Wi-Fi lub 4G nie działa: jak rozwiązać problemy z Internetem na iPhonie

0
1

IPhone bez internetu to iPod – i nie na to się zapisaliśmy. Niestety Wi-Fi, 3G/4G lub inne problemy często uniemożliwiają smartfonowi połączenie się z Internetem.

W tym artykule wyjaśniamy, co zrobić, gdy Internet nie działa na Twoim iPhonie, za pośrednictwem komórkowej transmisji danych lub Wi-Fi (lub czasami obu). Najpierw sprawdzamy, czy problem dotyczy 3G/4G, Wi-Fi, czy Twojego dostawcy sieci; lub konkretną aplikację lub usługę (4 października 2021 r. wiele aplikacji przeszło w tryb offline, w tym FaceBook, Instagram i Whatsapp), a następnie pracujemy nad możliwymi rozwiązaniami dla każdego scenariusza. Zalecamy przestrzeganie wskazówek w podanej kolejności, ponieważ kroki stają się coraz trudniejsze.

Kończymy kilkoma krokami, aby sprawdzić, czy problem nie dotyczy Wi-Fi lub połączenia komórkowego, ale leży w samym urządzeniu.

Jaki jest problem?

Pierwszym krokiem podczas rozwiązywania problemu jest ustalenie, na czym polega problem. Musimy wyizolować nieprawidłowo działającą część równania, abyśmy mogli się na tym skupić.

Przede wszystkim upewnijmy się, że naprawdę nie masz dostępu do internetu. Spróbuj zrobić to na kilka różnych sposobów: odśwież Pocztę i sprawdź, czy otrzymujesz nowe e-maile; otwórz Twittera; przeglądać kilka ofert w App Store; spróbuj otwierać nowe strony internetowe w dowolnych dodatkowych przeglądarkach internetowych, które posiadasz, a także w Safari.

Jeśli możesz wykonywać inne czynności wymagające dostępu do Internetu, ale nadal nie możesz otwierać stron internetowych w przeglądarce Safari, problem dotyczy przeglądarki Safari, a nie połączenia. Przejdź do sekcji „Safari nie działa” poniżej. (Z drugiej strony, jeśli Safari jest w porządku, ale jakaś losowa aplikacja odmawia połączenia, to ta aplikacja jest problemem i powinieneś spróbować zamknąć ją i ponownie uruchomić, sprawdzić dostępność aktualizacji i skontaktować się z działem pomocy producenta aplikacji.)

Aplikacje nie działają?

Możliwe, że nie ma problemu z połączeniem internetowym. Problem może leżeć w aplikacji lub aplikacjach, których próbujesz użyć.

4 października 2021 Facebook, Whatsapp i Instagram przestały działać. Od czasu do czasu do trybu offline przechodzą także Apple iCloud, FaceTime, App Store i Wiadomości oraz inne usługi.

Oczywiście, gdy Twoje główne aplikacje przestaną działać, prawdopodobnie pierwszym wnioskiem będzie brak połączenia Wi-Fi lub 4G, ale mając na uwadze tego rodzaju okoliczności, warto sprawdzić, czy Twoje ulubione usługi rzeczywiście nie działają. Powinieneś sprawdzić witrynę, taką jak DownDetector, aby sprawdzić, czy jakakolwiek usługa, z której korzystasz, jest offline.

Najlepsze oferty na Czarny piątek

Tylko najlepsze oferty na najlepsze produkty wybrane przez naszych doświadczonych redaktorów

Oferta Adobe Creative Cloud na Czarny Piątek — 1 rok

Od: Adobe

Było: 596,33 GBP z góry lub 49,94 GBP za miesiąc

Teraz: 362,21 GBP z góry lub 30,34 GBP miesięcznie (do 234,12 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple AirPods z etui ładującym (przewodowe)

Od: Amazonka

Było: 119 £

Teraz: 99 GBP (20 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPad mini (2021, 6. generacja)

Od: Amazonka

Było: 479 £

Teraz: 459 GBP (20 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Klawiatura Apple Magic z klawiaturą numeryczną

Od: Amazonka

Było: 149

Teraz: 75 GBP (74 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPad Pro 11in (2021, M1, 2TB) – Wi-Fi + Komórkowy

Od: Amazonka

Było: 1899 £

Teraz: 1399 GBP (500 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPad Pro 11 cali (2021, M1, 256 GB)

Od: Amazonka

Było: 849 £

Teraz: 799 GBP (50 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple Magic Mouse 2

Od: Sklep Smartfone

Było: 79

Teraz: 59 GBP (20 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple 16-calowy MacBook Pro, M1 Pro, 10-rdzeniowy i 16-rdzeniowy procesor graficzny, 2021

Od: KRCS

Było: 2399 £

Teraz: 2159,10 GBP (239,90 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPhone 13 z darmowymi AirPods

Od: Dziewica

Teraz: od 34 GBP miesięcznie

Zobacz ofertę

Apple AirPods Pro z etui ładującym MagSafe

Od: Amazonka

Było: 239 £

Teraz: 199 GBP (40 GBP zniżki)

Zobacz ofertę

<>

Najlepsze oferty na Czarny piątek

Tylko najlepsze oferty na najlepsze produkty wybrane przez naszych doświadczonych redaktorów

Apple AirPods Pro

Od: Walmart

Było: 249

Teraz: 197 USD (52 USD zniżki)

Zobacz ofertę

Apple 11-calowy iPad Pro (M1, Wi-Fi, 128 GB)

Od: Amazon US

Było: 1099 USD

Teraz: 999 $ 100 $ zniżki

Zobacz ofertę

Apple Watch Series 5 (44 mm, komórkowy) – stal nierdzewna

Od: Amazon US

Było: 749 USD

Teraz: 459 USD (290 USD zniżki)

Zobacz ofertę

Apple 13-calowy MacBook Pro, czterordzeniowy 2,0 GHz, 512 GB (2020)

Od: Best Buy

Było: 1799 $

Teraz: 1299 USD (500 USD zniżki)

Zobacz ofertę

Apple Watch Series 5 (GPS + Cellular, Aluminium) — 44 mm

Od: Best Buy

Było: 529 USD

Teraz: 290,99 USD (238,01 USD zniżki)

Zobacz ofertę

Apple MacBook Air, M1, 8-rdzeniowy procesor, 7-rdzeniowy procesor graficzny, 256 GB (2020)

Od: B&H Photo Video

Było: 999 USD

Teraz: 899 $ (100 $ zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPhone 13 Pro

Od: T-Mobile

Było: 999 USD

Zobacz ofertę

Apple 27-calowy iMac, sześciordzeniowy Intel 3,1 GHz, 10. generacji, 256 GB SSD (2020)

Od: Walmart

Było: 1799 $

Teraz: 1699 $ (100 $ zniżki)

Zobacz ofertę

Apple MacBook Air, M1, 8-rdzeniowy procesor, 8-rdzeniowy procesor graficzny, 512 GB (2020)

Od: Walmart

Było: 1 299 $

Teraz: 1249 USD (50 USD zniżki)

Zobacz ofertę

Apple iPhone 12 Mini (64 GB)

Od: Walmart

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak zrobić zdjęcie makro na iPhonie i iPadzie

Było: 729 USD

Teraz: 499 USD (230 USD zniżki)

Zobacz ofertę

<>

Wi-Fi czy 3G/4G?

Zakładając, że połączenie internetowe naprawdę nie działa, musimy sprawdzić, czy problem dotyczy Wi-Fi, 3G/4G czy czegoś innego.

Zwykle jest to łatwa do przeprowadzenia diagnostyka.

Przede wszystkim jesteś w domu, czy w innym miejscu, które zapewnia Wi-Fi? Czy wpisałeś hasło do lokalnej sieci Wi-Fi? Innymi słowy, czy powinno być teraz dostępne Wi-Fi?

Spójrz na górną część ekranu swojego iPhone’a, po lewej stronie: obok pięciu blobów, które pokazują siłę sygnału i tożsamość Twojego dostawcy sieci, zobaczysz jeden z wielu sygnałów wskazujących, jak skutecznie aktualnie uzyskujesz dostęp ( lub brak dostępu) do internetu.

Jeśli jest to znajoma ikona „Wi-Fi” z trzema koncentrycznymi ćwiartkami, to hej, presto, korzystasz z Wi-Fi. Jeśli nie, możesz zobaczyć 4G lub 3G, które powinny zapewnić dobre połączenie; lub GPRS lub Edge (lub E), które prawdopodobnie nie będą, ale nadal możesz załadować dziwną stronę internetową, jeśli jesteś cierpliwy. Jeśli żaden z tych sygnałów się nie pojawi, w ogóle nie masz dostępu do Internetu.

Zwróć uwagę, że powyższe zrzuty ekranu pochodzą z iPhone’a z przyciskiem Home. Na iPhonie X, XR, XS lub XS Max – urządzeniach, które mają wycięcie i dlatego mają mniej miejsca na pasek stanu – ikona połączenia internetowego pojawia się w prawym górnym rogu:

(Nawiasem mówiąc, jeśli widzisz małą ikonę samolotu, jesteś w trybie samolotowym, który domyślnie odcina dostęp do Internetu. Przesuń palcem w górę od dołu ekranu, aby wyświetlić Centrum sterowania – lub przesuń palcem w dół od prawego górnego rogu na X – iPhone serii – następnie dotknij ikony samolotu, aby wyłączyć tryb i miejmy nadzieję, że problem zostanie rozwiązany.)

Jeśli spodziewasz się Wi-Fi i nie pojawia się lub ikona Wi-Fi jest wyświetlana, ale nie możesz połączyć się z Internetem, oznacza to, że masz jakiś problem z Wi-Fi. Przejdź do sekcji „Wi-Fi nie działa”.

Jeśli nie masz dostępu do Wi-Fi i oczekujesz połączenia z siecią 3G lub 4G, ale te ikony nie są wyświetlane, lub jeśli są, ale nie możesz połączyć się z Internetem, to jest to źródło zamieszania. Przejdź do niedziałającej sekcji 3G/4G.

A jeśli korzystasz z GPRS lub Edge i nie oczekujesz szczególnie sygnału Wi-Fi, 3G lub 4G, to właśnie dlatego masz problemy z połączeniem się z Internetem. Tego rodzaju połączenia są bardzo wolne! Możesz z tym żyć lub przenieść się do obszaru z lepszym sygnałem komórkowym lub siecią Wi-Fi, do której masz dostęp.

Safari nie działa?

Safari może być trudną aplikacją! Oto kilka kroków rozwiązywania problemów, które warto wypróbować:

Wyczyść dane witryny

Ostrzegamy, że ta metoda usunie historię i pliki cookie, więc może być konieczne ponowne wprowadzenie niektórych danych, a niektóre często odwiedzane witryny mogą potrwać dłużej, aby otworzyć się następnym razem. Ale to naprawdę może pomóc.

Otwórz aplikację Ustawienia i dotknij Safari > Wyczyść historię i dane witryny, a następnie wyczyść historię i dane. Przeczytaj więcej na temat tego i powiązanych procesów tutaj: Jak wyczyścić pamięć podręczną na iPhonie lub iPadzie.

Sprawdź dostępność aktualizacji iOS

Zwykle, gdy aplikacja zaczyna działać nieprawidłowo, mówimy, aby sprawdzić dostępność aktualizacji — mógł pojawić się błąd, a programista wyśle ​​poprawkę w (bezpłatnej) aktualizacji.

Nie możesz jednak zaktualizować Safari na iOS. To naprawdę część iOS, więc jeśli chcesz najnowszą wersję, musisz zaktualizować iOS jako całość.

Otwórz aplikację Ustawienia i dotknij Ogólne > Aktualizacja oprogramowania. Jeśli na Twoje urządzenie jest dostępna nowsza wersja systemu iOS, możesz ją pobrać i zainstalować tutaj. Aby uzyskać więcej porad na ten temat, zobacz Jak zaktualizować iOS na iPhonie.

Zamknij Safari

Dwukrotnie naciśnij przycisk Początek i znajdź okno Safari, a następnie przesuń je w górę, aby zamknąć aplikację. Teraz znajdź aplikację i dotknij, aby ponownie uruchomić.

Uruchom ponownie iPhone’a

Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej stronie na większych), aż pojawi się symbol „przesuń, aby wyłączyć”. Przesuń, aby wyłączyć! Daj mu minutę lub dwie, a następnie ponownie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.

Jak zawsze, technika ta jest nieco inna w przypadku iPhone’ów z serii X bez przycisku Home. Na nich musisz jednocześnie nacisnąć i przytrzymać przycisk zasilania (po prawej stronie) i jeden z przycisków głośności (po lewej stronie). Po kilku sekundach pojawi się suwak „przesuń, aby wyłączyć”.

3G/4G nie działa

Najpierw proste rzeczy.

Sprawdź, czy komórkowa transmisja danych jest włączona

Przejdź do Ustawienia > Dane mobilne i sprawdź, czy suwak obok opcji Dane mobilne jest zielony. Jeśli nie, dotknij go.

Roaming danych

Czy jesteś na wycieczce? Jeśli podróżujesz za granicę, Twój iPhone musi być skonfigurowany do roamingu danych. Przejdź do Ustawienia > Dane mobilne > Opcje danych mobilnych i sprawdź, czy roaming danych jest włączony.

Martwe punkty komórkowe

W Wielkiej Brytanii nie ma 100-procentowego zasięgu nawet 3G, nie mówiąc już o 4G – a nawet 5G! – w szczególności wiele obszarów wiejskich ma trudności z uzyskaniem dobrego połączenia. Niektóre czarne plamy komórkowe są bardzo zlokalizowane, a jeśli masz szczęście, możesz po prostu pospacerować trochę ulicą – lub pojechać pociągiem do Londynu, który nieuchronnie ma najlepszą ofertę komórkową w kraju.

Limity danych

Czy osiągnąłeś miesięczny limit danych? Pamiętaj, że miesięczne cykle danych niekoniecznie zaczynają się i kończą pierwszego lub ostatniego dnia miesiąca, ale w dniu rozpoczęcia umowy.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak sprawić, by Apple Watch ostrzegał, jeśli zapomnisz iPhone'a?

Niestety nie jest łatwo śledzić limity wykorzystania danych na iPhonie. Jeśli przejdziesz do Ustawienia > Sieć komórkowa (lub dane mobilne) i przewiń w dół, aby zobaczyć wykorzystanie danych mobilnych, ale jeśli nigdy nie zresetowałeś tego numeru, może to być nieprzydatnie ogromne. Naszą radą jest przyzwyczajenie się do resetowania go co miesiąc.

Ci, którzy szukają czegoś bardziej wszechstronnego, powinni przyjrzeć się Usage danych, aplikacji 49p/99c, z której sami korzystamy od kilku lat, aby śledzić nasze miesięczne zużycie danych.

Zobacz Jak zapisywać dane na iPhonie, aby dowiedzieć się, jak uniknąć tego problemu w przyszłości.

Uruchom ponownie iPhone’a

Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej stronie na większych), aż pojawi się symbol „przesuń, aby wyłączyć”. W iPhonie z serii X będziesz musiał nacisnąć i przytrzymać boczny przycisk i jeden z przycisków głośności w tym samym czasie, aby pojawił się suwak.

Teraz przesuń, aby wyłączyć. Daj mu minutę lub dwie, a następnie ponownie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.

Sprawdź swoją kartę SIM

Użyj dostarczonego narzędzia do przechowywania karty SIM, aby wyjąć kartę SIM, a następnie spróbuj włożyć ją ponownie. Możliwe, że rozwiąże to problem. Bardziej prawdopodobne może się okazać, że sama karta SIM jest w jakiś sposób niesprawna lub zepsuta. W takim przypadku skontaktuj się ze swoim operatorem.

Ustawienia przewoźnika

Następną rzeczą do wypróbowania jest sprawdzenie, czy ustawienia operatora są aktualne. Jest to nieco kłopotliwe, ponieważ takie aktualizacje są dostarczane przez Internet, a telefon jest w trybie offline. Ale jest więcej niż prawdopodobne, że otrzymałeś aktualizację, zanim telefon przeszedł w tryb offline. Więc przejdź do Ustawienia > Ogólne > O. Jeśli jest załadowana aktualizacja, zostaniesz poproszony o jej zainstalowanie.

Możesz sprawdzić wersję ustawień operatora, na której działa Twój telefon, dotykając Ustawienia > Ogólne > O i patrząc obok „Przewoźnika”.

Zadzwoń do przewoźnika

Jeśli nie możesz zidentyfikować problemu po swojej stronie, możliwe, że Twój dostawca sieci ma awarie. Na przykład w grudniu 2018 r. firma O2 miała poważne problemy i została zobligowana do zarekomendowania klientom „korzystania z Wi-Fi gdziekolwiek się da i bardzo nam przykro”.

Pamiętaj, że awaria sieci dotknie nie tylko klientów tej marki: będą też podsieci, które opierają się na tej samej infrastrukturze. Tesco, Giffgaff, Sky, Lyca i TalkTalk używają na przykład O2 i zostały dotknięte, gdy ta sieć przestała działać.

Jeśli nie masz pewności, najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy Twój dostawca ma awarię, jest zapytanie ich, jeśli to możliwe na wiele sposobów. Wyślij do firmy e-mail i tweet, zadzwoń do niej (chociaż w razie problemu centrala prawdopodobnie się zacięła) i poszukaj wszelkiego rodzaju raportu o stanie na oficjalnej stronie internetowej.

O2 ma narzędzie do sprawdzania statusu, które możesz, no cóż, sprawdzić. Oto narzędzie do sprawdzania statusu 3. I tutaj możesz sprawdzić stan sieci Vodafone.

Mamy nadzieję, że dostawca będzie wiedział o wszelkich problemach w Twojej okolicy, z Twoim kontem konkretnie lub z całą siecią, i będzie w najlepszej pozycji, aby zaoferować środki zaradcze, ramy czasowe, w których problem może zostać rozwiązany, oraz wszelkie odszkodowania będę mógł ubiegać się. Jeśli sieć nie działa, możesz być zmuszony do korzystania z Wi-Fi, dopóki nie zostanie naprawiony.

Wi-Fi nie działa

Ogólnie rzecz biorąc, jest to podobna, ale mniej skomplikowana sytuacja niż w przypadku iPhone’a, dla którego 3G i 4G nie będą działać. Najpierw sprawdzimy wszystkie podstawy, a następnie zrestartujemy.

Więc przejdź do Ustawienia > Wi-Fi. Sprawdź, czy (a) suwak Wi-Fi jest w pozycji „włączony” (zielony) oraz (b) czy masz połączenie z lokalną siecią, którą rozpoznajesz i która ma dobre połączenie. I tak nie powinieneś łączyć się z nieznanymi sieciami, ale jeśli to robisz, teraz jest dobry moment na odpięcie.

Jeśli wszystkie te rzeczy działają poprawnie, po prostu sprawdź połączenie, podłączając do niego inne urządzenie i otwierając stronę internetową. Jeśli to nie może się połączyć, oznacza to, że problem dotyczy sieci, a nie telefonu i musisz sprawdzić ustawienia routera lub skontaktować się z dostawcą usług szerokopasmowych.

Nadal nie możesz połączyć się z Internetem? Zapomnij o sieci i zrestartuj telefon. Po utworzeniu kopii zapasowej i uruchomieniu przejdź do Ustawienia > Wi-Fi i ponownie dołącz do sieci. (Zobacz też: Jak sprawdzić, czy iPhone jest zablokowany, czy odblokowany.)

Mamy dedykowany przewodnik, co zrobić, jeśli Twój iPhone ciągle zrywa połączenie Wi-Fi.

Inne rozwiązania do wypróbowania

W porządku. będziemy szczerzy: mieliśmy nadzieję, że zostanie to już naprawione. Teraz naprawdę próbujemy zresetować wszystko w nadziei, że wyrzuci błąd.

Ostatnią rzeczą do wypróbowania jest utworzenie kopii zapasowej i przywrócenie iPhone’a. Podłącz iPhone’a do Maca za pomocą dołączonego do niego kabla i wybierz go, gdy pojawi się w iTunes. Kliknij Przywróć. Ale nie zrozum tego źle – mamy nadzieję, że nie zaszedłeś tak daleko.

Mam nadzieję, że nasz problem został rozwiązany. Jeśli wszystko inne zawiedzie, może to oznaczać problem z urządzeniem i musisz znaleźć najbliższy sklep Apple Store lub sprzedawcę Apple i poprosić eksperta o sprawdzenie. (Zobacz też: Jak wydłużyć żywotność baterii iPhone’a.)

Jeśli szukasz sposobów na rozszerzenie sieci Wi-Fi lub unikanie przerw, przeczytaj: Jak wzmocnić połączenie Wi-Fi na komputerze Mac.