USB jest niezwykle powszechnym i dość wygodnym standardem połączenia, ale ma swoje kłopoty (takie jak umieszczanie kabla w niewłaściwy sposób) i czasami się nie udaje.
Sprawdź połączenie
Zaczniemy od prostych rzeczy.
Upewnij się, że kabel jest właściwie przymocowany do portu.
Sprawdź, czy na drugim końcu jest dobre połączenie – czy kabel Lightning jest prawidłowo podłączony do iPhone’a, czy microUSB jest prawidłowo podłączony do dysku twardego itp. Jeśli urządzenie znajduje się w walizce, która może przeszkadzać, spróbuj bez
Sprawdź detrytus w porcie, który może przeszkadzać.
Podstawowe rozwiązania
Jeszcze kilka rozwiązań, zanim spróbujemy rozwiązać problem.
- Uruchom ponownie komputer Mac
- Uruchom ponownie urządzenie (jeśli dotyczy)
Czy port jest uszkodzony?
Jeśli podstawy nie działają, musimy ustalić, gdzie leży wina.
Jeśli działa tak szybko, jak wypróbujesz inny port, to pierwszy port jest (prawdopodobnie) wadliwy: w takim przypadku musisz zdecydować, czy zarządzać bez tego portu, czy go naprawić.
Jeśli to nie działa, niezależnie od tego, gdzie go podłączasz, problem prawdopodobnie dotyczy kabla lub urządzenia podłączanego do komputera Mac.
Czy kabel jest uszkodzony lub czy urządzenie się nie powiodło?
Może to być trudniejsze do przetestowania i możesz potrzebować pożyczyć przedmioty od przyjaciół, a nawet wydać trochę pieniędzy na części z Amazon, Apple lub gdzie indziej.
Kabel
Zachowaj wszystko tak, jak było – ten sam port, ten sam Mac, to samo urządzenie – ale podłącz je innym kablem.
Urządzenie
Jeśli kabel nie jest problemem – tj. Użycie innego nie rozwiązuje problemu – to powinniśmy powtórzyć test z innym urządzeniem na końcu.
Jeśli to naprawi, oznacza to problem z urządzeniem lub jego portem.
Jest również możliwe, że urządzenie po prostu nie jest kompatybilne z twoim komputerem Mac, lub że potrzebuje aktualizacji oprogramowania / sterownika do pracy z nim, więc sprawdź te czynniki, zanim zaczniesz kosztowną naprawę.
Zaktualizuj SMC
Jeśli podejrzewasz, że Twój komputer Mac jest problemem, istnieją trzy rozsądne kroki, z których każdy może rozwiązać problem, które powinieneś wypróbować, zanim zdecydujesz się zapłacić za naprawę.
Naszym pierwszym połączeniem byłoby zresetowanie SMC (co oznacza System Management Controller), co jest dość proste.
Jeśli masz komputer iMac, iMac Pro, Mac Pro lub Mac mini, wykonaj następujące kroki, aby zresetować SMC:
- Zamknij komputer Mac.
- Odłącz przewód zasilający.
- Poczekaj 15 sekund.
- Ponownie podłącz przewód zasilający.
- Poczekaj kolejne 5 sekund, a następnie włącz ponownie komputer Mac.
Ale jeśli masz jakiś MacBooka, wykonaj następujące czynności:
- Zamknij MacBooka.
- Upewnij się, że MacBook jest podłączony do zasilania (tj. Podłącz zasilacz MagSafe do źródła zasilania i podłącz go do komputera Mac).
- Naciśnij (lewe) klawisze Shift + Ctrl + Option i przycisk zasilania w tym samym czasie i przytrzymaj je przez kilka sekund.
- Zwolnij wszystkie przyciski i przycisk zasilania.
- Naciśnij ponownie przycisk zasilania, aby ponownie włączyć komputer MacBook.
Zresetuj PRAM / NVRAM
Przytrzymaj wszystkie klawisze: Cmd, Option (Alt), P i R, i włącz Mac.
Komputer Mac może następnie ponownie uruchomić się normalnie lub może się okazać, że pasek postępu pojawi się i zapełni się przed uruchomieniem komputera Mac.
Zaktualizuj swój komputer Mac
Aktualizowanie komputera Mac do najnowszej wersji systemu MacOS jest dość szybkim i prostym procesem, który w większości sytuacji jest dobrym pomysłem.
Aktualizacja macOS na Macu odbywa się za pomocą Mac App Store.
Gdy system MacOS jest aktualny i komputer Mac został ponownie uruchomiony, spróbuj jeszcze raz i sprawdź, czy wszystko działa lepiej.