Wi-Fi lub 4G nie działa: jak naprawić problemy z Internetem na iPhone

0
1

IPhone bez internetu to iPod – i to nie jest to, na co się zapisaliśmy. Niestety, Wi-Fi, 3G / 4G lub inne problemy często uniemożliwiają smartfonowi dostęp do Internetu.

W tym artykule wyjaśniamy, co robić, gdy Internet nie działa na twoim iPhone’ie, za pośrednictwem danych komórkowych lub Wi-Fi (lub czasami obu). Najpierw ustalamy, czy problem leży w 3G / 4G, w Wi-Fi czy u operatora sieci; a następnie pracujemy nad możliwymi rozwiązaniami dla każdego scenariusza. Zalecamy przestrzeganie wskazówek podanych w podanej kolejności, ponieważ kroki stają się coraz trudniejsze.

Kończymy kilkoma krokami, aby spróbować, czy problem nie wpływa na Wi-Fi lub połączenie komórkowe, ale leży na samym urządzeniu.

Jaki jest problem?

Pierwszym krokiem przy naprawianiu problemu jest ustalenie problemu. Musimy wyizolować wadliwie działającą część równania, abyśmy mogli się na tym skupić.

Przede wszystkim upewnijmy się, że w ogóle nie możesz uzyskać dostępu do Internetu. Spróbuj to zrobić na kilka różnych sposobów: odśwież pocztę i sprawdź, czy masz jakieś nowe wiadomości e-mail; otwórz Twitter; przeglądaj kilka ofert w App Store; spróbuj otworzyć nowe strony internetowe w dowolnych dodatkowych przeglądarkach internetowych, które posiadasz, a także w Safari.

Jeśli możesz robić inne rzeczy, które wymagają dostępu do Internetu, ale nadal nie możesz otwierać stron internetowych w Safari, problem dotyczy Safari, a nie połączenia. Przejdź do sekcji „Safari nie działa” poniżej. (Z drugiej strony, jeśli Safari jest w porządku, ale niektóre przypadkowe aplikacje odmawiają połączenia, to ta aplikacja jest problemem i powinieneś spróbować ją zamknąć i ponownie uruchomić, sprawdzić aktualizację i skontaktować się z centrum wsparcia producenta aplikacji).

Wi-Fi lub 3G / 4G?

Zakładając, że połączenie internetowe naprawdę nie działa, musimy się dowiedzieć, czy problem dotyczy Wi-Fi, 3G / 4G lub czegoś innego.

Zwykle jest to łatwy sposób przeprowadzenia diagnostyki.

Przede wszystkim, czy jesteś w domu, czy w innym miejscu, które dostarcza Wi-Fi? Czy wprowadziłeś hasło do lokalnej sieci Wi-Fi? Innymi słowy, powinien czy w tej chwili będzie Wi-Fi?

Spójrz na górę ekranu iPhone’a po lewej stronie: obok pięciu bloków, które pokazują siłę sygnału i tożsamość operatora sieci, zobaczysz jeden z wielu sygnałów wskazujących, jak efektywnie obecnie uzyskasz dostęp ( lub brak dostępu) do Internetu.

Jeśli jest to znajoma ikona „Wi-Fi”, z trzema koncentrycznymi ćwiartkami, to hej presto, jesteś na Wi-Fi. Jeśli nie, możesz zobaczyć 4G lub 3G, które powinny zapewnić dobre połączenie; lub GPRS lub Edge (lub E), co prawdopodobnie nie nastąpi, ale nadal możesz załadować nieparzystą stronę internetową, jeśli jesteś cierpliwy. Jeśli żaden z tych sygnałów nie pojawi się, nie masz dostępu do Internetu.

Pamiętaj, że powyższe zrzuty ekranu pochodzą z iPhone’a z przyciskiem Home. Na urządzeniach iPhone X, XR, XS lub XS Max – urządzenia, które mają wycięcie i dlatego mają mniej miejsca na pasek stanu – ikona połączenia internetowego jest wyświetlana w prawym górnym rogu:

(Nawiasem mówiąc, jeśli widzisz małą ikonę samolotu, jesteś w trybie samolotowym, który domyślnie wyłącza dostęp do Internetu. Przesuń palcem w górę z dołu ekranu, aby wyświetlić Centrum sterowania – lub przesuń palcem w dół z prawej górnej części X -series iPhone – następnie stuknij ikonę samolotu, aby wyłączyć tryb, i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany.)

Jeśli oczekujesz Wi-Fi i nie pojawia się lub ikona Wi-Fi jest wyświetlana, ale nie możesz połączyć się z Internetem, masz jakiś problem z Wi-Fi. Przejdź do sekcji „Wi-Fi not working”.

Jeśli nie masz dostępu do Wi-Fi i spodziewasz się uzyskać dostęp do Internetu za pośrednictwem 3G lub 4G, ale te ikony nie są wyświetlane lub jeśli są dostępne, ale nie możesz uzyskać dostępu do Internetu, to jest to źródło zamieszania. Przejdź do sekcji nie działającej 3G / 4G.

A jeśli korzystasz z GPRS lub Edge i nie spodziewasz się szczególnie uzyskać sygnału Wi-Fi, 3G lub 4G, to właśnie dlatego masz problemy z dostępem do Internetu. Te rodzaje połączeń są bardzo powolne! Możesz z tym żyć lub przejść do obszaru z lepszym sygnałem komórkowym lub siecią Wi-Fi, do której możesz uzyskać dostęp.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak zatrzymać połączenia iPhone'a bezpośrednio do poczty głosowej

Safari nie działa

Safari może być trudną aplikacją! Oto kilka kroków, które należy wykonać, aby spróbować:

Wyczyść dane strony internetowej

Ostrzegamy, że ta metoda pozwoli pozbyć się historii i plików cookie, więc może być konieczne ponowne wprowadzenie niektórych danych, a niektóre często odwiedzane strony internetowe mogą zająć więcej czasu następnym razem. Ale może naprawdę pomóc.

Otwórz aplikację Ustawienia i dotknij Safari> Wyczyść historię i dane witryny, a następnie Wyczyść historię i dane. Przeczytaj więcej o tym i powiązanych procesach tutaj: Jak wyczyścić pamięć podręczną na iPhone lub iPad.

Sprawdź aktualizację systemu iOS

Normalnie, gdy aplikacja zaczyna działać nieprawidłowo, powiedzielibyśmy, aby sprawdzić aktualizację – mógł pojawić się błąd, a programista wypchnie poprawkę w (bezpłatnej) aktualizacji.

Nie można jednak zaktualizować Safari na iOS. To naprawdę część systemu iOS, więc jeśli chcesz mieć najnowszą wersję, musisz zaktualizować system iOS jako całość.

Otwórz aplikację Ustawienia i wybierz Ogólne> Aktualizacja oprogramowania. Jeśli dostępna jest nowsza wersja systemu iOS dla Twojego urządzenia, możesz ją pobrać i zainstalować tutaj. Aby uzyskać więcej porad na ten temat, zobacz Jak zaktualizować system iOS na telefonie iPhone.

Zamknij Safari

Dwukrotnie naciśnij przycisk Home i znajdź okno Safari, a następnie przesuń je w górę, aby zamknąć aplikację. Teraz znajdź aplikację i stuknij, aby uruchomić ponownie.

Uruchom ponownie iPhone’a

Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej stronie na większych), aż pojawi się symbol „przesuń do wyłączenia”. Przesuń, aby wyłączyć! Daj mu minutę lub dwie, a następnie ponownie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.

Jak zawsze technika ta jest nieco inna w przypadku telefonów iPhone serii X bez przycisku Home. Na nich należy nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przycisk zasilania (po prawej stronie) i jeden z przycisków głośności (po lewej stronie). Po kilku sekundach pojawi się suwak „Przesuń do wyłączenia”.

Potrzebujesz pomocy?
Dzwoń do nas śmiało 📞 22 60 22 191

3G / 4G nie działa

Najpierw proste rzeczy.

Sprawdź, czy dane mobilne są włączone

Przejdź do Ustawienia> Dane mobilne i sprawdź, czy suwak obok pozycji Dane mobilne jest zielony. Jeśli nie, stuknij go.

Roaming danych

Czy jesteś w podróży? Jeśli podróżujesz za granicą, twój iPhone musi być skonfigurowany do roamingu danych. Przejdź do Ustawienia> Dane mobilne> Opcje danych mobilnych i sprawdź, czy roaming danych jest włączony.

Martwe plamy komórkowe

W Wielkiej Brytanii nie ma 100% zasięgu nawet 3G, nie mówiąc już o 4G – a nawet 5G! – i wiele obszarów wiejskich w szczególności walczy o dobre połączenie. Niektóre czarne plamy komórkowe są bardzo zlokalizowane, a jeśli masz szczęście, możesz po prostu pospacerować ulicą – lub dostać się pociągiem do Londynu, który nieuchronnie ma najlepsze usługi komórkowe w kraju.

Limity danych

Czy osiągnąłeś miesięczny limit danych? Pamiętaj, że miesięczne cykle danych niekoniecznie zaczynają się i kończą w pierwszym lub ostatnim miesiącu, ale w dniu rozpoczęcia kontraktu.

Niestety śledzenie limitów wykorzystania danych na iPhone’ie nie jest łatwe. Jeśli przejdziesz do Ustawienia> Komórkowe (lub Dane mobilne) i przewiniesz w dół, zobaczysz swoje Wykorzystanie danych mobilnych, ale jeśli nigdy nie zresetowałeś tego numeru, może to być nieprzydatnie ogromne. Naszą radą jest przyzwyczajenie się do resetowania go co miesiąc.

Ci, którzy szukają czegoś bardziej kompleksowego, powinni przyjrzeć się aplikacji Data Usage, aplikacji 49p / 99c, z której korzystamy od kilku lat, aby śledzić nasze miesięczne wykorzystanie danych.

Zobacz Jak zapisywać dane na iPhonie, aby uzyskać wskazówki, jak uniknąć tego problemu w przyszłości.

Uruchom ponownie iPhone’a

Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej stronie na większych), aż pojawi się symbol „przesuń do wyłączenia”. W telefonie iPhone z serii X musisz nacisnąć i przytrzymać przycisk boczny i jeden z przycisków głośności w tym samym czasie, aby pojawił się suwak.

Teraz przesuń, aby wyłączyć. Daj mu minutę lub dwie, a następnie ponownie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak przesyłać zdjęcia i filmy z iPhone'a na Maca

Sprawdź swoją kartę SIM

Użyj dostarczonego narzędzia do obsługi karty SIM, aby wyjąć kartę SIM, a następnie spróbuj ją ponownie włożyć. Możliwe, że rozwiąże problem. Bardziej prawdopodobne jest, że sama karta SIM jest w jakiś sposób niesprawna lub zepsuta. W takim przypadku należy skontaktować się z operatorem.

Ustawienia przewoźnika

Następną rzeczą do wypróbowania jest sprawdzenie, czy ustawienia operatora są aktualne. Jest to nieco kłopotliwe, ponieważ takie aktualizacje są dostarczane przez Internet, a Twój telefon jest w trybie offline. Ale aktualizacja jest bardziej niż prawdopodobna, zanim telefon przejdzie w tryb offline. Więc przejdź do Ustawienia> Ogólne> Informacje. Jeśli zostanie załadowana aktualizacja, zostaniesz poproszony o jej zainstalowanie.

Możesz sprawdzić, jaka wersja ustawień operatora działa na Twoim telefonie, stukając Ustawienia> Ogólne> Informacje i patrząc obok „Przewoźnik”.

Zadzwoń do przewoźnika

Jeśli nie możesz zidentyfikować problemu na końcu, może się zdarzyć, że Twój dostawca sieci przestał działać. Na przykład w grudniu 2018 r. O2 doświadczyła poważnych problemów i była zobowiązana zalecić klientom „korzystanie z Wi-Fi wszędzie, gdzie się da i naprawdę nam przykro”.

Pamiętaj, że przerwa w sieci nie dotyczy tylko klientów tej marki: będą również podsieci, które polegają na tej samej infrastrukturze. Tesco, Giffgaff, Sky, Lyca i TalkTalk korzystają na przykład z O2 i uległy zmianie, gdy sieć uległa awarii.

Jeśli nie masz pewności, najprostszym sposobem sprawdzenia, czy Twój dostawca ma przerwę w dostawie prądu, jest pytanie, na wiele sposobów, jeśli to możliwe. Wyślij firmie wiadomość e-mail i ćwierkanie, zadzwoń do nich (chociaż jeśli wystąpi problem, centrala prawdopodobnie będzie zakleszczona) i poszukaj dowolnego raportu o stanie na oficjalnej stronie internetowej.

O2 ma sprawdzanie stanu, który możesz, cóż, sprawdzić. Oto sprawdzanie statusu 3. I tutaj możesz sprawdzić status sieci Vodafone.

Mamy nadzieję, że dostawca będzie wiedział o wszelkich problemach w Twojej okolicy, z Twoim kontem konkretnie lub z całą siecią, i będzie w najlepszej sytuacji, aby zaoferować środki zaradcze, okres, w którym problem może zostać naprawiony, oraz wszelkie odszkodowania, które ty będę mógł się ubiegać. Jeśli sieć jest wyłączona, możesz być zobowiązany do korzystania z Wi-Fi, dopóki nie zostanie naprawiona.

Wi-Fi nie działa

Mówiąc ogólnie, jest to podobna, ale mniej skomplikowana sytuacja niż w przypadku iPhone’a, dla którego 3G i 4G nie będą działać. Najpierw sprawdzimy wszystkie podstawy, a następnie ponownie uruchomimy komputer.

Przejdź do Ustawienia> Wi-Fi. Sprawdź, czy (a) suwak Wi-Fi znajduje się w pozycji „on” (zielona) i (b) czy jesteś podłączony do sieci lokalnej, którą rozpoznajesz, i która ma dobrą łączność. Nie powinieneś i tak łączyć się z nieznanymi sieciami, ale jeśli to robisz, teraz jest dobry moment, aby się odłączyć.

Jeśli wszystkie te rzeczy działają poprawnie, wystarczy sprawdzić poprawność połączenia, podłączając do niego inne urządzenie i otwierając stronę internetową. Jeśli to nie może się połączyć, to problem dotyczy sieci, a nie telefonu i musisz sprawdzić ustawienia routera lub skontaktować się z dostawcą usług szerokopasmowych.

Wciąż nie możesz połączyć się z Internetem? Zapomnij o sieci i uruchom ponownie telefon. Po ponownym uruchomieniu przejdź do Ustawienia> Wi-Fi i ponownie dołącz do sieci. (Zobacz także: Jak sprawdzić, czy iPhone jest zablokowany lub odblokowany).

Inne rozwiązania do wypróbowania

W porządku. będziemy szczerzy: mieliśmy nadzieję, że zostanie to już naprawione. Teraz naprawdę próbujemy zresetować rzeczy w nadziei, że uruchomi błąd.

Ostatnią rzeczą do wypróbowania jest wykonanie kopii zapasowej i przywrócenie iPhone’a. Podłącz iPhone’a do komputera Mac za pomocą dołączonego kabla i wybierz go, gdy pojawi się w iTunes. Kliknij Przywróć. Ale nie bierz tego źle – mamy nadzieję, że nie dotarłeś tak daleko.

Mam nadzieję, że nasz problem został rozwiązany. Jeśli wszystko inne zawiedzie, może wystąpić problem z urządzeniem i trzeba znaleźć najbliższy sklep Apple Store lub Apple Reseller i poprosić eksperta o obejrzenie. (Zobacz także: Jak poprawić żywotność baterii iPhone’a.)

Jeśli szukasz sposobów na rozszerzenie sieci Wi-Fi lub uniknięcie przerw w pracy, przeczytaj: Jak zwiększyć połączenie Wi-Fi na komputerze Mac.

Nadal potrzebujesz pomocy?
Zadzwoń 📞 22 60 22 191