Z takimi popularnymi HTC Vive i Oculus Rift obecnie można kupić na całym świecie, wielu użytkowników komputerów Mac zastanawia się, czy możesz używać VR na Macu, a jeśli tak, to jak.
Z Oculus CEO Palmer Luckey poprzednio stwierdzając, że żaden obecny MacBook nie byłby wystarczająco silny, aby zasilić Oculus Rift, zastanawialiśmy się nad możliwościami uruchamiania VR na Macu, a perspektywy są niewiele; T świetnie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.
Czytaj dalej: informacje o nowościach w zestawie słuchawkowym Apple VR
Czy można używać VR na komputerze Mac?
Choć jest to technicznie możliwe Uruchomić VR na komputerze Mac – zapoznaj się z ustawieniami VR opartymi na technologii iMac na rok 2014 na YouTube – jest to wieloletnie rozwiązanie dla większości użytkowników. Chociaż trudno jest uruchomić VR na komputerze Mac z brakiem wsparcia ze strony VR devs i Apple, które prawdopodobnie zmienią się w najbliższej przyszłości.
Czytaj dalej: Czy możesz Użyj Oculus Rift z komputerem Mac?
Wsparcie dla SteamVR w macOS High Sierra
Apple wzbogacił się na etap w WWDC 2017, aby zaprezentować wiele nowych urządzeń i oprogramowania z nowego 10.5in IPad Pro na iOS 11 i oczywiście MacOS High Sierra. Podczas gdy High Sierra jest bardziej przyrostowym uaktualnieniem z Sierra, jest jedna nowa funkcja, która ma graczy i programistów podekscytowana: wsparcie dla SteamVR i HTC Vive.
Programiści VR Industrial Light and Magic demonstrują natywne demo HTC Vive na systemie Macintosh, umożliwiając prezenterowi wymianę różnych elementów – m.in. TIE Fighters, Imperial Cruisers i Darth Vader – Światłowód tematyczny korzystający tylko z interfejsu użytkownika i HTC Vive (i różdżki).
Chociaż wsparcie dla SteamVR skierowane jest do macOS High Sierra i będzie dostępne dla użytkowników komputerów Mac w tym roku, warto zauważyć, że Poszczególne gry i gry VR dostępne w Steam będą musiały zostać zaktualizowane, aby oferować wsparcie dla komputerów Mac – sama obsługa SteamVR nie jest wystarczająca. Ruch ten jest bardziej dla deweloperów niż opinii publicznej, chociaż nie mówi się, że programiści nie wygrają i aktualizują swoich gier we właściwym czasie.
Więc podczas gdy SteamVR przychodzi z macOS High Sierra, Użytkownicy mogą potrzebować poczekać dłużej, zanim dostępne są gry typu VR z systemem Mac do pobrania na Steam.
Apple sprzedaje obudowę GPU dla starszych komputerów Mac
Podczas gdy nowsze komputery Mac będą korzystać Bardziej wydajne procesory graficzne zapewniające szybkość odświeżania 90 klatek na sekundę w celu zapewnienia komfortowego VR, a co z starszymi komputerami Mac? Chociaż wprowadzenie Metal 2 powinno zwiększyć wydajność grafiki w Macu, firma Apple zamierza sprzedać osobną obudowę GPU dla starszych systemów.
Obudowa GPU mówi się, że łączy się z Macem za pośrednictwem Thunderbolt 3 , Co oznacza, że bez portu Thunderbolt 3 na komputerach Mac są nie na szczęście. Wewnątrz GPU znajduje się karta graficzna AMD Radeon RX 580, która nie wystarcza, aby uzyskać najwyższe wrażenie VR na komputerze Mac.
Obudowa zostanie początkowo udostępniona programistom, ale wyobrażamy sobie, że jest to Będziemy zmieniać jeszcze raz gry typu VR (a nie VR) na Mac i inne platformy VR.
Czytaj dalej: Najlepsze słuchawki iPhone VR
Użyj VR na 2011 Mac Pro
Jeśli chcesz używać VR na komputerze Mac i nie chcesz czekać do jesieni 2017, aby wydać macOS High Sierra, jest jedna możliwa (i bardzo kosztowna) opcja.
Nie spróbowaliśmy tego samego siebie i zdecydowanie polecamy zakup komputera, ponieważ jest to tańsze i łatwiejsze, ale hej! Dobry na ciebie, dedykowany fan Apple.
2011 Mac Pro to najlepsza opcja dla tych, którzy szukają doktora Frankensteina swojego Maca i sprawiają, że VR jest zdolny, ponieważ posiada gniazdo PCI-e dla kart graficznych i To jest dość łatwe, aby nie tylko uaktualnić pamięć RAM, ale również CPU.
Zalecane minimum specyfikacji VR na komputerze są następujące: najlepiej więc pasuje do specyfikacji najlepiej Może:
- Nvidia GTX 970 lub AMD 290 równa lub lepsza
- Intel i5-4590 równoważna lub większa
- Przynajmniej 8 GB RAM
- 2 x porty USB 3.0
- Windows 7 z dodatkiem SP1 lub nowszym
- Wyjście wideo HDMI 1.3 obsługujące zegar 297 MHz z wykorzystaniem bezpośredniej architektury wyjściowej
Nawet z & lsquo; może zrobić & rquo; Postawa wobec używania Mac Pro 2011 do uruchomienia VR na komputerze Mac, będą problemy.
Po pierwsze, a co najważniejsze, nawet jeśli GTX 970 (lub cokolwiek użyjesz karty) powinien działać jak Zwykle podczas uruchamiania w systemie Windows, prawdopodobnie nie są to sterowniki przeznaczone dla komputerów Mac i jako takie karta graficzna nie działa, gdy próbujesz załadować system OS X.
Oznacza to, że jeśli zdecydujesz Do korzystania z Mac Pro jako maszyny VR, będziesz związany z systemem Windows. Wiemy, świetnie? Wydajesz znaczną ilość pieniędzy na uruchomienie VR na komputerze Macintosh, a technicznie co robisz, nie wygrałeś (aś) na uruchomieniu systemu OS X.
Tak więc podsumowując pokazaliśmy, że chociaż teoretycznie można używać VR na Macie, to jest to, że jest to niezgrabne, a nawet śmiesznie drogie, a nawet wtedy, Nadal działają na problemy związane z kompatybilnością.
Nasza rada dla entuzjastów VR, którzy chcą korzystać z HTC Vive lub Oculus Rift to (nieoczekiwanie!) Poczekaj na obsługę macOS High Sierra lub wyjść i kupić odpowiedni komputer do gier. Nie wiesz, czego szukać? Nasi współpracownicy z firmy PC Advisor mają doskonałe porady dotyczące zakupu komputera VR.
Czytaj dalej: Najlepsze akcesoria do gier w iOS