Apple Mail jest bardzo prosty w konfiguracji i obsłudze.
Trzema głównymi asystentami do diagnozowania problemów są okno aktywności, lekarz połączenia i dzienniki poczty.
01 z 03
Korzystanie z okna aktywności Apple Mail
Aplikacja pocztowa na komputerze Mac zawiera wiele narzędzi do rozwiązywania problemów, dzięki którym skrzynka odbiorcza może działać.
Okno Aktywność, dostępne po wybraniu opcji Okno, Aktywność z paska menu Apple Mail, wyświetla stan podczas wysyłania lub odbierania poczty dla każdego posiadanego konta pocztowego.
Okno działania zmieniło się z czasem, a wcześniejsze wersje aplikacji Mail rzeczywiście mają bardziej przydatne i pomocne okno aktywności.
Okno Aktywności nie oferuje żadnej metody rozwiązywania problemów, ale jej komunikaty o stanie będą ostrzegać, gdy coś jest nie tak z twoją usługą pocztową i zwykle pomagają ustalić, co to jest.
02 z 03
Za pomocą aplikacji Apple Mail 's Connection Doctor
Lekarz połączenia może ujawnić problemy, które możesz mieć podczas próby połączenia się z usługą pocztową.
Aplikacja Apple Connection Doctor może pomóc w diagnozowaniu problemów z pocztą.
Lekarz połączenia potwierdzi, że jesteś podłączony do Internetu, a następnie sprawdza każde konto pocztowe, aby upewnić się, że możesz się połączyć, aby odbierać pocztę, a także połączyć się, aby wysłać pocztę.
Większość problemów związanych z pocztą jest prawdopodobnie związana z kontem, a nie z połączeniem internetowym.
Uruchamianie Connection Doctor
- Wybierz opcję Connection Doctor z menu Window programu Mail.
- Connection Doctor automatycznie rozpocznie proces sprawdzania i wyświetli wyniki dla każdego konta.
- Każde konto zaznaczone na czerwono ma jakiś problem z połączeniem.
Wyświetl szczegóły dziennika w Dokumencie połączenia
- W oknie Connection Doctor kliknij przycisk 'Show Detail ’.
- Taca wysunie się z dolnej części okna.
Możesz przeglądać dzienniki, aby znaleźć błędy i zobaczyć bardziej szczegółowy powód jakichkolwiek problemów.
03 z 03
Używanie konsoli do przeglądania dzienników poczty
Śledź czynności związane z połączeniem, zaznacz pole wyboru w polu Aktywność połączenia dzienników.
Podczas gdy okno Aktywności pozwala w czasie rzeczywistym sprawdzić, co dzieje się podczas wysyłania lub odbierania poczty, dzienniki poczty idą o krok dalej i rejestrują każde zdarzenie.
Włączanie dzienników poczty (OS X Mountain Lion i wcześniejsze)
Apple zawiera AppleScript, który włącza rejestrowanie poczty.
Aby włączyć rejestrowanie poczty
- Jeśli Mail jest otwarty, zamknij Mail.
- Otwórz folder znajdujący się w: / Library / Scripts / Mail Scripts.
- Kliknij dwukrotnie plik 'Turn on Logging.scpt ’.
- Jeśli otworzy się okno AppleScript Editor, kliknij przycisk „Uruchom” w lewym górnym rogu.
- Jeśli pojawi się okno dialogowe z pytaniem, czy chcesz uruchomić skrypt, kliknij 'Uruchom. ’
- Następnie otworzy się okno dialogowe z pytaniem, czy chcesz 'włączyć rejestrowanie gniazd do sprawdzania lub wysyłania poczty.
- Logowanie zostanie włączone, a Mail uruchomi się.
Przeglądanie dzienników poczty
Dzienniki poczty są zapisywane jako komunikaty konsoli, które mogą być wyświetlane w aplikacji konsoli Apple.
- Uruchom konsolę, znajdującą się w katalogu / Applications / Utilities /.
- W oknie Konsola rozwiń obszar Wyszukiwanie bazy danych w panelu po lewej stronie.
- Wybierz pozycję Komunikaty konsoli.
- Prawy panel wyświetli teraz wszystkie komunikaty zapisane w konsoli.
Włączanie dzienników poczty (OS X Mavericks i nowsze)
- Otwórz okno Connection Doctor w mailu, wybierając Window, Connection Doctor.
- Umieść znacznik wyboru w polu oznaczonym Aktywność połączenia dziennika.
Zobacz dzienniki poczty OS X Mavericks i nowsze
We wcześniejszych wersjach systemu Mac OS używałbyś konsoli do przeglądania logów poczty.
- W programie Mail otwórz okno Connection Doctor i kliknij przycisk Show Logs.
- Otworzy się okno Findera wyświetlające folder zawierający dzienniki poczty.
- Istnieją indywidualne dzienniki dla każdego konta pocztowego skonfigurowanego na komputerze Mac.
- Kliknij dwukrotnie dziennik, aby otworzyć w TextEdit, lub kliknij prawym przyciskiem myszy dziennik i wybierz Otwórz za pomocą menu podręcznego, aby otworzyć dziennik w wybranej aplikacji.
Możesz teraz używać dzienników poczty, aby znaleźć typ problemu, który masz, na przykład odrzucane hasła, odrzucane połączenia lub serwery w dół.
Użyj dzienników, aby sprawdzić wszystkie powyższe dane, korzystając z informacji podanych przez dostawcę poczty e-mail, aby skonfigurować klienta poczty e-mail.