Czy należy kupić ubezpieczenie iPhone’a?
Telefony Apple’a mają oszałamiającą szklaną konstrukcję, która dodaje zupełnie nowy poziom ryzyka, szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę wysokość tagów cenowych (do 1 149 £!).
Rozważ różne rodzaje ochrony
Przed wykupieniem polisy musisz pomyśleć o tym, jak korzystasz z iPhone’a, jego wartości i ryzykach.
Warto również rozważyć dodatki, takie jak ogólnoświatowa ochrona, usługa wymiany telefonu (niektórzy ubezpieczyciele trwają dłużej niż inni) i kwota, którą jesteś gotów zapłacić.
Ważenie ryzyka w stosunku do ceny
W ramach tego rozważania należy rozważyć koszty w odniesieniu do prawdopodobieństwa wystąpienia roszczenia.
Pamiętaj, że cena nie jest tylko miesięcznym poleceniem zapłaty, ale także nadwyżką, którą będziesz musiał zapłacić w razie wypadku.
Polityki o niższych miesięcznych kosztach często przekraczają kwotę 100 GBP i oferują maksymalną ochronę nawet do 450 GBP, więc może to być fałszywa gospodarka.
Jeśli masz zamiar trzymać telefon przez kilka lat, możesz zainwestować w dwuletni lub trzyletni plan skądinąd Simple Insurance, który pozwoli utrzymać koszty na dłuższą metę.
Spójrz na wiele zasad
Często będziesz mieć tańszą ofertę, jeśli chronisz swojego iPhone’a w polityce wielu urządzeń.
Myśl nieszablonowo
Pomyśl poza polem, kto oferuje ubezpieczenie telefonu.
Niektóre z tych banków będą obejmować dwa iPhony na wspólnych kontach bankowych, ale pamiętaj – zasady i poziom ochrony będą się różnić.
Twoja sieć komórkowa może oferować również ubezpieczenie telefonu.
Co już masz?
Istnieje tendencja do myślenia, że musisz wykupić ubezpieczenie zaraz po zakupie najnowszego iPhone’a.
I choć tak, przystępna i kompleksowa polityka nie pójdzie źle, czasami warto przyjrzeć się bliżej domu.
Na przykład, jeśli Twój iPhone ulegnie awarii w ciągu 12-miesięcznego okresu gwarancyjnego, Apple pokryje koszty związane z wadami fabrycznymi.
Kolejną drogą jest ubezpieczenie mienia domowego.
Uważaj na luki w regulaminie
Większość samodzielnych polis jest rozsądna, ale niektóre z nich mają niewielkie luki i mają duże reperkusje – Urząd ds. Nadzoru Finansowego już wcześniej informował, że wielu ubezpieczycieli mobilnych ma wprowadzające w błąd warunki.
Na przykład niektóre firmy ubezpieczają tylko telefony, które mają sześć miesięcy lub nowsze, podczas gdy inne nie będą wypłacać pieniędzy za utracony iPhone w ciągu pierwszych 2-3 tygodni.
Kilku ubezpieczycieli nie chroni iPhone’ów przed wirusami komputerowymi, ale jest to niewielka obawa dotycząca systemu iOS, a garstka obejmuje tylko kradzież i nieautoryzowane koszty danych, jeśli zostaną zgłoszone w ciągu 12 godzin.