Porady, Testy, Opinie o produktach firmy Apple - JakMac
No Result
View All Result
  • iPhone „Jak”
  • iPad „Jak”
  • Mac „Jak”
  • Apple „Jak”
  • iOS Apps „Jak”
  • Mac Software „Jak”
  • iPhone „Jak”
  • iPad „Jak”
  • Mac „Jak”
  • Apple „Jak”
  • iOS Apps „Jak”
  • Mac Software „Jak”
No Result
View All Result
JakMak
No Result
View All Result
Home Jak? (FAQ) Mac "Jak"

Jak naprawić Wi-Fi nie działa problemy na komputerze Mac

appleismy by appleismy
5 czerwca 2018
in Mac "Jak"
Reading Time: 7 mins read
0
0
SHARES
40
VIEWS
Udostenij na FacebookUdostenij na Twitter

Witamy w naszym przewodniku po rozwiązywaniu problemów z systemem Mac Wi-Fi, zawierającym poprawki do sytuacji, w których sieć Wi-Fi nie działa, komputer Mac odmawia połączenia z Internetem, komputer MacBook nie łączy się z siecią Wi-Fi, ale inne urządzenia lub sieć bezprzewodowa

Większość z nas korzysta z nieprzerwanego bezprzewodowego połączenia z internetem: jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że jest tam, kiedy go potrzebujemy.

Gdy coś pójdzie nie tak z Twoim Wi-Fi lub połączeniem szerokopasmowym, nie będzie to tylko twoja wiadomość e-mail, której nie będzie Ci brakować, ale także twoje życie w sieci społecznościowej i wieczorny przegląd Netflix.

Istnieją trzy główne powody, dla których Wi-Fi przestaje działać: wystąpił problem z routerem, sieć dostawcy połączenia szerokopasmowego nie działa lub wystąpił problem z własną siecią Wi-Fi.

Rozwiązujemy problemy związane ze słabym sygnałem Wi-Fi w osobnym artykule tutaj: Jak poprawić sygnał Wi-Fi.

Sprawdź oprogramowanie Apple

W przeszłości, gdy użytkownicy komputerów Mac aktualizowali swoje komputery do nowej wersji systemu MacOS, czasami napotykali problemy z Wi-Fi.

Firma Apple wydała aktualizację oprogramowania, ale nie była to łatwa naprawa dla właścicieli komputerów MacBook Air, którzy mogli łączyć się z Internetem tylko przez Wi-Fi.

Być może będziesz musiał zrobić to samo, jeśli jest to aktualizacja oprogramowania, której potrzebujesz, w takim przypadku należy zachować ostrożność przy przekraczaniu limitu danych!

Jeśli korzystasz z wersji beta systemu MacOS, mogą wystąpić problemy z WiFi.

Sprawdź, czy występują problemy z najnowszą wersją systemu MacOS.

Sprawdź rekomendacje Wi-Fi firmy Apple

Gdy Mac próbuje połączyć się z siecią Wi-Fi, system MacOS sprawdza, czy nie występują problemy.

Skontaktuj się z dostawcą usług szerokopasmowych

Jeśli problem leży po stronie dostawcy, niewiele można z tym zrobić, nie narzekając – i absolutnie należy to zrobić.

Nawet jeśli sieć nie zostanie wyłączona, może to być problem dostawcy (lub problem BT).

Uruchom ponownie router

Aby ustalić, czy problem leży w routerze, należy go wyłączyć i włączyć ponownie.

Uruchom ponownie komputer Mac

Podobnie jak w przypadku routera, dobrym pomysłem jest również wyłączenie i ponowne włączenie komputera Mac.

Jeśli po ponownym uruchomieniu nadal występuje problem, spróbuj wyłączyć Wi-Fi, a następnie poczekaj kilka sekund, zanim ponownie go włączysz, aby wymusić ponowne skanowanie dostępnych sieci.

Aby wyłączyć i ponownie włączyć Wi-Fi, kliknij logo Wi-Fi w menu w prawym górnym rogu komputera Mac i wybierz Turn Wi-Fi Off.

Odłącz Bluetooth

Spróbuj rozłączyć Bluetooth.

Zapomnij o sieci

Może się okazać, że wymuszenie na urządzeniu zapomnienia sieci może pomóc. Sieć, a następnie wybierz Wi-Fi na liście po lewej stronie, a następnie kliknij Zaawansowane.

Gdy to zrobisz, Twój Mac i inne urządzenia korzystające z Twojego pęku kluczy iCloud nie dołączą do tej sieci.

Teraz spróbuj ponownie połączyć się z siecią, dodając hasło, gdy zostaniesz o to poproszony.

Router powinien być spokojny

Jeśli nadal nie działa, sprawdź, czy router nie przegrzewa się.

Sprawdź lokalizację routera

Kolejną rzeczą do sprawdzenia jest lokalizacja routera.

Przenieś laptopa bliżej routera i sprawdź, czy dostaniesz sygnał z tego miejsca.

Sprawdź, czy coś blokuje sygnał

Istnieje wiele powodów, dla których siła sygnału może być słabsza w niektórych lokalizacjach, a nie w innych.

Jeśli w budynku jest dużo metalu, co może również powodować problemy z siecią Wi-Fi, warto sprawdzić, jakie materiały zostały użyte do budowy nieruchomości.

Możesz użyć aplikacji o nazwie NetSpot (7,99 GBP), aby utworzyć mapę sygnału Wi-Fi w budynku.

Jeśli zidentyfikowałeś problem jako problem z siłą sygnału w niektórych częściach budynku, zalecamy użycie przedłużacza Wi-Fi, takiego jak jeden z tych adapterów Powerline.

Po skonfigurowaniu wzmacniacza Wi-Fi upewnij się, że zmieniłeś nazwę SSID (nazwę Wi-Fi) i hasło nowego urządzenia, aby był taki sam jak bieżący router bezprzewodowy i modem, aby umożliwić Macowi wybór dowolnego urządzenia

Alternatywnie problemem mogą być inne urządzenia elektryczne, takie jak wentylatory, silniki, kuchenki mikrofalowe i telefony bezprzewodowe.

Spróbuj ustawić router daleko od tych urządzeń.

Użyj bezprzewodowej diagnostyki Apple

Możesz również zorientować się, czy inne urządzenia powodują spadek sygnału, korzystając z wbudowanego narzędzia do diagnostyki bezprzewodowej systemu MacOS.

Aby wygenerować wykres podobny do pokazanego powyżej, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz Wireless Diagnostics.
  2. Zanim klikniesz Kontynuuj, aby uruchomić raport, przejdź do menu i kliknij Okno>Wydajność (lub naciśnij Alt + Cmd + 5)

Spowoduje to wygenerowanie trzech wykresów informujących o szybkości transmisji, jakości sygnału oraz poziomach sygnału i szumu.

Górny wykres pokazuje szybkość transmisji danych twojej sieci bezprzewodowej w Mb / s.

Środkowy wykres, oznaczony jako Jakość, wyświetla stosunek sygnału do szumu w czasie.

Dolny wykres, oznaczony Signal, wyświetla siłę sygnału i zmierzony szum.

Jeśli zauważysz nagły wzrost poziomu hałasu, spróbuj określić, kiedy i dlaczego one wystąpią.

Możesz również spróbować zmienić wysokość routera, a także jego położenie w poziomie, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na odbiór, gdy gadżet zakłócający jest używany.

Sprawdź konkurencję

Twoje połączenie Wi-Fi może również cierpieć z powodu innych sieci w pobliżu, dzieląc się falami radiowymi ze sobą – szczególnie, jeśli jesteś w obszarze zabudowanym.

Aby dowiedzieć się, jaki inny ruch znajduje się w Twojej okolicy, możesz wypróbować aplikację WiFi Explorer (19,99 funta).

Eksplorator Wi-Fi pomoże Ci zobaczyć, jakie inne sieci są w Twojej okolicy.

Wybierz unikalną nazwę sieci

Teraz widziałeś te różne sieci Wi-Fi, upewnij się, że konfigurujesz sieć Wi-Fi o unikalnej nazwie, aby nie kolidowała z nazwami innych pobliskich sieci.

Zmień kanał Wi-Fi

Możesz zmienić sposób rywalizacji z innymi sieciami Wi-Fi, zmieniając kanał, na którym jesteś.

Routery wykonują dobrą robotę wybierając automatycznie kanały, w zależności od tego, co jeszcze działa w pobliżu.

Czynności, które należy wykonać, aby zmienić kanał na routerze, będą zależeć od oprogramowania routera.

Otwórz przeglądarkę internetową i wpisz adres IP w pasku adresu i naciśnij enter.

Nie należy jednak przenosić go do następnego dostępnego kanału.

Po wprowadzeniu zmian monitoruj wykresy w programie Wireless Diagnostics, aby zobaczyć, które z nich znacząco wpływają na jakość sygnału.

Alternatywnie możesz skonfigurować kanał sieci Wi-Fi na Automatyczny, aby wybrać najlepszy kanał do użycia.

Użyj pasma 5 GHz

Wymienione kanały odnoszą się do pasma 2,4 GHz.

W Wielkiej Brytanii istnieją pewne prawne ograniczenia tego pasma regulowane przez Ofcom iz tego powodu przejście na 5GHz w Wielkiej Brytanii nie musi rozwiązać twojego problemu w taki sam sposób jak w USA.

Aby korzystać z pasma 5 GHz na dwupasmowym routerze, musisz najpierw rozdzielić sieci 2,4 GHz i 5 GHz na routerze (sprawdź jego instrukcję, aby dowiedzieć się, jak to zrobić) i nadać im różne nazwy.

Kliknij przycisk Opcje sieci bezprzewodowej w dolnej części okna i kliknij pole obok '5GHz nazwa sieci ’.

Po rozdzieleniu sieci 2,4 GHz i 5 GHz, musisz powiedzieć Macom i urządzeniom z iOS, aby przyłączyły się do częstotliwości 5 GHz zamiast 2,4 GHz.

Na urządzeniu z iOS dotknij Ustawienia, a następnie Wi-Fi.

Sprawdź ustawienia zabezpieczeń

Jedną z rad nie jest ukrycie sieci – może to zabrzmieć w ten sposób, że jest bezpieczniejsza, ale tak naprawdę jej nie chroni i może powodować problemy z niezawodnością.

Zamiast tego, jeśli chcesz, aby Twoja sieć była bezpieczna, użyj zabezpieczeń osobistych WPA2.

Uruchom Apple Diagnostics

Jeśli nadal nie rozwiązałeś problemów związanych z siecią Wi-Fi, możesz skorzystać z Diagnostyki Apple, aby sprawdzić problemy z siecią Wi-Fi lub siecią.

Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:

  1. Odłącz wszystkie urządzenia zewnętrzne (z wyjątkiem klawiatury i ekranu).
  2. Zamknij komputer Mac, a następnie włącz go, naciskając i przytrzymując przycisk D.
  3. Gdy zobaczysz ekran z prośbą o wybór języka, zrób to, a następnie obserwuj, jak pasek postępu wskazuje, że Twój Mac jest oceniany.
  4. W przypadku zidentyfikowania problemów program Apple Diagnostics zasugeruje rozwiązania.

Zresetuj swój SMC, PRAM lub NVRAM

Zresetuj PRAM i SMC (System Management Controller) warto spróbować.

Zmień ustawienia DNS dla swojej sieci

Zalecane jest także zmienianie ustawień DNS, ale podobnie jak w przypadku resetowania SMC, PRAM i NVRAM, nie jest to możliwe dla początkujących.

Musisz zacząć od usunięcia plików preferencji Wi-Fi, ale radzimy najpierw wykonać ich kopię zapasową!

  1. Znajdź preferencje Wi-Fi, otwierając Finder i wybierając opcję Idź>Przejdź do folderu i wpisując: / Library / Preferences / SystemConfiguration /
  2. W tym oknie znajdź następujące pliki i przeciągnij je, aby wyraźnie oznaczono folder kopii zapasowej na pulpicie:com.apple.airport.preferences.plistcom.apple.network.identification.plistcom.apple.wifi.message-tracer.plistNetworkInterfaces.plistpreferences.plist
  3. Uruchom ponownie komputer Mac.
  4. Włącz Wi-Fi i sprawdź, czy działa.
  5. Jeśli Wi-Fi nie działa, musisz utworzyć nową lokalizację sieci Wi-Fi, dodając niestandardowe dane MTU i DNS.
  6. Zanim to zrobisz, zamknij wszystkie aplikacje, które mogą korzystać z Wi-Fi lub sieci.
  7. Przejdź do Preferencje systemowe>Sieć i wybierz Wi-Fi.
  8. Dołącz do sieci Wi-Fi, używając zwykłego hasła routera.
  9. Kliknij Zaawansowane i pod zakładką TCP / IP wybierz Odnów dzierżawę DHCP.
  10. Wybierz Sprzęt i Konfiguruj ręcznie.
  11. Zmień MTU na Niestandardowy i ustaw na 1453, kliknij OK i Zastosuj.

Jeśli podejmiesz decyzję o problemie z routerem i nie możesz go naprawić, być może nadszedł czas na zakup nowego routera.

Previous Post

Jak zmienić twarz zegarka Apple Watch

Next Post

Jak znaleźć skradziony komputer Mac i chronić dane z theives

appleismy

appleismy

Oferujemy szereg poradników i wskazówek mających na celu lepsze zrozumienie najnowszych produktów Apple, takich jak iPhone, iPad, MacBook i inne. Zapewniamy instrukcje krok po kroku, a także pomocne recenzje, abyś mógł w pełni wykorzystać możliwości swojego urządzenia.

Related Posts

Jak zrobić zrzut ekranu na komputerze Mac
Mac "Jak"

Jak zrobić zrzut ekranu na komputerze Mac

15 sierpnia 2023
Jak korzystać z komputera MacBook z zamkniętą pokrywą
Mac "Jak"

Jak korzystać z komputera MacBook z zamkniętą pokrywą

15 sierpnia 2023
Jak wpisać €, #, @, © i więcej znaków specjalnych na komputerze Mac
Mac "Jak"

Jak wpisać €, #, @, © i więcej znaków specjalnych na komputerze Mac

11 sierpnia 2023
Jak podłączyć komputer Mac do telewizora
Mac "Jak"

Jak podłączyć komputer Mac do telewizora

11 sierpnia 2023
Jak sprzedać Maca lub MacBooka
Mac "Jak"

Jak sprzedać Maca lub MacBooka

19 stycznia 2022
Mac "Jak"

Jak podłączyć monitor zewnętrzny do komputera Mac

27 grudnia 2021
Next Post
Jak znaleźć skradziony komputer Mac i chronić dane z theives

Jak znaleźć skradziony komputer Mac i chronić dane z theives

Jak podłączyć USB-C MacBook lub MacBook Pro do projektora VGA, telewizora lub wyświetlacza

Jak podłączyć USB-C MacBook lub MacBook Pro do projektora VGA, telewizora lub wyświetlacza

Jak skonfigurować Family Sharing na iPadzie, iPhonie i Macu

Jak skonfigurować Family Sharing na iPadzie, iPhonie i Macu

Jak zaktualizować oprogramowanie Mac na MacOS High Sierra

Jak zaktualizować oprogramowanie Mac na MacOS High Sierra

Categories

  • Akcesoria Jak? (FAQ)
  • Aplikacje na iOS „Jak”
  • Aplikacje na iOS „Jak”
  • Apple "Jak"
  • Apple „Jak”
  • Apple TV Jak? (FAQ)
  • Apple Watch Jak? (FAQ)
  • Audio Jak? (FAQ)
  • Bez kategorii
  • E-mail i wiadomości
  • Internet i sieć
  • iOS Apps "Jak"
  • iPad "Jak"
  • iPhone "Jak"
  • iPhone X
  • Jak? (FAQ)
  • Kino domowe
  • Mac "Jak"
  • Mac Software "Jak"
  • Mac Software "Jak"
  • Oprogramowanie Mac „Jak”
  • Oprogramowanie Mac „Jak”
  • Przeglądarki
  • Recenzje produktu
  • Security Jak? (FAQ)
  • Software
  • Software Jak? (FAQ)
  • Urządzenia do noszenia
  • Web Design & Dev
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

© 2023 JakMac

No Result
View All Result
  • iPhone „Jak”
  • iPad „Jak”
  • Mac „Jak”
  • Apple „Jak”
  • iOS Apps „Jak”
  • Mac Software „Jak”

© 2023 JakMac