Jak otworzyć dysk zewnętrzny, który nie jest wyświetlany na komputerze Mac

0
81

Zwykle po podłączeniu zewnętrznego dysku twardego do portu USB komputera Mac zobaczysz go zamontowany na pulpicie. Możesz go także zobaczyć w Finderze w lewej kolumnie w obszarze Urządzenia. Jeśli go tam nie ma, istnieje ryzyko, że został uszkodzony, jest uszkodzony lub nie jest poprawnie sformatowany. Pokazujemy, jak obliczyć, czy sam dysk, kabel lub port USB / FireWire jest uszkodzony, oraz jak rozwiązać problem i uzyskać dostęp do danych na dysku.

W tym artykule założono, że masz dysk zewnętrzny, który łączy się z komputerem Mac za pośrednictwem portu USB lub Firewire. Jeśli masz dysk NAS, który łączy się przez sieć, powinieneś przeczytać ten artykuł o podłączaniu do napędu NAS.

Jak naprawić dysk, który nie pojawi się na komputerze Mac.

Istnieje wiele powodów, dla których dysk twardy, dysk flash lub dysk SSD mogą nie być wyświetlane. Być może został nieprawidłowo sformatowany, może być uszkodzony, może mieć wadliwy (lub nieodpowiedni) kabel lub może być coś innego. Jeśli wykonasz następujące kroki, powinieneś być w stanie zidentyfikować przyczynę i rozwiązać problem.

Potrzebujesz pomocy?
Dzwoń do nas śmiało 📞 22 60 22 191
  1. Upewnij się, że komputer Mac jest ustawiony na wyświetlanie zamontowanych dysków na pulpicie. Przejdź do Findera> Preferencje> Ogólne i upewnij się, że obok Dysków Zewnętrznych znajduje się znacznik.
  2. Sprawdź, czy dysk jest prawidłowo podłączony. Brzmi to oczywiste, ale jednym z głównych powodów, dla których dyski nie mogą się zamontować, jest brak zasilania dysku. Jeśli napęd jest zasilany kablem USB, należy sprawdzić, czy do napędu dostarczana jest odpowiednia moc. Starsze komputery Mac mogą wymagać kabla zasilającego USB, kabla, który dzieli się na dwa złącza USB, które muszą być podłączone do komputera Mac w celu dostarczenia wystarczającej mocy do napędu. Podobnie, upewnij się, że dysk nie ma zewnętrznego zasilacza, z którego powinien korzystać.
  3. Jeśli chodzi o kable USB, upewnij się, że nie jest to wina. Spróbuj użyć innego kabla USB z napędem zewnętrznym, aby sprawdzić, czy to rozwiązuje problem. (Podobnie, jeśli korzystasz z portu USB za pośrednictwem koncentratora, sprawdź, czy to nie jest przyczyną problemu).
  4. Sprawdź również, czy port USB w komputerze Mac nie stanowi problemu. Spróbuj podłączyć do innego portu USB. Lub jeśli masz tylko jeden, podłącz inne urządzenie i sprawdź, czy to działa dobrze.
  5. Wypróbuj inny komputer Mac, aby sprawdzić, czy masz tam dostęp do dysku.
  6. Wypróbuj komputer – być może dysk jest sformatowany na komputery PC i nie może być odczytany przez komputer Mac.
  7. Otwórz program Apple’s Disk Utility, aby sprawdzić, czy komputer Mac może tam zobaczyć dysk. Znajdź Narzędzie dyskowe, otwierając Spotlight (cmd + spacja) i zaczynając pisać Narzędzie dyskowe, naciśnij enter, aby otworzyć program. Spójrz na listę po lewej stronie, aby zobaczyć, czy dysk twardy się tam pojawia.
  8. Jeśli widzisz dysk twardy w Narzędziu dyskowym, sprawdź pod nim wolumin. Jeśli jest, kliknij na nią i wybierz Mount. Jeśli komputer Mac już zamontował dysk, zamiast niego zostanie wyświetlona opcja Odmontuj.
  9. Jeśli na liście nie ma woluminu, komputer Mac nie ma dostępu do napędu. Opcja montażu zostanie wyszarzona.
  10. Jedyne opcje to First Air, Erase and Restore. Pierwsza pomoc sprawdzi dysk pod kątem błędów, a następnie w razie potrzeby naprawi dysk. Przywróć pozwala usunąć zawartość dysku i zastąpić go danymi z innego miejsca. A Usuń usunie wszystkie dane zapisane na dysku. Tego nie da się cofnąć. Jeśli potrzebujesz danych na dysku, nie wybieraj opcji Wymaż lub Przywróć!
  11. Możesz spróbować uruchomić pierwszą pomoc. Kliknij kartę „Pierwsza pomoc” i wybierz opcję Uruchom. Jeśli po uruchomieniu First Aid Mac wykryje błędy, które możesz naprawić, możesz zobaczyć opcję „Repair Disk”.
  12. Jeśli komputer Mac nie jest w stanie naprawić dysku, jeśli jest prawdopodobne, że dysk jest sformatowany przy użyciu systemu plików, którego komputer Mac nie może odczytać, lub jest dobrze i naprawdę uszkodzony. Jeśli to drugie, zalecamy skorzystanie z tego samouczka na temat odzyskiwania danych z uszkodzonego dysku.
  13. Trochę tła w formatach plików: komputery z systemem Windows używają formatu plików NTFS, podczas gdy komputery Mac, wcześniej niż Sierra, używały formatu plików HFS +. Aby skomplikować sprawy, Apple wprowadził nowy system plików o nazwie Apple File System (APFS) w High Sierra. Jednak możliwe jest sformatowanie dysku, aby był gotowy do użycia przez komputery Windows i Mac. Aby upewnić się, że dysk można odczytać na komputerach Mac i PC, należy go sformatować za pomocą exFAT lub starszego systemu FAT32. Jest całkiem możliwe, że dysk twardy został sformatowany przy użyciu innego systemu plików (np. Na komputerze z systemem Windows). W takim przypadku, jeśli musisz uzyskać dostęp do danych na dysku, musisz podłączyć dysk do komputera z systemem Windows, który go rozpoznaje i kopiuje dane przed przejściem do następnego kroku.
  14. Jeśli nie potrzebujesz danych na dysku twardym, kliknij przycisk Wymaż, a komputer Mac ponownie sformatuje dysk twardy. Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat formatowania dysku, aby móc go używać z komputerami Mac i PC, przeczytaj to.
  15. Jeśli nadal nie możesz uzyskać dostępu do danych na dysku, możesz wypróbować jedną z następujących opcji: Najlepsze aplikacje do odzyskiwania danych dla komputerów Mac.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak uzyskać tryb Chrome Dark na komputerze Mac

Upewnij się, że dysk zewnętrzny nie zostanie uszkodzony w przyszłości, zawsze po prawidłowym odmontowaniu dysku po jego użyciu. Nie odłączaj kabla USB. Aby odmontować dysk, kliknij prawym przyciskiem myszy (kliknij z wciśniętym klawiszem Control) ikonę na pulpicie lub w Finderze i wybierz polecenie Wysuń. Najwyraźniej większość problemów z napędem jest spowodowana usunięciem dysku bez prawidłowego wysunięcia go.

Postanowiliśmy, że nie ma nadziei na Twój wadliwy dysk twardy, mamy w zestawie jedne z najlepszych, jakie widzieliśmy tutaj: najlepsze dyski twarde Mac

Nadal potrzebujesz pomocy?
Zadzwoń 📞 22 60 22 191