Jak zrestartować iPhone’a lub iPada

0
1

W tym samouczku pokazujemy, jak zrestartować i ponownie uruchomić iPhone’a lub iPada. Może to być skuteczne rozwiązanie, jeśli iDevice się zawiesił lub zwolnił lub w inny sposób działa nieprawidłowo.

Sposób ponownego uruchomienia lub ponownego uruchomienia zależy nieco od posiadanego modelu (i jest nieco bardziej skomplikowany, jeśli masz urządzenie bez przycisku Home, takie jak iPhone 11 Pro lub iPad Pro 2018). Poniżej wyjaśnimy kroki, które należy podjąć, aby wyłączyć i ponownie uruchomić każdą generację iPhone’a lub iPada.

Jaka jest różnica między ponownym uruchomieniem, wymuszonym ponownym uruchomieniem i ponownym uruchomieniem?

Zastanawiasz się, czy musisz uruchom ponownie lub restart twój iPhone? Zasadniczo jest to to samo, po prostu inne słowo na „wyłączanie i włączanie”. Czas reakcji dla każdego działu IT, który chce rozwiązać problemy związane z komputerem.

Różnica polega na tym, że wprowadzamy słowo „siła”, które czasami zastępuje się słowem „twardy”. To sprawia, że ​​jest to inny proces.

Czasami Twój iPhone lub iPad mógł się zawiesić i przestać reagować tak, że nawet próba wyłączenia go nie jest rejestracją. Co gorsza, może odmawiać włączenia. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem może być wymuszenie ponownego uruchomienia, znany również jako twardy restart, a my pokażemy Ci, jak to zrobić.

Jak zrestartować iPhone’a lub iPada

Aby wyłączyć i ponownie uruchomić urządzenie, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, który znajdziesz po prawej stronie lub na górze iPhone’a, w zależności od wieku i rozmiaru urządzenia (Apple przesunął przycisk zasilania na bok, gdy wprowadził większe rozmiary iPhone’a wraz z iPhone’em 6.) Wszystkie iPady mają przycisk zasilania na górze urządzenia.

  1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez kilka sekund.
  2. Poczekaj, aż na ekranie pojawi się Przesuń do wyłączania.
  3. Przesuń suwak Przesuń, aby wyłączyć.
  4. Naciśnij i przytrzymaj ponownie przycisk zasilania i poczekaj, aż urządzenie się włączy.
  5. Podczas uruchamiania będziesz musiał wprowadzić swój kod dostępu, nawet jeśli zwykle używasz odcisku palca do identyfikacji.

Jeśli to nie zadziała, może to oznaczać, że konieczne jest wymuszenie ponownego uruchomienia. Wyjaśnimy, jak to zrobić w następnym kroku.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak naprawić iPhone'a lub iPada, który nie pobiera wiadomości e-mail

Jak wymusić ponowne uruchomienie iPhone’a lub iPada

Jeśli Twój iPhone lub iPad przestał reagować lub został wyłączony i nie chce się ponownie włączyć, wszystko nie zostanie utracone. Na urządzeniach z iOS dostępna jest funkcja, z której można korzystać, gdy nie działają normalne tryby działania.

Metoda wymagana dla tej procedury zależy od używanego modelu iPada lub iPhone’a. Chodzi głównie o to, czy masz przycisk Home, a jeśli tak, to czy jest to przycisk fizyczny, czy „taptyczny”.

Na przykład iPhone 6s i wcześniejsze mają fizyczny przycisk Home, który przesuwa się w dół po naciśnięciu. IPhone 7 i 8 mają przycisk Początek, ale jest statyczny – zamiast przesuwać się w dół wibruje, symulując kliknięcie, i nie działa po wyłączeniu urządzenia. A iPhone X, XS, 11 i 11 Pro oraz modele iPad Pro z 2018 roku w ogóle nie mają przycisków Home.

Wymuszenie ponownego uruchomienia iPhone’a 6s, SE lub wcześniejszego

Oto podstawowa metoda wymuszenia ponownego uruchomienia urządzenia. Potrzebujesz fizycznego przycisku Home.

  1. Przytrzymaj jednocześnie przycisk Początek (ten z przodu iPhone’a lub iPada) i przycisk zasilania.
  2. Trzymaj oba przyciski wciśnięte, aż pojawi się logo Apple.
  3. Puść przyciski i poczekaj, aż urządzenie zakończy sekwencję uruchamiania.
  4. Wprowadź swój kod dostępu podczas uruchamiania. (Nie będziesz mógł użyć odcisku palca, aby się zalogować.)

Nazywa się to wymuszonym ponownym uruchomieniem (lub czasem twardym resetem) i, mam nadzieję, powinno naprawić wszelkie występujące problemy. Jeśli nadal nie wszystko jest tak, jak powinno, dobrym pomysłem może być przywrócenie iPhone’a ze starej kopii zapasowej, ponieważ niektóre pliki mogą być uszkodzone i powodować problem.

Wymuś ponowne uruchomienie iPhone’a 7 lub 7 Plus

IPhone 7 i jego duże rodzeństwo były pierwszymi iPhone’ami bez fizycznego przycisku Home. Zamiast tego ma oparty na oprogramowaniu przycisk dotykowy, który wykrywa naciśnięcie i brzęczy do symulacji kliknięcia, zamiast fizycznie naciskać – ponieważ jest to oprogramowanie, jeśli urządzenie się zawiesiło, nie jest w stanie rozpoznać, że naciskasz przycisk Home. Oznaczało to, że Apple musiał wymyślić nowy sposób wymuszenia ponownego uruchomienia, który nie wymagałby przycisku Home.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak jailbreak iPhone'a lub iPada w iOS 12

Metoda wymuszenia ponownego uruchomienia iPhone’a 7 lub 7 Plus przez Apple jest następująca:

  1. Naciśnij i przytrzymaj klawisz wyłącznika / blokady po prawej stronie telefonu.
  2. Jednocześnie naciśnij i przytrzymaj klawisz zmniejszania głośności po lewej stronie.
  3. Poczekaj, aż pojawi się logo Apple (możesz zobaczyć suwak Przesuń, aby wyłączyć, ale trzymaj boczne przyciski, podczas gdy iPhone pominie ten krok). Następnie telefon przejdzie przez sekwencję uruchamiania.
  4. Wprowadź swój kod dostępu podczas uruchamiania.

Spójrz na wideo u góry strony, aby zobaczyć, jak to się robi.

Wymuś ponowne uruchomienie iPhone’a 8 lub 8 Plus lub dowolnego urządzenia iDevice bez przycisku Początek

Ta metoda dotyczy iPhone’a 8 i 8 Plus oraz urządzeń, które nie mają przycisku Home: iPhone’a X, XS, XS Max, 11, 11 Pro i 11 Pro Max, a także iPadów Pro 2018.

Oto, co musisz zrobić, aby wymusić ponowne uruchomienie urządzenia:

  1. Szybko naciśnij przycisk zwalniania głośności.
  2. Szybko naciśnij przycisk zwalniania głośności.
  3. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (po drugiej stronie), aż zobaczysz logo Apple.
  4. Wprowadź swój kod dostępu podczas uruchamiania.

To powinno zmusić twój iPhone do ponownego uruchomienia.

Co zrobić, jeśli ponowne uruchomienie iPhone’a nie rozwiąże problemu

W przypadku większych problemów może być konieczne zresetowanie urządzenia do ustawień fabrycznych. Przywrócenie ustawień fabrycznych oznacza, że ​​całe urządzenie zostanie wyczyszczone, a ustawienia powrócą do ustawień domyślnych, w których opuścił fabrykę.

Jeśli nawet to nie rozwiąże problemu, wycieczka do Apple Store jest w porządku. Niestety często powoduje to naprawienie urządzenia, ale wszystkie dane są wyczyszczone, co sprawia, że ​​niezwykle ważne jest wcześniejsze wykonanie kopii zapasowej iPhone’a lub iPada za pomocą iCloud lub iTunes. Dzięki tej siatce bezpieczeństwa możesz przywrócić urządzenie, gdy zaczną mieć problemy. Przeczytaj o tym, jak wykonać kopię zapasową telefonu iPhone lub iPada.