iTunes może odtwarzać wiele plików multimedialnych, w tym te, które kupujesz w sklepie muzycznym iTunes.
Może się tak zdarzyć z kilku powodów, ale na szczęście można je łatwo naprawić, postępując zgodnie z tym przewodnikiem.
Symptomy
Uruchamiasz iTunes, a gdy tylko zaczniesz odtwarzać utwór, iTunes powie Ci, że nie masz uprawnień do jego odtwarzania.
Być może słuchasz swojej ulubionej listy odtwarzania, a kiedy dojdziesz do określonej piosenki, pojawi się komunikat „nie masz autoryzacji „.
Oczywiste rozwiązanie
Chociaż przerwanie jest nieco denerwujące, szybko autoryzujesz komputer Mac, wybierając „Autoryzuj ten komputer ” z menu Sklep w aplikacji iTunes, a następnie wprowadzając swój identyfikator Apple ID i hasło.
Następnym razem, gdy spróbujesz odtworzyć ten sam utwór, otrzymasz taki sam komunikat o błędzie „nie masz autoryzacji”.
Kilka problemów może powodować ciągłą pętlę żądań autoryzacji.
Muzyka kupowana z innego konta użytkownika
Przynajmniej jest to najczęstsza przyczyna problemu z autoryzacją.
Twój komputer Mac musi mieć autoryzację na każdy identyfikator Apple ID, który był używany do zakupu muzyki, którą chcesz odtwarzać.
- W iTunes wybierz utwór, który prosi o autoryzację, a następnie wybierz „Pobierz informacje ” z menu Plik.
- W oknie Pobierz informacje wybierz kartę Podsumowanie lub kartę Plik (w zależności od wersji używanego programu iTunes).
Identyfikator Apple ID jest poprawny, ale iTunes nadal wymaga autoryzacji
Nawet jeśli użyjesz prawidłowego identyfikatora Apple ID do autoryzacji odtwarzania muzyki, nadal możesz zobaczyć prośbę o autoryzację.
- Wyloguj się, a następnie zaloguj ponownie, używając konta administratora.
- Wyloguj się, a następnie zaloguj ponownie z podstawowym kontem użytkownika.
Jeśli nadal nie działa …
Jeśli nadal utkniesz w żądaniu pętli autoryzacji, jeden z plików używanych przez program iTunes w procesie autoryzacji może ulec uszkodzeniu.
Najprostszym rozwiązaniem jest usunięcie pliku, a następnie ponowne autoryzowanie komputera Mac.
- Zamknij iTunes, jeśli jest otwarty.
- Folder zawierający pliki, które musimy usunąć, jest ukryty i zwykle nie jest widoczny dla Findera.
- Otwórz okno Findera i przejdź do / Users / Shared.
- Teraz będzie można zobaczyć, że w folderze Shared znajduje się folder o nazwie SC Info.
- Wybierz folder SC Info i przeciągnij go do kosza.
- Ponownie uruchom iTunes i wybierz „Autoryzuj ten komputer ” z menu Sklep.
Za dużo urządzeń
Ostatnim problemem, który możesz napotkać, jest posiadanie zbyt wielu urządzeń powiązanych z identyfikatorem Apple ID.
Pamiętaj, że jeśli doświadczasz tego problemu, będziesz musiał mieć posiadacza konta iTunes, którego muzyka, którą próbujesz udostępnić, spowoduje wprowadzenie na swoim komputerze następujących zmian.
Uruchom iTunes i wybierz opcję Wyświetl moje konto z menu Konto.
Wprowadź informacje o Apple ID, gdy zażądasz.
Informacje o Twoim koncie będą wyświetlane w iTunes.
Kliknij przycisk Zarządzaj urządzeniami.
W otwieranej sekcji Zarządzaj urządzeniami możesz usunąć którekolwiek z wymienionych urządzeń.
Jeśli urządzenie, które chcesz usunąć, jest wyszarzone, oznacza to, że jesteś obecnie zalogowany w iTunes na tym urządzeniu.