Możliwość korzystania z sieci Wi-Fi jest obecnie w zasadzie podstawową funkcją każdego smartfona, więc jeśli masz problemy z utrzymaniem połączenia Wi-Fi z iPhonem, może to bardzo szybko stać się frustrujące – szczególnie jeśli masz ograniczone dane dostępne w ramach Twojej umowy i nie chcesz przełączać się na 4G lub 3G w celu uzyskania lepszego sygnału.
Oto kilka rzeczy, które możesz wypróbować, jeśli chcesz dowiedzieć się, dlaczego Twój iPhone traci sygnał Wi-Fi i nie pozwala na to.
Przed przejściem do bardziej złożonych rozwiązań najlepiej upewnić się, że proste rzeczy nie powodują problemu. Oto kilka ustawień i procesów, które należy sprawdzić na początku.
1. Uruchom aktualizację oprogramowania
Zazwyczaj * dobrym pomysłem jest upewnienie się, że używasz najnowszej wersji iOS, ponieważ czasami starsze wersje mogą zawierać błędy, które zostały później naprawione przez aktualizacje.
Aby sprawdzić, czy masz najnowszą wersję systemu iOS, otwórz Ustawienia> Ogólne> Aktualizacja oprogramowania i jeśli zobaczysz, że dostępna jest nowsza iteracja.
Jeśli tak, dotknij Pobierz i zainstaluj.
* Mówimy „zwykle”, ale czasami problemem jest aktualizacja oprogramowania! W przeszłości użytkownicy iPhone’ów skarżyli się, że po aktualizacji iOS stwierdzili, że ich iPhone’y przerywają połączenie Wi-Fi. Niektórzy użytkownicy iPhone’a 11 doświadczyli takich problemów w październiku 2019 r., A wielu doszło do wniosku, że był to błąd we wczesnej wersji iOS 13 (tutaj są posty na forum Apple).
2. Sprawdź swoje ustawienia
Może się to wydawać głupie, ale warto również rzucić okiem na swoje ustawienia, aby upewnić się, że nie wyłączyłeś przypadkowo Wi-Fi lub nie włączyłeś trybu samolotowego, ponieważ oba uniemożliwiają połączenie z siecią Wi-Fi.
Aby szybko sprawdzić stan połączenia, otwórz centrum sterowania (przesuń palcem w dół z prawego górnego rogu lub przesuń palcem w górę od dołu, w zależności od tego, czy Twój iPhone ma przycisk Początek).
W lewym górnym rogu ikona trybu samolotowego powinna być wygaszona, a poniżej ikona Wi-Fi powinna być niebieska.
Alternatywnie otwórz aplikację Ustawienia i powinieneś zobaczyć elementy sterujące dla obu wyżej wymienionych funkcji u góry strony.
Tryb samolotowy powinien mieć przełącznik przełączający przesunięty w lewo, szary, a nie zielony, podczas gdy opcja Wi-Fi powinna wyświetlać nazwę sieci zamiast słowa Wyłącz.
3. Sprawdź, czy masz połączenie z właściwą siecią Wi-Fi
A skoro o tym mowa, sprawdź, czy sieć Wi-Fi, do której jesteś podłączony, jest właściwa. Jeśli w Twojej okolicy jest wiele sieci, być może udało Ci się połączyć z inną, z której być może korzystałeś w przeszłości (znamy osobę, której iPhone łączył się z siecią drukarek!) Przełącz się na tę, której zamierzasz użyć i postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby trwale rozłączyć się z niechcianą siecią.
4. Zatrzymaj iPhone’a za pomocą pomocy Wi-Fi
Jeśli Twoje Wi-Fi jest trochę temperamentne, możesz zatrzymać iPhone’a przed łączeniem się z 4G lub 3G, gdy Wi-Fi jest słabe.
Asystent Wi-Fi był jedną z tych przydatnych (nieprzydatnych) funkcji, które Apple dodał lata temu w iOS 9, że jeśli wykryje, że sieć Wi-Fi ma słaby sygnał, „ pożytecznie ” obniży sygnał na korzyść sygnału 4G lub 3G.
Aby wyłączyć to ustawienie, wykonaj następujące kroki:
Otwórz Ustawienia> Dane mobilne i przewiń w dół, gdzie znajdziesz opcję Wi-Fi Assist.
Upewnij się, że nie jest zaznaczona.
5. Uruchom ponownie iPhone’a
To dziwny, ale niezmienny fakt, że wiele problemów technicznych związanych z życiem można rozwiązać, po prostu ponownie uruchamiając urządzenie. Jest powód, dla którego faceci w programie telewizyjnym Tłum IT rozpoczął wszystkie zapytania dotyczące pomocy technicznej od mantry: „czy próbowałeś ją wyłączyć i ponownie włączyć?” Dzieje się tak, ponieważ często są to najłatwiejsze i najskuteczniejsze sposoby rozwiązywania problemów. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, oto jak ponownie uruchomić iPhone’a.
6. Uruchom ponownie router
Jeśli to twój router, dobrym pomysłem może być wyłączenie go i ponowne włączenie.
Po wyłączeniu routera należy odczekać 20-30 sekund przed ponownym włączeniem. Lub jeszcze lepiej, odłącz router, odczekaj kilka minut, a następnie podłącz go ponownie. Teraz poczekaj, aż router ponownie się połączy.
7. Sprawdź, czy to nie wina Twojego dostawcy usług szerokopasmowych
Możliwe, że występują problemy z linią, których nie można rozwiązać przez ponowne uruchomienie lub resetowanie. Możesz na przykład sprawdzić, czy wystąpiła lokalna przerwa w działaniu BT, Sky lub Virgin.
Często dowiadujemy się, że Wi-Fi działa gorzej, gdy pada deszcz – co może oznaczać, że wystąpił problem z kablami. Warto zgłosić się do swojego dostawcy.
Jeśli po wypróbowaniu wszystkich tych kroków nadal masz problemy z iPhonem zerwaniem połączenia Wi-Fi, mamy nieco bardziej złożone kroki do wykonania poniżej.
8. Sprawdź siłę sygnału
Jeśli sprawdziłeś wszystkie powyższe i nadal masz problemy, problem musi być gdzie indziej. Dobrym miejscem do rozpoczęcia śledztwa jest siła sygnału. Domy i inne lokalizacje mogą mieć martwe punkty, w których sieć Wi-Fi staje się niestabilna. Z tego problemu znane są duże, stare domy.
Zacznij od otwarcia aplikacji Ustawienia i dotknij opcji Wi-Fi.
Po prawej stronie nazwy sieci, której chcesz użyć, sprawdź, ile z trzech linii symbolu Wi-Fi jest czarnych. Jeśli wszystkie trzy są wypełnione, sygnał powinien być wystarczająco silny, aby utrzymać połączenie, co oznacza, że problem leży w innym obszarze, ale jeśli tylko jedna z linii jest czarna, oznacza to, że siła sygnału jest niska, co może spowodować iPhone porzucić połączenie.
Jeśli to drugie, możesz spróbować przejść do innej części pomieszczenia, budynku lub ogólnego obszaru, aby sprawdzić, czy siła wzrośnie. Zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak poprawić sygnał Wi-Fi, aby uzyskać więcej pomysłów na rozwiązanie tego problemu.
9. Sprawdź hasło
Innym częstym problemem jest użycie niewłaściwego hasła lub uszkodzenie istniejącego. W przypadku pierwszego problemu sprawdź, czy wpisywane hasło zawiera poprawne wielkie i małe litery, ponieważ hasła Wi-Fi są na to wrażliwe.
10. Zapomnij o sieci
Jeśli powyższe nie ma znaczenia, możesz spróbować „zapomnieć” o szczegółach sieci i zacząć od nowa.
Aby to zrobić, przejdź do Ustawienia> Wi-Fi, a następnie dotknij nazwy sieci, której chcesz użyć.
Zobaczysz opcję Zapomnij o tej sieci. Dotknij tego.
Następnie wróć do sekcji Wi-Fi i jeszcze raz dotknij nazwy sieci. Będziesz musiał ponownie wprowadzić dane.
Okazuje się, że zapominanie o sieci, a następnie jej ponowne konfigurowanie często rozwiązuje problemy z łączeniem się z określonymi sieciami.
11. Zresetuj sieć
Jeśli nadal masz problemy, może być potrzebne silniejsze podejście.
Przejdź do Ustawienia> Resetuj i wybierz opcję Resetuj ustawienia sieciowe.
Będziesz musiał wprowadzić hasło do iPhone’a, aby potwierdzić decyzję, a następnie urządzenie uruchomi się ponownie.
Gdy wszystko będzie gotowe, przejdź do sekcji Wi-Fi, wybierz sieć, a następnie ponownie wprowadź hasło. Miejmy nadzieję, że tym razem wszystko się uda.
12. Zresetuj wszystkie połączenia sieciowe
Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz przyjąć bardziej jednostronne podejście i zresetować wszystkie połączenia sieciowe. Będzie to wymagało późniejszego wprowadzenia szczegółów wszystkich z nich, ale wiadomo, że można naprawić utrzymujące się problemy z połączeniem. Jest to jednak destrukcyjna metoda, dlatego warto wykonać kopię zapasową iPhone’a przed próbą.
Wybierz kolejno opcje Ustawienia> Ogólne> Resetuj, a następnie wybierz opcję Resetuj wszystkie ustawienia. Ponownie, musisz wprowadzić kod dostępu, aby potwierdzić decyzję, po której Twój iPhone uruchomi się ponownie.
13. Odwiedź Apple Genius
Jeśli wykonałeś wszystkie te czynności i nadal stwierdzasz, że Twój iPhone nie może utrzymać połączenia, może to oznaczać usterkę techniczną samego urządzenia. Dlatego warto umówić się na spotkanie w barze Genius, aby jeden z techników Apple się przyjrzał.
Czasami Twoja sieć Wi-Fi jest po prostu słaba, ale mogą być kroki, które możesz podjąć, aby ją poprawić. Przeczytaj nasz przewodnik dotyczący poprawy sygnału Wi-Fi i przyspieszenia internetu.
Mamy również samouczek dotyczący rozwiązywania problemów z Wi-Fi na komputerze Mac. oraz ten samouczek dotyczący rozwiązywania problemów z 4G i 3G na Twoim iPhonie.