Zawartość
- Czy problem dotyczy tylko jednej aplikacji lub całego systemu operacyjnego?
- Co zrobić, jeśli aplikacja zawiesza się
- Co zrobić, jeśli sam macOS jest zamrożony (lub jeśli aplikacja odmówi jej wycofania)
- Czy problem może być wirusem lub innym złośliwym oprogramowaniem?
> Przestań wysyłać raporty o awariach do firmy Apple
Mrożony Mac jest rzadkim Ale komputery Mac (podobnie jak wszystkie komputery) działają w cyklach, a czasami oprogramowanie utkwiło w pętli. W takim przypadku może się okazać, że aplikacja lub cały system macOS nie reaguje. Nauka, co zrobić z mrożonym komputerem Mac sprawi, że będziesz szczęśliwszym właścicielem Apple. Zobacz także: Jak naprawić komputer Macintosh
W tej funkcji sprawdzamy, co zrobić z niewymiennym komputerem Macintosh. Postępuj zgodnie z instrukcjami w tej funkcji, aby komputer został odłączony i działał ponownie. Przeczytaj dalej: 10 kroków, które należy wykonać, gdy komputer Mac nie uruchomi się
Czy problem dotyczy tylko jednej aplikacji lub całego systemu operacyjnego?
Pierwsze zadanie polega na określeniu, czy cały MacOS – inteligentny, nowoczesny system operacyjny zarządzający pamięcią używaną przez aplikacje – ma wpływ, czy tylko jedna aplikacja.
W większości przypadków, jeśli pojedyncza aplikacja Jest problemem (zazwyczaj dlatego, że jest zablokowany w pętli i zajmuje zbyt dużo pamięci), można łatwo powiedzieć: otrzymasz alert (podobny do pokazanego poniżej) informujący, że aplikacja przestanie nieoczekiwanie. Jeśli Mac zablokuje się bez jakiegokolwiek alertu, z drugiej strony jest prawdopodobne, że problem leży w systemie operacyjnym.
Wkrótce zajmiemy się problemami z systemem operacyjnym, ale jeśli jest to tylko aplikacja powodująca problem, masz dwie główne opcje:
- Kliknij ponownie, aby rozpocząć Ponownie uruchom aplikację i wyślij raport do firmy Apple.
- Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno alertu.
Zatrzymaj wysyłanie awarii Raporty do firmy Apple
Domyślnie system macOS wysyła do firmy Apple raport o awariach, gdy aplikacja ulegnie awarii. Firma Apple wykorzystuje te dane do zarządzania rozwojem systemu MacOS i zapewni bardziej stabilny system operacyjny (i bardziej stabilne aplikacje) w przyszłości.
Z przyczyn biednych, jeśli nie chcesz wysyłać danych o awarii aplikacji do firmy Apple, możesz wyłączyć funkcję automatycznego raportowania w Preferencjach systemowych:
- Otwórz preferencje systemowe.
- Kliknij pozycję Zabezpieczenia i prywatność.
- Wybierz panel Prywatność w górnym pasku, a następnie kliknij pozycję Diagnostyka i użycie na liście po lewej stronie.
- kliknij ikonę kłódki w lewym dolnym rogu okna, aby umożliwić wprowadzanie zmian i wprowadź hasło administratora.
- Odrzuć „Wyślij dane diagnostyczne i dotyczące użytkowania do firmy Apple” i „Udostępnij dane o awariach z programistami aplikacji” .
- Kliknij ikonę kłódki, aby zapobiec dalszemu zmianom, a następnie zamknij Preferencje systemowe.
Teraz, gdy Apple się zawiesi, zostanie wyświetlone przycisk Reopen and Report. Kliknięcie raportu spowoduje wysłanie raportu do firmy Apple; Kliknięcie przycisku Reopen spowoduje otwarcie programu.
Co zrobić, jeśli aplikacja zamraże
Wyłączenie i ponowne uruchomienie aplikacji jest najlepszym sposobem na wykorzystanie macedosów Aby poradzić sobie z awarią.
Rzadszy – ale i bardziej denerwujący – problem polega na tym, że aplikacja po prostu przestaje działać. Często zauważysz to, ponieważ menu i ikony aplikacji są niewystarczające i możesz zobaczyć koło tęczy, zwane także przędzającym kursorem oczekiwania. Nazywa się to „spinning beach ball”, „spinning pizza of death” lub po prostu SPOD.
Oto co należy zrobić, jeśli napotkasz zamrożoną aplikację:
- Przełącz na inny obszar macOS. Kliknij inne okno aplikacji lub na pulpicie. Alternatywnie naciśnij klawisz Command-Tab, aby przełączyć się na inną aplikację.
- Kliknij ikonę aplikacji w stacji dokującej.
- Opcja zawieszenia (opuszczanie menu zmienia się na Wymuszenie zamknięcia).
- Wybierz Force Quit.
Aplikacja zostanie zamknięta natychmiast (lub prawie natychmiast).
porzucić. Jeśli stacja dokująca nie reaguje, naciśnij Command-Option-Esc, aby otworzyć okno Force Quit Applications. Wybierz aplikację z listy i kliknij przycisk Wymuś ucieczkę.
Więcej informacji na temat wymuszania rzucania palenia można sprawdzić, jak wymusić zamknięcie programu na komputerach Mac i zamknięcie programów, które nie odpowiadają
Co zrobić, jeśli macOS jest zamrożony (lub jeśli aplikacja nie chce wymusić zamknięcia)
Jeśli nie możesz wymusić, Zamknij aplikację lub jeśli macOS nie odpowiada całkowicie, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz menu Apple w lewym górnym rogu ekranu, a następnie wybierz opcję Uruchom ponownie, a następnie kliknij polecenie Uruchom ponownie.
- Jeśli nie możesz wchodzić w interakcję z menu Apple, naciśnij Command-Control-Eject. Powoduje to natychmiastowe zrestartowanie systemu MacOS.
- Jeśli to nie zadziała, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania na komputerze Mac, aż zostanie wyłączony. Naciśnij i zwolnij przycisk zasilania, aby włączyć go ponownie.
Po ponownym uruchomieniu może się okazać, że plik, nad którym pracujesz, jest uszkodzony. Powinieneś spróbować odzyskać to, co możesz z niego, i przenieść zawartość do nowego pliku (usuń plik).
Znajdowanie źródła problemu
Powinieneś zbadać przyczynę awarii. Jeśli napotkasz częste zamarznięcia, sprawdź następujące elementy:
- Sprawdź, czy masz wystarczająco dużo wolnego miejsca na dysku twardym w systemie MacOS. Sprawdź, czy nie ma zainstalowanych aktualizacji w Mac App Store (o tym, jak naprawić komputer Mac, który nie ukończy aktualizacji dla macOS) i upewnij się, że macOS Jest aktualna.
- Aktualizuj aplikacje zainstalowane spoza App Store ręcznie. Większość aplikacji ma funkcję Sprawdzanie dostępności.
- Jeśli napotykasz częste awarie i zawiesza się, należy zaktualizować oprogramowanie, a następnie odłączyć wszystkie urządzenia peryferyjne. Ponownie podłącz je pojedynczo, aby sprawdzić, czy jeden z nich powoduje problem.
- Wyłącz wtyczki. Jeśli używasz aplikacji z wtyczkami, należy je wyłączyć (lub usunąć), aby dowiedzieć się, czy powodują problemy.
- Użyj bezpiecznego rozruchu, przytrzymując klawisz Shift podczas uruchamiania komputera Mac. Uruchamia macOS bez żadnych dodatkowych procesów i uruchamia skrypty czyszczenia.
- Aby rozwiązać problemy z dyskiem twardym, użyj funkcji Napraw dyskietek Disk Utility.
- Uruchom test sprzętu firmy Apple. Jest to specjalny program narzędziowy Apple Support Site, który wykrywa problemy na komputerze Mac.
Czy problem może być wirusem lub innym złośliwym oprogramowaniem?
Znane są, że witryny z oszustwami, na przykład atakujące znane jako „safari-get”, ładują złośliwe oprogramowanie w celu odwiedzenia komputerów Macintosha, które powodują, że otwierają ogromną liczbę projektów wiadomości e-mail lub okien programu iTunes, przeciążając pamięć systemu I powoduje blokadę.
Czy to brzmi dobrze? Więcej wskazówek znajdziesz w poradach dotyczących zabezpieczeń systemu Mac i artykułów antywirusowych firmy Best Mac.