Jak rozwiązać problemy z „Identyfikatorem twarzy nie działającym” na iPhonie

0
313

Wprowadzenie Face ID w iPhone X oznaczało odejście od poprzedniej technologii Apple Touch ID i zapoczątkowało nową erę rozpoznawania twarzy, która trwa nadal na iPhone XR, XS i XS Max, a ostatnio na iPadzie Pro (2018) . Ale co możesz zrobić, jeśli Face ID nie działa, a Twój telefon lub tablet odmawia odblokowania?

W tym artykule wyjaśniamy najlepsze poprawki, które można wypróbować, jeśli iPhone lub iPad Pro z serii X nie rozpozna już Twojej twarzy.

Zaktualizuj iOS.

Gdy tylko aplikacja lub funkcja rozwiąże problem, dobrym pomysłem jest sprawdzenie dostępności aktualizacji na iOS lub samą aplikację.

Aby sprawdzić poprzedni, wybierz Ustawienia> Ogólne> Uaktualnienie oprogramowania i sprawdź, czy są dostępne jakieś aktualizacje. Jeśli ją znajdziesz, dotknij jej, a iOS wykona resztę.

Sprawdź kamerę.

Jednym z typowych powodów, dla których Face ID nie może zidentyfikować użytkownika, jest fakt, że soczewka i matryca czujnika są zasłonięte. Sprawdź, czy obudowa telefonu nie zagłębia się w pole widzenia lub czy na szybie znajdują się jakieś znaki.

Jeśli używasz jednego z modeli 2018 iPad Pro w trybie poziomym, istnieje duża szansa, że ​​twoje własne palce mogą zasłaniać kamery. (Urządzenie powinno Ci powiedzieć, czy to jest problem, gdy strzałka pojawia się na ekranie, wskazując na zasłonięty aparat).

iPhone’y umożliwiają oczywiście używanie ID twarzy tylko w trybie portretowym, więc upewnij się, że trzymasz go w orientacji pionowej.

Istnieje również możliwość, że dziecko lub mniej dojrzały partner, który pożyczył swój telefon do gry, mogło mieć dżem na brudnych rękawicach, które następnie złożył uprzejmie na nieskazitelnym urządzeniu. Wspominamy o tym zdecydowanie, aby nie wskazywać palcem na nikogo konkretnego, nie, wcale.

W każdym razie szybkie czyszczenie lub zmiana uchwytu może szybko przywrócić iPhone’a do dawnego stanu.

Upewnij się, że ustawienia Identyfikatora twarzy są prawidłowe.

Jeśli po raz pierwszy używasz identyfikatora twarzy lub niedawno zaktualizowałeś iPhone’a, istnieje ryzyko, że ustawienia nie są takie, jakie być powinny.

Wybierz Ustawienia> Identyfikator twarzy Kod dostępu, a następnie sprawdź, czy funkcja jest włączona i czy wszystkie opcje w sekcji Użyj identyfikatora twarzy dla: są włączone.

Sprawdź swoją twarz.

Chociaż Identyfikator twarzy jest raczej biegły w rozpoznawaniu twoich funkcji, jest kilka sposobów na to, że można go udaremnić. Apple twierdzi, że niektóre okulary przeciwsłoneczne, które blokują promienie podczerwone, mogą również zatrzymać działanie czujnika TrueDepth.

Tak więc, jeśli próbujesz zweryfikować swoją wizualizację na swoim urządzeniu, spróbuj zdjąć okulary, inną dekorację twarzy lub tę maskę Ronalda Reagana, którą Patrick Swayze użył w punkcie przerwania. Poważnie, działało to tylko w filmie.

Spróbuj skonfigurować nowy identyfikator.

Jeśli nie znajdziesz radości z powyższych wskazówek, istnieje możliwość utworzenia dodatkowego profilu dla Face ID do użycia.

Aby to zrobić, przejdź do Ustawienia> Identyfikator twarzy Kod dostępu> Ustaw alternatywny wygląd.

Teraz będziesz musiał powoli poruszać głową, zgodnie z poleceniami iPhone’a, podczas gdy skanuje on twoje kontury. Po pierwszym przejściu dotknij opcji Kontynuuj i powtórz proces. Gdy wszystko będzie gotowe, dotknij przycisku Gotowe i sprawdź, czy możesz odblokować urządzenie za pomocą tylko chropowatych / eleganckich (usuń, jeśli dotyczy) zawieszek.

Zaczynać od nowa.

Jeśli żadna z tych metod nie zapewni satysfakcjonującego rozwiązania, istnieje możliwość wyczyszczenia wszystkiego i rozpoczęcia od nowa.

Wybierz Ustawienia> Identyfikator twarzy Hasło> Resetuj ID twarzy.

Spowoduje to usunięcie wszystkich wcześniej zapisanych identyfikatorów, pozostawiając użytkownikowi możliwość dotknięcia Ustaw ID twarzy i rozpocznij ponownie proces. Mam nadzieję, że tym razem będziesz mógł korzystać z tej funkcji bez problemu.

Osoby, które stwierdzą, że nawet ten krok nie rozwiązuje problemu, powinny skontaktować się z pomocą techniczną firmy Apple, ponieważ może to spowodować fizyczny problem z urządzeniem.