Uwielbiamy nasze iPhone’y w Macworld, ale iPhone bez internetu to iPod – i nie jest to tym, na co się zapisaliśmy. Niestety Wi-Fi, 3G / 4G lub inne problemy często uniemożliwiają korzystanie z telefonu przez Internet.
W tym artykule wyjaśniamy, co zrobić, gdy internet nie działa na telefonie iPhone, za pośrednictwem komórkowej transmisji danych lub Wi-Fi (lub czasami obu). Najpierw sprawdzamy, czy problem dotyczy 3G / 4G, Wi-Fi czy operatora sieci; a następnie pracujemy nad możliwymi rozwiązaniami dla każdego scenariusza. Zalecamy stosowanie się do zaleceń w podanej kolejności, ponieważ kroki stają się coraz trudniejsze.
Kończymy kilka kroków, aby spróbować, jeśli problem nie wpływa na połączenie Wi-Fi lub komórkowe, ale leży w zasięgu samego urządzenia.
Jaki jest problem?.
Pierwszym krokiem przy ustalaniu problemu jest ustalenie, na czym polega problem. Musimy wyizolować wadliwie działającą część równania, abyśmy mogli się na tym skupić.
Przede wszystkim upewnijmy się, że naprawdę nie masz dostępu do internetu w ogóle. Spróbuj zrobić to na kilka sposobów: odśwież pocztę i sprawdź, czy otrzymujesz nowe wiadomości e-mail; otwórz Twitter; przeglądaj kilka ofert w App Store; spróbuj otworzyć nowe strony w dowolnych dodatkowych przeglądarkach internetowych i Safari.
Jeśli możesz wykonywać inne czynności wymagające dostępu do Internetu, ale nadal nie możesz otwierać stron internetowych w Safari, problem dotyczy przeglądarki Safari, a nie połączenia. Przejdź do sekcji „Safari nie działa” poniżej. (Z drugiej strony, jeśli Safari jest w porządku, ale jakaś przypadkowa aplikacja odmawia połączenia, to ta aplikacja jest problemem, należy spróbować zamknąć i ponownie uruchomić, sprawdzić aktualizację i skontaktować się z obsługą techniczną aplikacji).
Wi-Fi lub 3G / 4G?
Zakładając, że połączenie internetowe naprawdę nie działa, musimy dowiedzieć się, czy problem dotyczy Wi-Fi, 3G / 4G czy czegoś innego.
Zazwyczaj jest to łatwa do przeprowadzenia diagnostyka.
Po pierwsze, czy jesteś w domu, czy w innej lokalizacji, która dostarcza Wi-Fi? Czy podałeś hasło do lokalnej sieci Wi-Fi? Innymi słowy,powinienjest teraz Wi-Fi?
Spójrz na górną część ekranu swojego iPhone’a po lewej stronie: obok pięciu bloków, które pokazują siłę sygnału i tożsamość twojego operatora sieci, zobaczysz jeden z wielu sygnałów wskazujących, w jaki sposób uzyskujesz dostęp (lub brak dostępu) w Internecie.
Jeśli jest to znajoma ikona „Wi-Fi”, z trzema koncentrycznymi ćwiartkami, to cześć presto, jesteś w sieci Wi-Fi. Jeśli nie, możesz zobaczyć 4G lub 3G, co powinno zapewnić dobre połączenie; lub GPRS lub Edge (lub E), co prawdopodobnie nie będzie, ale nadal możesz załadować nieparzystą stronę internetową, jeśli jesteś cierpliwy. Jeśli nie pojawia się żaden z tych sygnałów, w ogóle nie masz dostępu do Internetu.
(Nawiasem mówiąc, jeśli zobaczysz ikonę małego samolotu, jesteś w trybie samolotowym, który domyślnie odcina dostęp do Internetu. Przesuń palcem w górę od dołu ekranu, aby wywołać Centrum sterowania, a następnie dotknij ikony samolotu, aby wyłączyć tryb i mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany.)
Jeśli oczekujesz Wi-Fi i nie pojawia się lub ikona Wi-Fi jest wyświetlana, ale nie możesz połączyć się z internetem, masz problem z Wi-Fi. Przejdź do sekcji „Wi-Fi nie działa”.
Jeśli nie masz dostępu do sieci Wi-Fi i oczekujesz połączenia z Internetem za pośrednictwem sieci 3G lub 4G, ale te ikony nie są wyświetlane lub są niedostępne, ale nie możesz połączyć się z Internetem, jest to źródłem zamieszania. Przejdź do sekcji „Nie działam 3G / 4G”, proszę.
A jeśli korzystasz z GPRS lub Edge i nie spodziewasz się uzyskać sygnału Wi-Fi, 3G lub 4G, to właśnie dlatego masz trudności z nawiązaniem połączenia internetowego. Takie połączenia są bardzo powolne! Możesz albo z tym żyć, albo przenieść się do obszaru z lepszym sygnałem komórkowym lub do sieci Wi-Fi, do której masz dostęp.
Safari nie działa.
Safari może być trudną aplikacją! Oto niektóre kroki rozwiązywania problemów, aby spróbować:
Wyczyść dane witryny
Ostrzegamy, że spowoduje to usunięcie Twojej historii i plików cookie, więc możesz potrzebować ponownie wprowadzić niektóre dane, a niektóre często odwiedzane witryny mogą być otwierane następnym razem dłużej. Ale może naprawdę pomóc.
Otwórz aplikację Ustawienia i wybierz Safari> Wyczyść historię i dane witryny, a następnie Wyczyść historię i dane. Przeczytaj więcej na ten temat i związanych z nimi procesów tutaj: Jak wyczyścić pamięć podręczną na iPhonie lub iPadzie.
Sprawdź aktualizację na iOS
Normalnie, gdy aplikacja zacznie działać nieprawidłowo, powiemy, aby sprawdzić aktualizację – mógł pojawić się błąd, a programista wypuści poprawkę w (bezpłatnej) aktualizacji.
Jednak nie można zaktualizować przeglądarki Safari dla systemu iOS. To naprawdę część systemu iOS, więc jeśli chcesz najnowszą wersję, musisz zaktualizować iOS jako całość.
Otwórz aplikację Ustawienia i dotknij Ogólne> Aktualizacja oprogramowania. Jeśli na Twoim urządzeniu dostępna jest nowsza wersja iOS, możesz ją pobrać i zainstalować tutaj. Aby uzyskać więcej porad na ten temat, zobacz Jak zaktualizować iOS na iPhone’a.
Zamknij Safari
Kliknij dwukrotnie przycisk Początek i znajdź okno Safari, a następnie przesuń palcem w górę, aby zamknąć aplikację. Teraz znajdź aplikację i dotknij, aby ponownie uruchomić.
Uruchom ponownie telefon iPhone
Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej na większych), aż pojawi się symbol „przesuń w celu wyłączenia”. Przesuń, aby wyłączyć zasilanie! Daj mu minutę lub dwie, a następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania ponownie, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.
3G / 4G nie działa.
Najpierw proste rzeczy.
Sprawdź, czy dane komórkowe są włączone
Przejdź do Ustawienia> Dane mobilne i sprawdź, czy suwak obok opcji Mobilne dane jest zielony. Jeśli nie, dotknij go.
Roaming danych
Czy jesteś w podróży? Jeśli podróżujesz po całym świecie, Twój iPhone musi być skonfigurowany do transmisji danych w roamingu. Wybierz Ustawienia> Dane mobilne> Opcje danych mobilnych i sprawdź, czy włączona jest funkcja Roaming danych.
Komórkowe martwe punkty
Nie ma 100-procentowego zasięgu sieci 3G w Wielkiej Brytanii, a wiele obszarów wiejskich w szczególności stara się uzyskać dobre połączenie. Możesz po prostu przespacerować się ulicą lub poczekać, aż pociąg wróci do rozpieszczonego północnego Londynu.
Limity danych
Czy osiągnąłeś miesięczny limit danych? Pamiętaj, że miesięczne cykle danych nie muszą zaczynać się i kończyć pierwszego lub ostatniego dnia miesiąca, ale w dniu, w którym rozpocząłeś umowę.
Niestety nie jest łatwo śledzić ograniczenia wykorzystania danych na iPhonie. Jeśli przejdziesz do Ustawienia> Komórkowa (lub komórkowa transmisja danych) i przewiń w dół, zobaczysz swoje wykorzystanie danych mobilnych, ale jeśli nigdy nie zresetowałeś tego numeru, może to być nieprzypadkowo ogromne. Naszą radą jest nabieranie nawyku resetowania go co miesiąc.
Ci, którzy szukają czegoś bardziej kompleksowego, powinni zapoznać się z użytkowaniem danych – aplikacji, z której korzystamy od trzech lat, aby śledzić nasze miesięczne zużycie danych.
Zobacz, jak zapisać dane w telefonie iPhone, aby uzyskać porady dotyczące unikania tego w przyszłości.
Uruchom ponownie telefon iPhone
Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (na górze mniejszych iPhone’ów lub po prawej na większych), aż pojawi się symbol „przesuń w celu wyłączenia”. Przesuń, aby wyłączyć zasilanie! Daj mu minutę lub dwie, a następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania ponownie, aż pojawi się ikona Apple, a iPhone uruchomi się ponownie.
Sprawdź swoją kartę SIM
Użyj dostarczonego narzędzia do wkładania karty SIM, aby wyjąć kartę SIM, a następnie spróbuj ją ponownie włożyć. Możliwe, że rozwiąże to problem. Bardziej prawdopodobne, może się okazać, że sama karta SIM jest w jakiś sposób niesprawna lub zepsuta. W takim przypadku należy skontaktować się z operatorem.
Ustawienia operatora
Następną rzeczą, którą należy wypróbować, jest sprawdzenie, czy ustawienia operatora są aktualne. Jest to nieco kłopotliwe, ponieważ takie aktualizacje są dostarczane przez Internet, a telefon jest w trybie offline. Jest jednak więcej niż prawdopodobne, że dostałeś aktualizację, zanim telefon przeszedł w tryb offline. Wybierz Ustawienia> Ogólne> Informacje. Jeśli jest załadowana aktualizacja, zostaniesz poproszony o jej zainstalowanie.
Możesz sprawdzić, w której wersji ustawień operatora działa Twój telefon, wybierając Ustawienia> Ogólne> Informacje i patrząc obok „Przewoźnika”.
Zadzwoń do operatora
Jeśli nie możesz zidentyfikować problemu na swoim końcu, możliwe, że twój dostawca sieci doświadcza przestojów. Na przykład w grudniu 2018 r. O2 miał poważne problemy i był zobowiązany zalecić klientom, aby „korzystali z Wi-Fi wszędzie, gdzie jest to możliwe”.
Pamiętaj, że awaria sieci nie dotyczy tylko klientów tej marki: będą także podsieci, które będą opierać się na tej samej infrastrukturze. Tesco, Giffgaff, Sky, Lyca i TalkTalk używają na przykład O2 i zostały dotknięte, gdy sieć uległa awarii.
Jeśli nie masz pewności, najprostszym sposobem sprawdzenia, czy dostawca ma awarię, jest poproszenie ich o to na wiele sposobów, jeśli to możliwe. Wyślij firmie e-mail i tweet, zadzwoń do nich (chociaż w razie problemu centrala prawdopodobnie zostanie zablokowana) i poszukaj jakiegokolwiek raportu o statusie na oficjalnej stronie internetowej.
O2 ma kontroler statusu, który możesz sprawdzić. Oto sprawdzanie stanu 3. A tutaj możesz sprawdzić stan sieci Vodafone.
Mam nadzieję, że dostawca będzie wiedział o wszelkich problemach w Twojej okolicy, z twoim kontem lub w całej sieci, i będzie w najlepszej pozycji, by zaoferować środki zaradcze, czas, w którym problem może zostać naprawiony, i wszelkie odszkodowania będę mógł się ubiegać. Jeśli sieć nie działa, możesz być zmuszony do korzystania z Wi-Fi, dopóki nie zostanie naprawiony.
Wi-Fi nie działa.
Mówiąc ogólnie, jest to sytuacja podobna, ale mniej skomplikowana niż iPhone’a, dla którego 3G i 4G nie będą działać. Najpierw sprawdzimy wszystkie podstawy, a następnie uruchomimy ponownie komputer.
Przejdź do Ustawienia> Wi-Fi. Sprawdź, czy (a) suwak Wi-Fi znajduje się w pozycji „włączony” (zielony) i (b) czy jesteś podłączony do sieci lokalnej, którą rozpoznajesz, i która ma dobrą łączność. Nie powinieneś jednak łączyć się z nieznanymi sieciami, ale jeśli to robisz, teraz jest dobry czas na odhaczenie.
Jeśli wszystkie te rzeczy działają poprawnie, po prostu sprawdź poprawność połączenia, podłączając do niego inne urządzenie i otwierając stronę internetową. Jeśli nie można się połączyć, problem dotyczy sieci, a nie telefonu. Musisz sprawdzić ustawienia routera lub skontaktować się z dostawcą usług szerokopasmowych.
Nadal nie możesz połączyć się z Internetem? Zapomnij o sieci i zrestartuj telefon. Po ponownym uruchomieniu przejdź do Ustawienia> Wi-Fi i podłącz się ponownie do sieci. (Zobacz także: Jak sprawdzić, czy iPhone jest zablokowany lub odblokowany).
Inne rozwiązania do wypróbowania.
W porządku. będziemy szczerzy: mieliśmy nadzieję, że to się już naprawi. Teraz naprawdę próbujemy zresetować wszystko w nadziei, że uruchomi błąd.
Ostatnią rzeczą, którą należy spróbować, jest utworzenie kopii zapasowej i przywrócenie iPhone’a. Podłącz telefon iPhone do komputera Mac za pomocą dołączonego kabla i wybierz go, gdy pojawi się w iTunes. Kliknij Przywróć. Ale nie bierz tego w niewłaściwy sposób – mamy nadzieję, że nie dotarłeś tak daleko.
Mam nadzieję, że nasz problem został rozwiązany. Jeśli wszystko inne zawiedzie, być może wystąpi problem z urządzeniem i musisz znaleźć najbliższego Apple Store lub Apple Reseller i poprosić o pomoc eksperta. (Zobacz także: Jak poprawić żywotność baterii iPhone’a.)
Jeśli szukasz sposobów na rozszerzenie sieci Wi-Fi lub unikniesz przerw w czytaniu przeczytaj: Jak zwiększyć szybkość połączenia Wi-Fi na komputerze Mac.