Spis treści
- Pobierz aplikację Apple
- > Jak poprawić widoczność wyszukiwania aplikacji
- > Jak dostać się na początek wykresów
- > Ustawione na Twoją aplikację?
- Jak sprzedawać więcej zakupów w aplikacji?
- Jak uzyskać przegląd tego programu przez media
- Co zrobić, jeśli Twoja aplikacja zostanie klonowana
- aplikacja iPad i iPhone
Zrobiłeś fantastyczną aplikację dla iPhone’a i iPada. Dobrze zrobione: ale prawdziwa praca zaczyna się teraz. Musisz sprzedać coś.
Promocja w aplikacjach jest trudnym zadaniem, nie robiąc żadnych kośćków. To staje się boleśnie jasne, że małe indie devs, żywotność innowacji w systemie iOS, napotyka ogromną bitwę, wychodząc naprzeciw większym firmom programistycznym i ich obiecującym budżetom marketingowym. (Dyskutujemy o tym w Dlaczego Apple powinien zwracać większą uwagę na niezależnych programistów w App Store).
Ale nie rozpaczaj. Małe programiści aplikacji mogą zarabiać w App Store, pod warunkiem że mają świetną aplikację, silną strategię marketingową i trochę szczęścia.
W tym artykule omawiamy różne strategie, których można użyć do Sprzedaj aplikację z powodzeniem w App Store: jak dostać się na początek wykresów App Store, jak sprzedawać więcej zakupów w aplikacji oraz jaką cenę należy ustawić dla swojej aplikacji. Nawet dyskutujemy o problemie klonowania aplikacji, co powoduje dotknięcie każdej udanej aplikacji na iOS. Czytaj dalej: Jak utworzyć aplikację na iPhone’a
Jak uzyskać aplikację zatwierdzoną przez firmę Apple
Załóżmy, że zaprojektowałeś świetną Aplikacja na iOS. (Łatwiej powiedzieć, niż zrobić, oczywiście! Aby uzyskać pomoc na tym, przejdź do kroku, jak zacząć od języka programowania Apple Swift i Best Mac dla rozwoju aplikacji)
Ale pierwszy krok na Droga do marketingu Twojej pracy jest dla niektórych programistów najbardziej zastraszająca: musisz uzyskać aplikację zatwierdzoną przez firmę Apple. Oznacza to, że starannie śledzimy ograniczenia Apple: ograniczenia płci i religii są na przykład ograniczone.
Francesco Zerbinati, włoski programista aplikacji niezależnych, uznał proces zatwierdzania za stosunkowo bezbolesny, ale podkreślił znaczenie Przygotowując się i dążąc do zrozumienia zasad i przepisów firmy Apple. Trzeba wziąć tę część procesu tak samo poważnie, jak projekt samej aplikacji.
„Przed wysłaniem mojej aplikacji przeczytaję zasady iTunes App Review” – powiedział. „Wtedy, gdy aplikacja została sprawdzona po raz pierwszy, została odrzucona, ponieważ na ekranach pojawił się obraz Kindle (nazywa się PriceRadar – używasz go do monitorowania zmian cen w Amazonkach). Zrzutów ekranu i poczekaj kolejne 7 do 10 dni na zakończenie przeglądu. To był jedyny czas, w którym moja aplikacja została odrzucona.
„Polecam każdemu nowym devowi dokładne zapoznanie się z zasadami”.
Więc odczytaj – ale spodziewaj się bólów głowy.
Jak poprawić widoczność wyszukiwania aplikacji
Wyszukiwanie to dojrzałe, wyrafinowane pole w otwartej sieci, a stare głupie sztuczki – słowo kluczowe wypychanie, nieczytelne powtórzenie, link rolnictwo – nie Jeśli chcesz dobrze postępować w Google, wystarczy napisać dobre artykuły, które ludzie chcą przeczytać. Nie ma żadnych skrótów.
Ale wyszukiwanie w App Store jest dalekie Za pomocą wyszukiwarki znajdziesz nazwę popularnej aplikacji i dobrze widać tę aplikację Pojawiają się na szczycie wyników – ale po tym nastąpi bałagan niepowiązanych śmieci, które utknęły ustaloną markę w polach kluczowych i zniknęły z tego. A to na rynku, któremu Apple zarządza.
Oto przykład. W 2015 roku szukałem wersji iOS Stories Ghost, dość przyjemnej gry planszowej. Więc szukałem „duchowych historii”.
Gra, którą szukam jest w Czwarte miejsce – i pamiętaj, że jego nazwa jest dokładnie tym, czego szukałem. Przed nim, wśród mieszanki nieco podejrzanych, ale istotnych aplikacji bezpłatnych, jest jakiś rodzaj czytnika e-booków, który najwyraźniej wspomina historie w jego opisie. I to jest standardowa taryfa, jak to się dzieje – widziałem znacznie gorsze wyniki wyszukiwania. Przynajmniej aplikacja, której szukam, pojawiła się gdzieś na pierwszej stronie.
Powtarzałem eksperyment w 2017 roku. Tym razem gra jest ósmym rezultatem w sekcji iPad (nie jest dostępna dla iPhone’a) . Przynajmniej tym razem aplikacje znajdujące się powyżej na liście wydają się być szczególnie związane z duchem. Jeśli nie szukam „opowieści o duchach”, to nie pojawia się wcale.
„Widoczność wyszukiwania jest trudna” przyznaje Zerbinati. „Program iTunes Connect udostępnia pewne tagi i pola słów kluczowych, ale nie są warte niczego (w kategoriach widoczności wyszukiwania). Funkcja wyszukiwania w App Store naprawdę nie jest przydatna do odkrywania nowych aplikacji i myślę, że firma Apple musi znacznie poprawić tę funkcję Widoczność wyszukiwania przez App Store jest bałaganem.
„Chciałbym doradzić innym deweloperom, aby zoptymalizować widoczność za pomocą konta WWW / Twitter i starać się dotrzeć do jak największej liczby użytkowników na inne sposoby”. Wyszukiwanie aplikacji jest często tak słabe, że napisaliśmy wskazówki na temat wyszukiwania w App Store: przeczytanie: jak znaleźć wspaniałe aplikacje w App Store jak dotrzeć Na górze wykresów
Kluczową częścią marketingu aplikacji jest złamanie wykresów App Store (wykresy pokazujące, które aplikacje przesuwają najwięcej pobrań lub robią najwięcej pieniędzy). Wystarczy, że użytkownicy pobierają aplikacje na szczycie list przebojów, aby w znacznym stopniu podtrzymać sam siebie: dotrzesz do grona, zdobywasz wielu nowych użytkowników, co pomaga na pobyt tam, przynajmniej na chwilę .
Dlatego tak wiele programistów aplikacji zrobi wszystko, aby uzyskać wiele pobrań, gdy ich aplikacja uruchamia: promocje cenowe, płatne reklamy, wszystko, co mogą myśleć. Ale jaka technika jest najlepsza, czy są warte wysiłku?
Nasz indie dev zetknął się z Zerbinati Udało mu się krótko zdobyć swoją aplikację na szczycie hiszpańskiego programu App Store, i zdobył włoskiej pierwszej dziesiątce. Ale jego doświadczenie jest interesujące dla rzeczy, które nie działały tak samo jak te, które się zdarzały.
„Po pierwsze: reklamy na Facebooku i Twitterze nie działają, jeśli Twoja aplikacja jest płatna” – powiedział My „, nawet jeśli kosztuje mniej niż euro: klikną na banner, płacisz prowizję za kliknięcie i widzą, że to płatna aplikacja: nie kupią jej. Lepsza opcja promuje Twoją aplikację na wyspecjalizowanych Blogi z recenzjami i artykułami: kiedy realidadiphone.es (największa hiszpańska witryna iPhone) sprawdziła moją aplikację, która trafiła na hiszpański wykres i pozostawała tam przez 10 dni.
„Wspinając się na wykres, od tego, co mam Widać, zależy od liczby pobrań w ułamku czasu. Jeśli otrzymasz 100 pobrań w ciągu jednej godziny, prawdopodobnie będziesz na górze App Store w następnym odświeżeniu. Więc co jest istotne, to nie tylko liczba pobrań, ale okres pobierania plików.
„Kiedy znajdziesz się w App Store, ludzie zobaczą Twoją aplikację i prawdopodobnie Pobierz go jeszcze raz, a pozostaniesz na szczycie, nawet jeśli Twoja szybkość pobierania jest redukowana. Nie wiem dlaczego, ale zauważyłem, że jest to efekt boomu wspinaczkowego, a nawet, jeśli pliki do pobrania w przypadku redukcji, zatrzymaliśmy się Na górze. „ Jaka cena powinna zostać ustawiona dla Twojej aplikacji?
Jest to poważny problem, a jedno spojrzymy w osobny Artykuł: Dlaczego aplikacje muszą być droższe.
Sprawa za darmo
brutalna rzeczywistość to zdecydowana większość właścicieli iPhone’a i iPada uda się za darmo na płatne dla nich aplikacje , Nawet jeśli różnica w cenie to tylko kilka quid, a darmowa aplikacja jest znacznie bardziej sztywna. Jest tak wiele bezpłatnych opcji w tak wielu dziedzinach App Store, niż wyjątkowo trudne dla płatnej aplikacji, aby konkurować z grą.
(Jedyny wyjątek, na który mogę się zwrócić to porty iPadów popularnych Gry planszowe – rynek, w którym liczą się nazwy marek i gdzie użytkownicy są przyzwyczajeni do wydawania około pięciu do sześciu funtów na grę. Myślę, że opłacone aplikacje są w porządku na rynku satnav, ale większość innych kategorii aplikacji Świadomy jest w dużej mierze zdominowany przez freebies.)
Więc najlepiej, aby przejść do modelu freemium, a następnie? Nie tak szybko. Oto druga brutalna rzeczywistość: zdecydowana większość użytkowników iOS, którzy pobierają dowolną darmową aplikację, nie zbliża się do zakupów w aplikacjach (IAP).
Zanotujmy przykład ekstraktu IAP: Pomnik Dolina. To w gruncie rzeczy płatna gra, więc wszystkie osoby, które ją ściągną, już wykazały się gotowe wydawać pieniądze na zawartość cyfrową. Jest to również bardzo dobra gra i dość krótka – te dwa czynniki razem zachęcają graczy do powstrzymania się, aby utrzymać to trochę dłużej. A przecież, ze wszystkimi swoimi zaletami, pobór IAP wynosił około 5-6 procent: 575 608 z ponad 10.000.000.
(!!! 10 !!! )
W przypadku średniej bezpłatnej aplikacji, procent będzie znacznie niższy niż ten. W ubiegłym roku firma zajmująca się testowaniem aplikacji Swrve poinformowała, że ponad 60 procent zakupów w aplikacjach bezpłatnych pochodzi z zaledwie 0,14 procent graczy, a tylko 1,4 procent graczy wydało na to jakieś pieniądze.
To-play (F2P) ma inne konsekwencje. Z jednej strony, aby przekonać użytkowników do zakupu protokołów IAP, prawdopodobnie będziesz musiała pogodzić się z integralnością gry; Większość gier F2P robi, w każdym razie. Omówimy niektóre z metod, które możesz wykorzystać, aby kierować użytkowników do IAP w późniejszej części, ale prawie wszyscy mają wątpliwy wpływ na to, co nazwałbym jakością doświadczenia.
Do Chcesz zrobić dobrą grę, czy chcesz zarobić grę? To nie jest fajny wybór. Rozmawiałem o tym w 2013 r., A sytuacja ma się wtedy, gdy cokolwiek gorsza: Freemium jest najgorszą rzeczą w historii gier: przekleństwo.
Jeśli zdecydujesz się na pobranie zamiast bezpłatnego bezpłatnego pobierania początkowego, najprawdopodobniej będziesz szukał niskiego tagu, aby zwiększyć liczbę pobrań. Ale nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie.
Francesco Zerbinati opisał nam ciekawe odkrycia własnych eksperymentów w zakresie wyceny. „Zauważyłem, że 0.99 (najniższa cena w euro) nie zawsze jest najlepszym wyborem, jeśli musisz dotrzeć do masy użytkownika”, wyjaśnił. „Kiedy wydałam PriceRadar, jego cena wynosiła 0.99. Pobrane pliki były dobre, ale pomyślałem, że mogę zarobić więcej pieniędzy. Przeniosłem cenę na 1,99.
” Oto niespodzianka: sprzedałem więcej niż Dwukrotnie niż poprzednio z tą ceną w jednakowym przedziale czasowym. Odpowiedz na to? Pomyślałem, że ponieważ PriceRadar to aplikacja dla użytkowników zaawansowanych w Amazonii, a jej celem są użytkownicy, którzy kupują dużo na Amazonie i chcą zaoszczędzić trochę pieniędzy, wyższa cena była znakiem jakości. Wcześniej, przy najniższym poziomie cen innych tanich i najgorszych aplikacji, nie było to uważane za „.
Może to być nietypowa sprawa, ale podkreśla znaczenie myślenia z boku i eksperymentowania z Cena Twojej aplikacji W niektórych przypadkach podwyższenie ceny może zmniejszyć liczbę pobrań, ale większy zysk może być zaoszczędzony za każde pobranie. Najlepszym sposobem na znalezienie słodkiego punktu Twojej aplikacji jest eksperyment.
Sprawa Dla premium
Co z wyższą ceną – czymś, co określamy jako premię?
Kiedy napisaliśmy o cenie aplikacji w zeszłym roku, rozmawialiśmy z Robem Clarke, PR i menedżerem marketingu W firmie Curve, która uruchomiła aplikację Stealth Inc w cenie 2,99 funtów. „Jesteśmy początkumi w App Store jako wydawcy – powiedział w tym czasie – ale wydaje mi się, że dostaliśmy odpowiednią cenę. Utwierdziliśmy się w modelu premium, ponieważ uważamy, że gry freemium działają tylko wtedy, gdy jest to Twój cel z etapu projektowania i cieszę się, że istnieje zdrowy apetyt na tytuły premium, które mają dość „hardcore” odwołania do sklepu.
„Nie czuliśmy potrzeby przyłączenia się do tego rodzaju” wyścigu na dno „Ceny widoczne w App Store, ale jednocześnie nie chcieliśmy pobierać opłat za 4,99 funtów i wydaje się, że wypracowaliśmy dla nas”.
To, co chciałbym uznać za Cena premium to znacznie wyższa niż 2,99 GBP, chociaż jest to rzadki deweloper, który wychodzi na to terytorium. Ale gry fabularne Baldur’s Gate próbowały szczęścia i wydały się być pomyślne.
Trent T. Oster, dyrektor ds. Rozwoju biznesu w firmie Beamdog w wydaniu Baldur’s Gate, położył ten sukces na uznaniu marki, a także Jakość gier.
„Mieliśmy szczęście”, mówi. „Dzięki wprowadzeniu tak dobrze znanych gier jak seria Baldur’s Gate do iPada udało się nam poświęcić wiele uwagi pomimo naszej” premium „9,99 dolarów za pierwszą grę i 14,99 dolarów za drugą (£ 6,99 i £ 10,49 w Wielkiej Brytanii W tym momencie zarówno Baldur’s Gate I, jak i Baldur’s Gate II kosztowały 9,99 funtów).
„Przeszedłem na pozycję od czasu naszego wprowadzenia, ale pierwsza uwaga wpłynęła na nas w górę 10 i była Bardzo pozytywne dla sprzedaży. Nasza następna sprzedaż była silna i teraz osiedlamy się. „
Rabaty i ceny sprzedaży
Rob Clarke firmy Curve ostrzega nowych użytkowników na rynku aplikacji, aby zastanowili się nad przyszłymi promocjami i cenami sprzedaży przy ustalaniu ceny początkowej. „Nasze najlepsze porady dla programistów, Świadomy cyklu życia produktu „, wyjaśnia.” To trochę korespondujące słowo, ale jeden błąd widzimy, że ludzie robią zakupy w App Store i innych sklepach typu open-ended, takich jak Steam czy cena gry jest zbyt niska Od początku, a następnie znaleźć, że nie mają wielu opcji promocji.
„W przyszłości będziesz robiła wiele promocji i sprzedaży, a może nawet będziesz się prezentować Sprzedaż w firmie Apple wydaje się oczywista, ale 50 procent z 3,99 funtów jest o wiele więcej niż 50 procent w wysokości 1,99 euro. Ceny zawsze są naprawdę trudne, ale pamiętaj: chociaż można zawsze łatwo zmniejszyć swoją grę ” Jeśli nie pracuje dla ciebie, to prawie nigdy nie warto pomyśleć, aby na stałe ją podnieść „.
Więc masz to. W przyszłości łatwiejsze jest obniżenie ceny niż podniesienie jej; I nie jest niemożliwe, aby zrobić to z ceną aplikacji. (A to nie jest cakewalk na rynku bezpłatnych aplikacji).
7 najdroższych zakupów w aplikacji
Oto ostatnie przypomnienie, że ceny w App Store wzrosły niedawno , Najwyraźniej w odpowiedzi na wahania kursów walut i VAT. Najniższa (bezpłatna) cena wynosi obecnie 79p, a nie 69p.
Jak sprzedawać więcej zakupów w aplikacji
Z tym tylko krótko, ponieważ obiekt jest zbyt przygnębiający. Większość z nich brzmi jak złośliwe myśli wielbicieli szalonego uczonego, który blokuje właścicieli iPhone’a w olbrzymim pudełku Skinnera.Oto pięć wskazówek dla osób popychających karty do kalibracji:
Odpady czasu, a następnie sprzedaj je
To jest klasyczne (i najbardziej drażniące) strategie F2P, ale wydaje się pracować. Zrób grę, która jest zabawna, a następnie nałożyć sztuczne opóźnienia. „Chcesz pominąć czekanie? To kosztuje 20 funtów!”
Ukryj Odblokowania, aby nadać tajemnicy.
Poznaj wartość ciekawości. Wiele aplikacji F2P wygasło lub w inny sposób zasłania niektóre ich wyższe klasy odblokowania, dopóki nie osiągniesz pewnego momentu w grze, zwiększając ich tajemnicę i postrzeganą wartość.
Dodać droższe pakiety IAPs „lepszą ofertę „
Zapłacić 79p za 10 monet zabawy. Zapłacić 2,29 zł za 50 monet zabawnych. Zapłacić 3,99 funtów za 200 monet zabawy! Obejrzyj film, w którym się znajdujesz.
Daj darmową historię o pół opowieści, a potem kończ się na klifhangerze
Piękna gra przygodowa o nazwie „Cichy wiek” używa tej techniki: jest wolna, a ty Dostać się grać solidną połowę gry bez płacenia grosza. Do czasu, gdy trafisz w paywall jesteś uzależniony. (Nie liczę tego jako zła technika). Podobnie o nazwie Broken Age zrobiłeś to samo, uruchamiając dwie raty, aby zachęcić graczy do aktualizacji.
(!!! 17 !!! )
Pozbyć się zegara
Ten artykuł ma kilka świetnych (złych) sztuczek, ale jest to najbardziej przygnębiające. Podobnie jak w kasynie w Las Vegas, sprytna aplikacja sprzedająca IAP ukryje zegar: innymi słowy, usuwając pasek stanu i jego zegar, aby nie zdawać sobie sprawy z tego, jak długo grasz.
Jeśli Chcesz dowiedzieć się więcej o tym temacie, przeczytaj 10 sztuczek, które aplikacje używają, aby zarobić pieniądze.
Teraz jakie inne sposoby reklamują Twoją aplikację? Następnie omówimy opinie i rozwiązywanie problemów z mediami.
Jak uzyskać przegląd tego programu przez media
Najlepsze sposoby promocji (i ściągnięć) Twojej aplikacji to sprawdzenie ich w mediach. Ale łatwiej powiedzieć niż zrobić. Mówiąc jako recenzent aplikacji, oto moje wskazówki dotyczące komunikacji z mediami:
Każdego dnia wysyłamy e-maila o setki aplikacji
co sprawia, że Twoje zadanie jest trochę chwytliwe App Store: musisz założyć, że Twój e-mail otrzyma tylko krótkie spojrzenia. Musisz chwycić czytelnika z pola przedmiotu – nie zakładaj, że nawet otworzy to e-mail.
Miło byłoby umieścić „Prośbę o przeglądanie: [nazwa gry], a [gatunek Gra], że [powód jest niesamowity] „, ale to mało prawdopodobne. Jeśli masz rozpoznawalną markę, sugeruję coś takiego, jak „Kody Infinity Blade 4 dostępne!” Jeśli nie, po prostu podaj nazwę aplikacji i dlaczego powinniśmy to obchodzić.
Najnowsza prośba o ponowne zapoznanie się z e-maila Mam już linię tematyczną „Prośba o weryfikację”, a pierwsza linia E-mail (który jest widoczny w okienku podglądu) to „Witaj, piszę, aby poprosić o sprawdzenie aplikacji dla mojej aplikacji”. Żaden z nich nie mówi mi nic, ani nie przekonuje mnie, aby otworzyć e-mail.
W ten sposób pierwszy kontakt wygląda z punktu widzenia dziennikarza. Ale rozmawiałem z Benem Cammem Jonesem, byłym kolegą, który przeniósł się z dziennikarstwa do PR, a który widział tę grę z obu stron. Ben dodaje: „Media są zalane aplikacjami – zachowaj swoje Skrótowo i zachowaj swoje objaśnienie tego, co robi Twoja aplikacja i co wyróżnia Twoją aplikację. Dołącz linki do pobierania lub przynajmniej podaj najodpowiedniejszy termin wyszukiwania, który będzie używany w App Store! „
Jeśli jest to możliwe, dołącz kod pobierania
Zawsze zakładaj, że recenzent jest leniwy, zajęty lub oba te elementy. Jeśli będą mogli wypróbować grę od razu, jest więcej możliwości przeglądu.
Dołącz zrzuty ekranu
Właściwe zrzuty ekranu, które wyglądają świetnie i mogą być używane w druku lub w internecie.
Czasami pisarze chcą po prostu zagrać ciekawe gry. To nie tak dobre, jak właściwy przegląd, ale to wciąż reklama i potencjalnych nowych użytkowników – więc nie chcesz, aby pisarz sprawdzał załączone zdjęcia i stwierdził, że są malutkie lub brzydkie, czy też nie są to zrzuty ekranu Ale są to zrzuty ekranu nałożone na zdjęcie iPhone’a z adnotacjami i logo na całym ekranie.
Chcesz mieć tak mało przeszkód, jak to możliwe między pisarzem, który otrzyma Twój e-mail i pisarz zamieszczający artykuł o Twoja aplikacja.
Dziennikarz dziennikarzy freelance i twórca jakmac Craig Grannell często mówi o znaczeniu twórców aplikacji, oferujących wiele zrzutów ekranowych (i innych zasobów) w ramach zestawu prasowego. Dopiero rano napiszesz:
Musiałem wybrać między dwoma podobnymi, równie dobrymi aplikacjami na okrążenie. Czynnik decydujący – ten, który „wygrał” miał zestaw do prasowania + zdjęcia.
– Craig Grannell (@CraigGrannell) 19 stycznia 2015 r.
Dowiedz się w tym przykładzie. To darmowy zasięg, który po prostu poszedł błagać o firmę, która nie zadała sobie trudu, aby zaoferować dobre zdjęcia.
Czy powinieneś / powinnaś połączyć się telefonicznie?
To trudne.
Rozumiem, dlaczego to robisz, ze względu na punkt jeden powyżej: twój e-mail prawdopodobnie zgubił się wśród złomu skrzynki odbiorczej recenzenta, a dzwonienie go w górę to dobry sposób na zwrócenie uwagi. Ale to prawda w przypadku wszystkich e-maili, a co skutecznie mówi się, że Twój e-mail jest ważniejszy niż ktokolwiek inny – w tym z kolegów i znajomych z recenzenta. Wybiera, jak zarządzać swoim czasem i jego e-mailem, a ty decydujesz się na to zignorować i przerwać cokolwiek robił, zamiast przeanalizować Twój e-mail.
Więc chociaż zauważysz, jesteś Prawdopodobnie denerwuje recenzenta podczas robienia tego – chyba że Twój prawdziwy e-mail był niezwykle ważny.
Poznaj recenzenta
Lepszym sposobem na obsługę tych rzeczy jest budowanie Nawiązuj kontakt z ludźmi w mediach, nawet jeśli nie masz ochoty na recenzje. Mów do nich na imprezach i imprezach. Zaoferuj je na drinki. Oferuj udział w artykułach takich jak ten. Jeśli się z Tobą znasz, recenzenci są bardziej skłonni odpowiedzieć na e-maile.
(specjaliści z dziedziny PR są szczególnie dobrzy w tych sprawach, ale po prostu przystojni i oddani w branży mogą zrobić cuda).
Użyj social media
Nie wiem, czy powinienem ujawnić ten sekret, ale niektórzy z nas w mediach uważają, że e-mail jest dość nieskutecznym narzędziem komunikacyjnym – częściowo dlatego, że mamy tyle niechcianych E-maile od producentów sprzętu i oprogramowania. Twitter może być lepszym sposobem na zwrócenie uwagi.
Odpowiadanie na pytania mediów
Wskazówka, którą pomyślałem, była oczywista – ale najwyraźniej nie, przechodząc z mojego doświadczenia.
Chociaż próbujesz przekonać recenzentów do obejrzenia swojej aplikacji, nie ignoruj tych, którzy już chcą! Uważam, że jestem popychany z prośbami deweloperów aplikacji, które okazują się dość nudne, podczas gdy muszę aktywnie i powtarzalnie ścigać programistów aplikacji, z którymi naprawdę się interesuje.
Warto szukać Za nazwę swojej aplikacji na Twitterze i gdziekolwiek indziej, aby sprawdzić, czy potencjalni recenzenci już wykazują zainteresowanie. (Oczywiście warto sprawdzić ich poświadczenia, aby upewnić się, że faktycznie piszą recenzentów w renomowanych witrynach. Nieprzeczytane jest, aby bezczelne gracze zaklęciły kody weryfikacyjne, nie mając środków ani zamiaru publikować opinii).
Utrzymuj rzeczy w odpowiednim czasie
Ta ostatnia wskazówka pochodzi z naszych byłych mediów, obecnego i PR z Benem Camm-Jonesem.
„Spróbuj poinformować media, Aplikacja jest zwolniona, a niektóre chcą mieć tylko nowe aplikacje. Nawet lepiej, aby media trafiały do wersji pre-release – tak długo, jak jasne jest, że nie jest to gotowa aplikacja, która wybaczy błędy i może dostarczyć cennych informacji zwrotnych .
Dzięki Ben!
Co zrobić, jeśli Twoja aplikacja zostanie sklonowana
Jeśli wszystkie powyższe porady działają Dla Ciebie i znajdziesz się w bona-fide hit na twoich rękach, to jest jedna ostatnia rzecz, aby ostrzec Cię o: klonowaniu.
Każda udana aplikacja zostanie skopiowana. To się stało dla trójki! Bardziej niż dla większości, ale problem jest endemiczny, jak dyskutować w jaki sposób App Store przejęła przez copycats.
Nieuchronnie kopiowanie spowoduje uszczuplenie perspektyw udanej aplikacji – niektórzy użytkownicy będą myleni z zakupem alternatywy przez pomyłkę, podczas gdy inni wybierają klon, ponieważ są tańsze (większość klonów jest darmowa, a celem Zarabiać pieniądze dzięki zakupom w aplikacji). Klony mogą aktywnie uszkodzić Twoją reputację, ponieważ większość z nich jest straszna.
Co możesz zrobić z klonowaniem? Pamiętaj, że Apple jest oficjalnie przeciwko temu. Jeśli widzisz klon, który jawnie zgubisz Twoje imię lub elementy wizualne lub dźwiękowe, skontaktuj się z kontem Apple i złożysz skargę. Według jego autora, podczas szczytu mania Flappy Bird, gra o nazwie „Flappy Dragon” została odrzucona, ponieważ firma Apple „stwierdziła, że nazwa aplikacji próbuje wykorzystać popularną aplikację”.
Tym samym czasie, należy pamiętać o ograniczeniach tych polityk. W swoich działaniach przeciwko klonerom Apple zazwyczaj koncentruje się na technice, biorąc podejście, które jest w przybliżeniu analogiczne do prawnej idei „przejścia”, co stanowi prawo do produktów, które mogą wprowadzać w błąd konsumentów. Czy podobieństwo klonu do aplikacji może mylić kupujących? Czy podobieństwo jest bardziej funkcjonalne niż kosmetyczne?
Według jednego dewelopera proces składania przez firmę Apple nie wymaga zapewnienia, że aplikacja jest oryginalna w sposób, w jaki działa, tak, jak wygląda i brzmi.
Studium przypadku: aplikacja dla użytkowników urządzeń iPad i iPhone
Przed rozpoczęciem pracy nad komputerem jakmac edytowałem iPada iPad i iPhone’a, mniejszy czasopismo poświęcone konkretnym urządzeniom z iOS. Jednym z większych sukcesów była (bezpłatna) edycja aplikacji, dzięki której możemy sprzedawać pliki do pobrania magazynu za pośrednictwem uslug Apple Newsstand i App Store.(Rzeczywiście, podczas gdy drukowane wydanie magazynu zostało zamknięte, wersja cyfrowa przechodzi z mocą do siły).
Wyraźnie segment mediów w App Store firmy Apple ma niepowtarzalne wyzwania, ale rzeczy Dobrze się mylę z aplikacją iPad i iPhone User może być pouczająca dla wszystkich twórców aplikacji. Myślę, że najważniejsze jest to, że posiadanie naprawdę dobrego produktu jest niezbędne, ale nie wystarczy na jego Własne – a nie na początku. (Kiedy budujesz lojalnych odbiorców, będą trzymać się ciebie, wspierać Twoje projekty w przyszłości i wykonywać swoje działania marketingowe). Musisz być widziana i zachęcić wielu użytkowników do wypróbowania swojego produktu.
Przygnębia myśleć, jak wiele genialnych aplikacji musiało być utworzone przez utalentowanych devów, którzy nie wiedzą, jak sprzedawać swoje wyroby, a teraz zanikać, że nie są pobierane w głębi App Store. (Większość bezobsługowych aplikacji zombie jest absolutnie śmietnikiem, oczywiście, więc nie spiesz się i nie pobieraj żadnych pobrań aplikacji.)
W naszym przypadku początkowa widoczność była częściowo kwestią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Mieliśmy szczęście (lub planowaliśmy sprytnie), aby na imię naszego magazynu były nazwiska dwóch niewiarygodnie popularnych produktów firmy Apple, które dały początek: podczas wyszukiwania „magazynu iPad” w App Store, na przykład , Nasza aplikacja pojawiła się w widocznym miejscu.
Z nazwy i mastheadu czasopisma o tym, o czym mówiliśmy, należy wyraźnie pamiętać, że użytkownicy widzą wiele aplikacji w sklepie, Że dadzą Twoją aplikację tylko bardzo krótkim spojrzeniom. Załóżmy, że będą oglądać Twoją ikonę aplikacji (lub w przypadku czasopism, Twojej okładki) w miniaturowym obrazie miniaturowym.
(!!! 22 !! !)
W przeciwieństwie do tego jeden z naszych rywali był (teraz niestety nieistniejący) Tytuł przyszłości Tap! – bardzo dobrze spisywany magazyn, ale jeden z mniej mniej oczywistą i mniej przyjazną dla SEO marką.
Dyskutujemy o strategiach SEO w sekcji wyszukiwania powyżej.
Korzystanie z istniejących udanych właściwości medialnych: magazynu drukarskiego (i innych magazynów drukowanych prowadzonych przez tę samą firmę), a także różnych stron internetowych IDG: PC Advisor, jakmac i tak dalej. Wszystkie te mogłyby zostać użyte do opublikowania aplikacji i wyjaśnienia jej zalet.
Wreszcie, po kilku eksperymentach stwierdziliśmy, że najlepsze podejście do cen jest bardzo proste: musiało być bezpłatne. Więcej niż to musi być wolne i dostarczyć trochę rzeczywistych treści od razu. (Nasze podejście było i nadal ma obejmować pojedynczą wersję magazynu w darmowej aplikacji, a następnie pobierać opłaty za pobieranie dalszych problemów).
Wiele firm medialnych odkryło, że nawet jeśli określi się, Aplikacja jest bezpłatna, ponieważ jest to tylko opakowanie dla płatnych materiałów do pobrania, niezadowolonych użytkowników pobiera je, a nie przeczytze opisu, nie znajdzie żadnych rzeczywistych treści, a następnie napisa jednogwiazdkową opinię na ten temat. / P>
Od czasu do czasu zmienialibyśmy kwestię, która została wydana bezpłatnie, ale normalnie powinna ona być parę miesięcy. Chodziło o to, aby dać czytelnikowi spojrzenie na to, co oferowaliśmy, a nie całe doświadczenie w magazynie.
Więc masz to. To była nasza strategia w App Store i działało dla nas całkiem nieźle. To (i inne wskazówki zebrane w tym artykule) mogą pracować dla Ciebie i życzę ci dobrze; Ale chcielibyśmy usłyszeć od twórców aplikacji o własnych pomysłach i opowieściach o sukcesie i porażce.
Powodzenia, wszyscy!
Oto kilka innych sposobów zarabiania pieniędzy za pośrednictwem firmy Apple Różne sklepy cyfrowe:
Jak sprzedawać muzykę na iTunes
10 sztuczek, które aplikacje używają, aby uzyskać pieniądze
Jak sprzedawać książki na iBookstore