Swift to język programowania używany do pisania aplikacji i gier na iPhone’a, iPada, Maca, Apple Watch i inne;
Aby uzyskać szerszy przegląd, zapoznaj się z naszym Kompletnym podręcznikiem programowania na komputerze Mac.
Przegląd Swift 4
Swift 4 to nowa wersja języka programowania Swift opracowana przez firmę Apple dla systemów iOS i macOS, przyjmująca najlepsze C i Objective-C bez ograniczeń kompatybilności C.
- Swift 4 korzysta z bezpiecznych wzorców programowania.
- Swift 4 zapewnia nowoczesne funkcje programistyczne.
- Swift 4 zapewnia bezproblemowy dostęp do istniejących frameworków Cocoa.
- Swift 4 ujednolica formalne i obiektowe części języka.
Nowe funkcje w Swift 4
Przyjrzyjmy się nowym elementom Swift 4 bardziej szczegółowo.
Smyczki
Łańcuch jest teraz zgodny z protokołem zbierania i można bezpośrednio iterować po łańcuchu.
Swift 4 stosuje zupełnie inne podejście do wielu ciągów liniowych, używając zamiast tego potrójnych cytatów, więc nie musisz już więcej uciec od podwójnych cytatów:
Kodowanie i dekodowanie JSON
Swift 4 upraszcza cały proces archiwizowania i serializacji JSON, do którego byłeś przyzwyczajony w Swift 3. Teraz musisz tylko sprawić, by twoje niestandardowe typy implementowały protokół Codable – który łączy w sobie kodowanie kodowane i dekodowalne.
Inteligentniejsze kluczowe ścieżki
Swift 4 ułatwia dostęp do właściwości obiektu za pomocą ścieżek kluczy.
Mieszanie klas z protokołami
Możesz łączyć protokoły w Swift 3 podczas tworzenia stałych i zmiennych.
swap vs swapAt
Metoda mutowania swap (_: _ 🙂 w Swift 3 pobiera dwa elementy z pewnej tablicy i zamienia je na miejscu.
Swift 4 przyjmuje zupełnie inne podejście, zamieniając metodę na swapAt (_: _ :), która pobiera dwa odpowiednie indeksy i zamienia je tak jak poprzednio.
Słowniki i zestawy
Możesz użyć słownika init (initialKeysWithValues :) initialiser, aby utworzyć zupełnie nowy słownik z tablicy krotek.
Dlaczego warto kodować w Swift 4?
1) Swift to open source.
Strona Open Source firmy Apple mówi: „Apple uważa, że wykorzystanie metodologii Open Source sprawia, że macOS jest bardziej niezawodnym, bezpiecznym systemem operacyjnym, ponieważ jego podstawowe komponenty są przez dziesięciolecia poddawane testom porównawczym.”
2) Swift jest łatwy do nauczenia.
3) Swift jest szybki.
4) Swift jest bezpieczny.
5) Swift jest znajomy.
6) Place zabaw.
7) Swift jest przyszłością rozwoju Apple.
8) Swift jest gotowy dla przedsiębiorstw.
9) Swift stale się poprawia.
Ponieważ Swift 4 wchodzi w grę, zmienił się rozmiar skompilowanych plików binarnych, co spowodowało zmniejszenie rozmiarów aplikacji;
10) Pamięć Swifta jest zarządzana.
Jak rozpocząć korzystanie z Swift 4
Aby tworzyć aplikacje na iOS, potrzebujesz Maca i oprogramowania o nazwie Xcode.
- Otwórz Mac App Store na pulpicie.
- Wyszukaj 'Xcode ’ na pasku wyszukiwania.
- Kliknij „Pobierz ” obok ikony Xcode.
Możesz również znaleźć Xcode w Mac App Store w przeglądarce.
Kompilatory online: dostępnych jest wiele kompilatorów online, które ułatwiają naukę i wykonywanie kodu Swift, ale większość z nich jest wciąż nastawiona na Swift 3. Jedyny kompilator obsługujący Swift 4 można znaleźć na tutorialspoint.com.
Jak napisać prostą aplikację w Swift
Otwórz Xcode i wybierz Plik>Nowe>Projekt.
Uzupełnij dane w razie potrzeby (wystarczy, że podasz nazwę organizacji, jeśli nie pracujesz dla firmy).
Wybierz lokalizację, w której chcesz utworzyć projekt i gotowe.
Po utworzeniu projektu pojawi się następujący ekran:
Będziemy rozwijać aplikację, aby wyświetlić tekst „Hello world ” na ekranie wraz z bieżącą datą, z kolorem tła ustawionym na szary.
Przejdź do pliku Main.storyboard w lewym okienku.
Teraz wybierz Widok w lewym panelu i ustaw kolor tła na jasnoszary.
Teraz kliknij dwukrotnie 'viewcontroller.m ’.
Teraz skopiuj i wklej następujący kod w metodzie viewDidLoad () z 'viewcontroller.m ’.
let date = Date ()let formatter = DateFormatter ()formatter.dateFormat = „dd.MM.rrrr ” // ustawianie formatu datylet result = formatter.string (from: date)self.label.text = „Hello World ” + wynik
Twój kod powinien wyglądać jak poniższy zrzut ekranu:
Po dotknięciu przycisku Uruchom (Odtwarzaj) aplikacja buduje, symulator jest uruchamiany i nasza aplikacja jest zainstalowana na symulatorze, po czym aplikacja otwiera się i pokazuje nam poniższy ekran z „Hello World! ” I aktualną datą
(Jeśli tekst w etykietach zostanie przycięty, zwiększ szerokość etykiety, przeciągając krawędzie).
Bardziej zaawansowane metody Swift 4
Zrobiliśmy prostą aplikację.
Drukowanie „Hello World ” w Swift
print ( „Hello, world! „)
Definiowanie zmiennych
Użyj 'let ’, aby utworzyć stałą i 'var ’, aby zdefiniować zmienną.
let constVar = 42var numberVar = 27
Użytkownik może również określić typ:
var numberVar: Int = 27
Komentarze w Swift
Komentarze w Swift mogą być dwojakiego rodzaju.
Pojedyncza linia:
// To jest komentarz
Komentarze wielowierszowe:
/* To jestKomentarz wielowierszowy * /
Podejmowanie decyzji w Swift
Składnia instrukcji if w Swift 4 jest następująca:
jeśli boolean_expression {Instrukcja / * zostanie wykonana, jeśli wyrażenie logiczne jest prawdziwe * /}
Na przykład:
Składnia instrukcji if … else w Swift 4 jest następująca:
jeśli boolean_expression {Instrukcja / * zostanie wykonana, jeśli wyrażenie logiczne jest prawdziwe * /} else {Instrukcja / * zostanie wykonana, jeśli wyrażenie boolowskie jest fałszywe * /}
Na przykład:
Składnia instrukcji if … else if … else w Swift 4 jest następująca:
jeśli boolean_expression_1 {/ * Wykonuje, gdy wyrażenie logiczne 1 jest prawdziwe * /} else if boolean_expression_2 {/ * Wykonuje, gdy wyrażenie logiczne 2 jest prawdziwe * /} else if boolean_expression_3 {/ * Wykonuje, gdy wyrażenie logiczne 3 jest prawdziwe * /} else {/ * Wykonuje się, gdy żaden z powyższych warunków nie jest prawdziwy * /}
Na przykład:
Przełącz oświadczenie
Poniżej znajduje się ogólna składnia instrukcji switch w Swift 4. W tym przypadku, jeśli użyta zostanie opcja fallthrough, będzie kontynuowana z wykonaniem następnego przypadku, a następnie wyjdzie z instrukcji Switch.
Przełącz wyrażenie {case expression1:sprawozdania)fallthrough / * opcjonalnie * /case expression2, expression3:sprawozdania)fallthrough / * opcjonalnie * /domyślnie: / * Opcjonalnie * /sprawozdania);}
Na przykład:
Tablice
Twórz tablice i słowniki za pomocą nawiasów kwadratowych i uzyskuj dostęp do ich elementów, wpisując indeks lub klucz w nawiasach.
var arrayList = [ „Apple „, „Mango „, „Banan „, „Winogrona „]
Aby uzyskać dostęp i modyfikować drugi element tablicy, możemy bezpośrednio napisać:
arrayList [1] = „Arbuz „
Aby utworzyć pustą tablicę, użyj składni inicjalizatora.
var emptyArray = [String] ()emptyArray = []
Słowniki
var occupations = [ „Steve „: „Captain „, „Kate „: „Mechanic „,]
Aby uzyskać dostęp i modyfikować dowolną wartość dla słownika, możemy bezpośrednio napisać:
zawody [ „Steve „] = „Engineer „
Aby utworzyć pusty słownik, użyj składni inicjalizatora.
zawody = [:]
Zestawy
Zestawy w Swift są podobne do tablic, ale zawierają tylko unikalne wartości.
ar a: Set = [1,2,3,4,5,6,7,8,9,0]
Swift wprowadza także typ opcji, który obsługuje brak wartości.
var myString: String?
’? ’ oznacza, że wartość może być obecna lub nieobecna.
’! ’ oznacza, że wartość może być początkowo zerowa, ale w przyszłości musi mieć wartość lub spowoduje błąd kompilatora.
Brak znaku oznacza, że zmienna nie jest opcjonalna i musi mieć przypisaną wartość lub spowoduje błąd kompilatora.
Funkcje
Poniżej przedstawiono składnię do utworzenia funkcji w Swift: inputNum to nazwa parametru, po której następuje DataType, 'createStr ’ to nazwa funkcji. Łańcuch 'oznacza typ zwracany.
func createStr (Number inputNum: Int) ->Strunowy{return „\ (inputNum) „}
Funkcję można wywołać za pomocą poniższej składni:
createStr (Number: 345)
Klasy
Poniżej znajduje się składnia do stworzenia samochodu klasy.
klasa samochodów{var numOfPersons: Int?func displayDetails () {}}
Instancja klasy może zostać utworzona za pomocą poniższej linii:
var myCar: Car = Car ()
Zmienna 'numOfPersons ’ może zostać zainicjowana jak poniżej:
myCar.numOfPersons = 5
Zamknięcia w Swift
Zamknięcia są anonimowymi funkcjami zorganizowanymi jako bloki i wywoływane w dowolnym miejscu, np. W językach C i Objective-C.
{(parametry) ->typ zwrotusprawozdania}
Poniżej znajduje się prosty przykład.
Oto kolejny przykład zamknięcia, który pobiera dwie zmienne jako dane wejściowe i dzieli je.
Rozszerzenia
W Swift możemy rozszerzyć funkcjonalność istniejącej klasy, struktury lub typu wyliczeniowego za pomocą rozszerzeń.
W poniższym przykładzie mamy samochód klasy i dodajemy rozszerzenie do samochodu, aby dodać do niego inną właściwość.
Krotki
Typ krotki jest używany do grupowania wielu wartości w jednej wartości złożonej.
var TupleName = (Wartość1, wartość2, … dowolna liczba wartości)
Oto deklaracja krotki:
var error501 = (501, „Nie zaimplementowane „)
Najlepsze miejsca, aby dowiedzieć się więcej o Swift 4
Istnieje wiele zasobów, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie aplikacji za pomocą Swift 4. Niektóre z najlepszych opcji są wymienione poniżej:
Dokumentacja Apple: najlepszym miejscem do nauki Swift 4 jest oficjalna dokumentacja firmy Apple dla Swift.
eBook: Apple wydało aktualny eBook, który jest niezwykle przydatny podczas nauki Swift 4: The Swift Programming Language (Swift 4.0.3).
Udemy: największy internetowy zasób edukacyjny ma kilka kursów dotyczących rozwoju iOS z Swift 4. Wymieniłem kilka najlepszych:
- iOS 11 i Swift 4 – Kompletny Bootcamp do tworzenia aplikacji na system iOS
- iOS 11 i Swift 4: od początkującego do płatnego profesjonalizmu
Szybkie programowanie w łatwych krokach: Ta książka, autor tego artykułu, nauczy Cię, jak tworzyć aplikacje na iOS od zera i jest w pełni ilustrowana.
W oddzielnym artykule mamy więcej zasobów: jak nauczyć się Swift 4.