Jak naprawić Wi-Fi nie działa problemy na komputerze Mac

0
2066

Witamy w naszym przewodniku po rozwiązywaniu problemów z systemem Mac Wi-Fi, zawierającym poprawki do sytuacji, w których sieć Wi-Fi nie działa, komputer Mac odmawia połączenia z Internetem, komputer MacBook nie łączy się z siecią Wi-Fi, ale inne urządzenia lub sieć bezprzewodowa

Większość z nas korzysta z nieprzerwanego bezprzewodowego połączenia z internetem: jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że jest tam, kiedy go potrzebujemy.

Gdy coś pójdzie nie tak z Twoim Wi-Fi lub połączeniem szerokopasmowym, nie będzie to tylko twoja wiadomość e-mail, której nie będzie Ci brakować, ale także twoje życie w sieci społecznościowej i wieczorny przegląd Netflix.

Istnieją trzy główne powody, dla których Wi-Fi przestaje działać: wystąpił problem z routerem, sieć dostawcy połączenia szerokopasmowego nie działa lub wystąpił problem z własną siecią Wi-Fi.

Rozwiązujemy problemy związane ze słabym sygnałem Wi-Fi w osobnym artykule tutaj: Jak poprawić sygnał Wi-Fi.

Sprawdź oprogramowanie Apple

W przeszłości, gdy użytkownicy komputerów Mac aktualizowali swoje komputery do nowej wersji systemu MacOS, czasami napotykali problemy z Wi-Fi.

Firma Apple wydała aktualizację oprogramowania, ale nie była to łatwa naprawa dla właścicieli komputerów MacBook Air, którzy mogli łączyć się z Internetem tylko przez Wi-Fi.

Być może będziesz musiał zrobić to samo, jeśli jest to aktualizacja oprogramowania, której potrzebujesz, w takim przypadku należy zachować ostrożność przy przekraczaniu limitu danych!

Jeśli korzystasz z wersji beta systemu MacOS, mogą wystąpić problemy z WiFi.

Sprawdź, czy występują problemy z najnowszą wersją systemu MacOS.

Sprawdź rekomendacje Wi-Fi firmy Apple

Gdy Mac próbuje połączyć się z siecią Wi-Fi, system MacOS sprawdza, czy nie występują problemy.

Skontaktuj się z dostawcą usług szerokopasmowych

Jeśli problem leży po stronie dostawcy, niewiele można z tym zrobić, nie narzekając – i absolutnie należy to zrobić.

Nawet jeśli sieć nie zostanie wyłączona, może to być problem dostawcy (lub problem BT).

Uruchom ponownie router

Aby ustalić, czy problem leży w routerze, należy go wyłączyć i włączyć ponownie.

Uruchom ponownie komputer Mac

Podobnie jak w przypadku routera, dobrym pomysłem jest również wyłączenie i ponowne włączenie komputera Mac.

Jeśli po ponownym uruchomieniu nadal występuje problem, spróbuj wyłączyć Wi-Fi, a następnie poczekaj kilka sekund, zanim ponownie go włączysz, aby wymusić ponowne skanowanie dostępnych sieci.

Aby wyłączyć i ponownie włączyć Wi-Fi, kliknij logo Wi-Fi w menu w prawym górnym rogu komputera Mac i wybierz Turn Wi-Fi Off.

Odłącz Bluetooth

Spróbuj rozłączyć Bluetooth.

Zapomnij o sieci

Może się okazać, że wymuszenie na urządzeniu zapomnienia sieci może pomóc. Sieć, a następnie wybierz Wi-Fi na liście po lewej stronie, a następnie kliknij Zaawansowane.

Gdy to zrobisz, Twój Mac i inne urządzenia korzystające z Twojego pęku kluczy iCloud nie dołączą do tej sieci.

Teraz spróbuj ponownie połączyć się z siecią, dodając hasło, gdy zostaniesz o to poproszony.

Router powinien być spokojny

Jeśli nadal nie działa, sprawdź, czy router nie przegrzewa się.

Sprawdź lokalizację routera

Kolejną rzeczą do sprawdzenia jest lokalizacja routera.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak sprzedać Maca lub MacBooka

Przenieś laptopa bliżej routera i sprawdź, czy dostaniesz sygnał z tego miejsca.

Sprawdź, czy coś blokuje sygnał

Istnieje wiele powodów, dla których siła sygnału może być słabsza w niektórych lokalizacjach, a nie w innych.

Jeśli w budynku jest dużo metalu, co może również powodować problemy z siecią Wi-Fi, warto sprawdzić, jakie materiały zostały użyte do budowy nieruchomości.

Możesz użyć aplikacji o nazwie NetSpot (7,99 GBP), aby utworzyć mapę sygnału Wi-Fi w budynku.

Jeśli zidentyfikowałeś problem jako problem z siłą sygnału w niektórych częściach budynku, zalecamy użycie przedłużacza Wi-Fi, takiego jak jeden z tych adapterów Powerline.

Po skonfigurowaniu wzmacniacza Wi-Fi upewnij się, że zmieniłeś nazwę SSID (nazwę Wi-Fi) i hasło nowego urządzenia, aby był taki sam jak bieżący router bezprzewodowy i modem, aby umożliwić Macowi wybór dowolnego urządzenia

Alternatywnie problemem mogą być inne urządzenia elektryczne, takie jak wentylatory, silniki, kuchenki mikrofalowe i telefony bezprzewodowe.

Spróbuj ustawić router daleko od tych urządzeń.

Użyj bezprzewodowej diagnostyki Apple

Możesz również zorientować się, czy inne urządzenia powodują spadek sygnału, korzystając z wbudowanego narzędzia do diagnostyki bezprzewodowej systemu MacOS.

Aby wygenerować wykres podobny do pokazanego powyżej, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz Wireless Diagnostics.
  2. Zanim klikniesz Kontynuuj, aby uruchomić raport, przejdź do menu i kliknij Okno>Wydajność (lub naciśnij Alt + Cmd + 5)

Spowoduje to wygenerowanie trzech wykresów informujących o szybkości transmisji, jakości sygnału oraz poziomach sygnału i szumu.

Górny wykres pokazuje szybkość transmisji danych twojej sieci bezprzewodowej w Mb / s.

Środkowy wykres, oznaczony jako Jakość, wyświetla stosunek sygnału do szumu w czasie.

Dolny wykres, oznaczony Signal, wyświetla siłę sygnału i zmierzony szum.

Jeśli zauważysz nagły wzrost poziomu hałasu, spróbuj określić, kiedy i dlaczego one wystąpią.

Możesz również spróbować zmienić wysokość routera, a także jego położenie w poziomie, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na odbiór, gdy gadżet zakłócający jest używany.

Sprawdź konkurencję

Twoje połączenie Wi-Fi może również cierpieć z powodu innych sieci w pobliżu, dzieląc się falami radiowymi ze sobą – szczególnie, jeśli jesteś w obszarze zabudowanym.

Aby dowiedzieć się, jaki inny ruch znajduje się w Twojej okolicy, możesz wypróbować aplikację WiFi Explorer (19,99 funta).

Eksplorator Wi-Fi pomoże Ci zobaczyć, jakie inne sieci są w Twojej okolicy.

Wybierz unikalną nazwę sieci

Teraz widziałeś te różne sieci Wi-Fi, upewnij się, że konfigurujesz sieć Wi-Fi o unikalnej nazwie, aby nie kolidowała z nazwami innych pobliskich sieci.

Zmień kanał Wi-Fi

Możesz zmienić sposób rywalizacji z innymi sieciami Wi-Fi, zmieniając kanał, na którym jesteś.

Routery wykonują dobrą robotę wybierając automatycznie kanały, w zależności od tego, co jeszcze działa w pobliżu.

Czynności, które należy wykonać, aby zmienić kanał na routerze, będą zależeć od oprogramowania routera.

Otwórz przeglądarkę internetową i wpisz adres IP w pasku adresu i naciśnij enter.

Nie należy jednak przenosić go do następnego dostępnego kanału.

Po wprowadzeniu zmian monitoruj wykresy w programie Wireless Diagnostics, aby zobaczyć, które z nich znacząco wpływają na jakość sygnału.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak podłączyć monitor zewnętrzny do komputera Mac

Alternatywnie możesz skonfigurować kanał sieci Wi-Fi na Automatyczny, aby wybrać najlepszy kanał do użycia.

Użyj pasma 5 GHz

Wymienione kanały odnoszą się do pasma 2,4 GHz.

W Wielkiej Brytanii istnieją pewne prawne ograniczenia tego pasma regulowane przez Ofcom iz tego powodu przejście na 5GHz w Wielkiej Brytanii nie musi rozwiązać twojego problemu w taki sam sposób jak w USA.

Aby korzystać z pasma 5 GHz na dwupasmowym routerze, musisz najpierw rozdzielić sieci 2,4 GHz i 5 GHz na routerze (sprawdź jego instrukcję, aby dowiedzieć się, jak to zrobić) i nadać im różne nazwy.

Kliknij przycisk Opcje sieci bezprzewodowej w dolnej części okna i kliknij pole obok '5GHz nazwa sieci ’.

Po rozdzieleniu sieci 2,4 GHz i 5 GHz, musisz powiedzieć Macom i urządzeniom z iOS, aby przyłączyły się do częstotliwości 5 GHz zamiast 2,4 GHz.

Na urządzeniu z iOS dotknij Ustawienia, a następnie Wi-Fi.

Sprawdź ustawienia zabezpieczeń

Jedną z rad nie jest ukrycie sieci – może to zabrzmieć w ten sposób, że jest bezpieczniejsza, ale tak naprawdę jej nie chroni i może powodować problemy z niezawodnością.

Zamiast tego, jeśli chcesz, aby Twoja sieć była bezpieczna, użyj zabezpieczeń osobistych WPA2.

Uruchom Apple Diagnostics

Jeśli nadal nie rozwiązałeś problemów związanych z siecią Wi-Fi, możesz skorzystać z Diagnostyki Apple, aby sprawdzić problemy z siecią Wi-Fi lub siecią.

Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. Odłącz wszystkie urządzenia zewnętrzne (z wyjątkiem klawiatury i ekranu).
  2. Zamknij komputer Mac, a następnie włącz go, naciskając i przytrzymując przycisk D.
  3. Gdy zobaczysz ekran z prośbą o wybór języka, zrób to, a następnie obserwuj, jak pasek postępu wskazuje, że Twój Mac jest oceniany.
  4. W przypadku zidentyfikowania problemów program Apple Diagnostics zasugeruje rozwiązania.

Zresetuj swój SMC, PRAM lub NVRAM

Zresetuj PRAM i SMC (System Management Controller) warto spróbować.

Zmień ustawienia DNS dla swojej sieci

Zalecane jest także zmienianie ustawień DNS, ale podobnie jak w przypadku resetowania SMC, PRAM i NVRAM, nie jest to możliwe dla początkujących.

Musisz zacząć od usunięcia plików preferencji Wi-Fi, ale radzimy najpierw wykonać ich kopię zapasową!

  1. Znajdź preferencje Wi-Fi, otwierając Finder i wybierając opcję Idź>Przejdź do folderu i wpisując: / Library / Preferences / SystemConfiguration /
  2. W tym oknie znajdź następujące pliki i przeciągnij je, aby wyraźnie oznaczono folder kopii zapasowej na pulpicie:com.apple.airport.preferences.plistcom.apple.network.identification.plistcom.apple.wifi.message-tracer.plistNetworkInterfaces.plistpreferences.plist
  3. Uruchom ponownie komputer Mac.
  4. Włącz Wi-Fi i sprawdź, czy działa.
  5. Jeśli Wi-Fi nie działa, musisz utworzyć nową lokalizację sieci Wi-Fi, dodając niestandardowe dane MTU i DNS.
  6. Zanim to zrobisz, zamknij wszystkie aplikacje, które mogą korzystać z Wi-Fi lub sieci.
  7. Przejdź do Preferencje systemowe>Sieć i wybierz Wi-Fi.
  8. Dołącz do sieci Wi-Fi, używając zwykłego hasła routera.
  9. Kliknij Zaawansowane i pod zakładką TCP / IP wybierz Odnów dzierżawę DHCP.
  10. Wybierz Sprzęt i Konfiguruj ręcznie.
  11. Zmień MTU na Niestandardowy i ustaw na 1453, kliknij OK i Zastosuj.

Jeśli podejmiesz decyzję o problemie z routerem i nie możesz go naprawić, być może nadszedł czas na zakup nowego routera.