Aby uczcić dziesięciolecie swojego słynnego asortymentu smartfonów, Apple wypuściło iPhone X w wersji bez ekranu. Flagowe urządzenie trafiło do Indii niedługo po oficjalnym wprowadzeniu na rynek z niezwykle wysoką ceną € 89 000
Kilka dni temu ujawniło się kilka doniesień o tym, że Apple podcinał marże detaliczne ze sprzedaży iPhone’a X w Indiach.
Wygląda na to, że marże zysku na iPhone X zostały zmniejszone z 6,5% do 4,5% dla dużych, a także małych detalistów.
W raporcie wspomniano ponadto, że marże spadły do około 2%, gdy kupujący zapłacili kartą, co jest dość powszechne ze względu na wysoką cenę.
W raporcie wspomniano ponadto, że marże spadły do około 2%, gdy kupujący zapłacili kartą, co jest dość powszechne ze względu na wysoką cenę.
Mówiąc o sytuacji w Economic Times, Subhash Chandra, MD w Sangeetha Mobiles, jednym z największych sprzedawców detalicznych, posiadającym około 400 sklepów w całym kraju, powiedział:
Apple ma najmniejszą marżę … Jak na Ziemi oczekują, że sprzedawca będzie dla nich pracował za darmo – nasze koszty ogólne wynoszą około 10 procent.
Detaliści twierdzili również, że iPhone X kosztuje tylko 370 $ (~ â4,124,000) na produkcję, ale gigant z Cupertino ma indyjskich użytkowników płacących prawie 4 razy więcej za to urządzenie.
Co więcej, konkurencja ze strony sprzedawców online, którzy oferują lepsze rabaty i oferty cashback, już teraz powoduje straty w sklepach offline.
Apple, który obecnie koncentruje się na Indiach, pozostawia swoich detalistów, obniżając marże, które wcześniej oferował.