Sklepy App Store są dziś bardzo popularne wśród klientów, którzy chcą pobierać / kupować aplikacje mobilne, a także dla programistów, którzy prezentują, sprzedają i sprzedają swoje aplikacje.
Istnieje wiele sklepów z aplikacjami dzisiaj i każdy z tych sklepów aplikacji znacznie różni się od innych, pod względem cen, fakturowania, prezentacji i wsparcia.
W tej sekcji mamy do czynienia z zaletami i wadami głównych sklepów App Store dostępnych obecnie na rynku.
01 z 06
Apple App Store
jabłko
App Store został pierwotnie stworzony przez Apple Inc., aby pomóc użytkownikom w pobieraniu aplikacji, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych, ze sklepu iTunes Store na iPhone’a, iPoda Touch i iPada.
Plusy
- Prawdopodobnie największy sklep z aplikacjami, obejmujący ponad 1 000 000 aplikacji
- Największa kategoria aplikacji, od zabawnych aplikacji po poważne
- Oferuje mnóstwo darmowych aplikacji.
- iTunes jest największą zaletą firmy Apple.
Cons
- Tylko najczęściej pobierane aplikacje są wyraźnie widoczne
- Korzystanie z Apple App Store to jedyna metoda, dzięki której użytkownik może instalować aplikacje na swoim iPhonie
- Istnieje powielenie wielu aplikacji w wersji „lite ” aplikacji
- Niedawne zasady integracji Apple są bardzo restrykcyjne
02 z 06
Android Market
Android
Mimo że rynek Google Android początkowo zaczął powoli się rozwijać, teraz ogromnie rośnie zarówno pod względem wielkości, jak i popularności.
Plusy
- Android Market zawiera około 250 000 aplikacji
- Programiści płacą tylko niską opłatę w wysokości 25 USD, aby zarejestrować się
- Aplikacje są dostępne również w niskich cenach
- Każdy przedmiot jest podzielony na kategorie i starannie wyszczególniony
Cons
- Jakość aplikacji pozostawia wiele do życzenia
- Google obsługuje tylko 29 krajów, by sprzedawać aplikacje w swoim sklepie.
- Sklep z aplikacjami jest dostępny tylko w niektórych krajach świata
- Wielu programistów uważa, że rynek aplikacji jest bardzo rozdrobniony
03 z 06
BlackBerry App World
Jeżyna
BlackBerry App World, który był dostępny od kwietnia 2009 roku, okazał się jednym z najbardziej obiecujących sklepów z aplikacjami, oferującym ponad 3500 aplikacji.
Plusy
- Ogólna prezentacja jest bardzo zadbana – wszystkie pozycje są dobrze sklasyfikowane
- Jedyny sklep z aplikacjami, który obsługuje płatności Paypal
- Jedyny, który płaci deweloperom 80% sprzedaży
Cons
- Na wyższym końcu wśród wszystkich sklepów z aplikacjami, więc produkty są droższe
- Niektórzy klienci skarżą się na problemy podczas instalacji aplikacji
- Można uzyskać dostęp tylko w niektórych krajach na świecie
- Ten sklep z aplikacjami wymaga od programisty zapłacenia 200 $ za zarejestrowanie w nim swojego konta
04 z 06
Sklep Nokia Ovi
Nokia
Sklep Nokia Ovi skupia się na pięciu głównych obszarach: Gry, Mapy, Media, Wiadomości i Muzyka.
Nokia niewątpliwie wkłada wiele wysiłku w budowę swojego sklepu z aplikacjami i daje szansę Apple, Microsoft i Google na ich pieniądze.
Plusy
- Interfejs użytkownika jest czysty i łatwo dostępny
- Programiści nie muszą płacić za rejestrację
- Nokia dokłada wszelkich starań, aby promować aplikację programisty bez dodatkowych kosztów
Cons
Jedyną wadą Sklepu Nokia Ovi jest to, że obecnie oferuje bardzo niewiele aplikacji.
05 z 06
Microsoft Windows Marketplace dla urządzeń mobilnych
Windows
Pomimo posiadania wielu aplikacji w ciągu zaledwie kilku miesięcy, Microsoft Windows Marketplace for Mobile nie robi wrażenia.
Plusy
- Wszystkie aplikacje są dobrze przetestowane
- Sklepowi aplikacji udało się obsłużyć około 400 aplikacji w ciągu jednego miesiąca.
Cons
- Każdy programista jest obciążony opłatą rejestracyjną w wysokości 99 USD
- Programiści są ograniczeni tylko do niektórych krajów
- Programiści mogą sprzedawać swoją aplikację tylko w jednym kraju.
- Użytkownikowi zezwala się na 5 bezpłatnych prób aplikacji, po których musi zapłacić 99 USD za próbę
- Funkcjonalne tylko w systemach operacyjnych 6.1 i 6.5
06 z 06
Sklep z aplikacjami Samsung
Samsung
Największą zaletą sklepu Samsung Application Store jest to, że obsługuje on platformy Symbian i Pocket PC.
Od czasu do czasu Samsung Application Store angażuje się również w akcje promocyjne i konkursy, w których oferuje znaczną ilość gotówki zwycięzcy.
Plusy
- Zgrabny design katalogu – sklep jest dobrze utrzymany
- Każda aukcja kosztuje tylko 10 USD
- Wszystkie aplikacje są dokładnie przetestowane, zanim pojawią się w sklepie z aplikacjami
Cons
- W sklepie jest tylko około 600 aplikacji
- Na razie sklep z aplikacjami jest dostępny tylko we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Francji