Czy Twoje słuchawki AirPods odłączają się od telefonu iPhone podczas rozmów telefonicznych lub podczas przesyłania strumieniowego muzyki? Nie jesteś sam. AirPods są nękane problemami z połączeniem od momentu ich uruchomienia w 2016 roku.
Komentarze użytkowników na forach wsparcia Apple sugerują, że problemy z połączeniem AirPod są dość częste. Ale te problemy można naprawić, aw tym artykule pokazujemy, jak uporządkować zestaw słuchawek AirPods, które ciągle odłączają się od swojego iPhone’a.
Dlaczego moje AirPods ciągle się rozłączają??
Nie chcesz tego słyszeć, ale istnieje wiele powodów, dla których AirPods odłączają się od iPhone’ów i innych urządzeń Bluetooth. Może to być problem sprzętowy, problem z jakością sygnału lub problem z określoną wersją systemu iOS.
Odłączenia AirPod były nużąco powszechne w 2016 i 2017 r. W systemie iOS 10.1, a następnie pojawiły się ponownie w 2018 r. Po aktualizacji iOS 11.2.6. Problem pojawił się po raz trzeci po aktualizacji iOS 12.1 i prawdopodobnie powtórzy się w przyszłości. Zgłoś problemy Apple i poszukaj aktualizacji w kolejnych aktualizacjach.
Problemy z rozłączaniem są zwykle związane z połączeniami telefonicznymi: dzwoniący skarży się, że nie słyszy Cię wyraźnie lub wcale, lub odkrywasz, że Twoje AirPods zostały odcięte, gdy byłeś w trakcie rozmowy. Rzadziej możesz napotkać ten problem podczas odtwarzania muzyki lub łączenia się z samochodowym interfejsem Bluetooth.
Problem może być związany z czujnikami wewnątrz słuchawek AirPods, które określają, czy znajdują się w uszach, czy z mikrofonami; lub może to być spowodowane zakłóceniami Bluetooth. Niezależnie od przyczyny, mam nadzieję, że jedna z poniższych poprawek audio rozwiąże problem odłączania AirPod.
Jeśli nie możesz tego naprawić, przeczytaj oferty Best AirPods lub przejdź bezpośrednio do witryny Apple w celu wymiany pary. Ale nie poddawaj się jeszcze.
Jak naprawić AirPods, które odłączają się od iPhone’a
Aby zapobiec utracie połączenia AirPods przez Bluetooth, przejrzyj listę kontrolną możliwych przyczyn i wyeliminuj je jeden po drugim.
Czy brakuje im mocy? Czy przypadkowo wyłączyłeś Bluetooth lub wybrałeś niewłaściwe wyjście audio? Czy jest to problem fizyczny z jedną wkładką douszną, czy wykrywa się ucho, czy też AirPods wymagają jedynie czyszczenia? Wreszcie możemy sprawdzić źródła zakłóceń sygnału.
Krok 1: Sprawdź poziomy baterii
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest upewnienie się, że Twoje AirPods mają dużo naładowania baterii. Jeśli brakuje im mocy, oczywiście nic nie usłyszysz.
Możesz sprawdzić stan naładowania AirPod na iPhonie, wykonując następujące czynności:
- Po umieszczeniu słuchawek AirPods w obudowie otwórz pokrywę i przytrzymaj obudowę obok telefonu iPhone.
- Wyskakujące okienko na iPhonie pokaże poziomy naładowania baterii.
- Możesz także sprawdzić widżet Baterie na swoim iPhonie. Przesuń od lewej do prawej na stronie głównej i przewiń w dół.
- Jeśli nie dodałeś widżetu baterii do iPhone’a, przewiń w dół, aż zobaczysz Edytuj, dotknij go i dodaj Baterie.
- Ten widget pokazuje również stan baterii innych powiązanych urządzeń Apple, takich jak Apple Watch.
Nawiasem mówiąc, oto jak poprawić żywotność baterii AirPods.
Krok 2: Sprawdź Bluetooth
Sprawdź, czy Bluetooth jest włączony na urządzeniu, z którym korzystasz z AirPods.
- Na iPhonie lub iPadzie otwórz Centrum sterowania i sprawdź, czy Bluetooth jest włączony.
- Alternatywnie, przejdź do Ustawienia> Bluetooth. Powinien zostać wyświetlony zielony wskaźnik wskazujący, że Bluetooth jest włączony.
Nawet jeśli Bluetooth jest włączony, warto go wyłączyć i włączyć ponownie.
- Stuknij w Ustawienia> Bluetooth w zielony przełącznik, aby zmienił kolor na biały.
- Poczekaj co najmniej 15 sekund przed ponownym włączeniem Bluetooth.
Teraz powie, że Twoje AirPods nie są podłączone, ale powinny się połączyć ponownie, gdy tylko wybierzesz je jako źródło dźwięku (patrz następny krok).
Krok 3: Sprawdź ustawienia urządzenia audio
Powinieneś również upewnić się, że wybrałeś AirPods jako urządzenie audio – może się to zdarzyć automatycznie, ponieważ AirPods zidentyfikują, że są w twoich uszach, ale na wszelki wypadek, aby tak się nie stało, wykonaj następujące kroki.
Podczas odtwarzania muzyki na iPhonie dotknij ikony AirPlay, która pojawia się pod ścieżką (jeśli masz wybraną ścieżkę).
Wybierz AirPods z opcji.
Jeśli rozmawiasz podczas rozmowy, upewnij się, że AirPods jest wybrane z opcji audio pojawiających się na ekranie podczas wykonywania połączenia.
Możesz także zmienić źródło dźwięku podczas rozmowy, dotykając ikony głośnika.
Krok 4: Odłącz AirPods, a następnie podłącz je ponownie
„Wyłączanie i włączanie” może rozwiązać wiele problemów z urządzeniami elektronicznymi, a AirPods nie są wyjątkiem.
- Włóż AirPods do skrzynki, zamknij pokrywę i poczekaj około 15 sekund.
- Teraz otwórz pokrywę i naciśnij i przytrzymaj przycisk konfiguracji z tyłu obudowy.
- Poczekaj, aż światło zacznie migać na bursztynowo, a następnie na biało.
- Twoje AirPods będą teraz resetowane (to działa, nawet jeśli nie są Twoimi AirPods).
- Aby ponownie podłączyć AirPods, po prostu przytrzymaj je obok iPhone’a (upewnij się, że masz włączony Bluetooth).
- Teraz przejdź przez opcje konfiguracji w telefonie iPhone.
Krok 5: Oczyść swoje AirPods
Ponieważ możliwe jest, że twój problem dotyczy brudu, możesz chcieć je oczyścić.
Jest to delikatna procedura, ponieważ nie chcesz zarysować ani oznaczyć obudowy ani uszkodzić elementów. Szczegółowe porady na temat czyszczenia AirPods znajdują się w osobnym artykule.
Krok 6: użyj tylko jednego AirPod
Istnieją raporty wskazujące, że problem występuje rzadziej, jeśli używasz tylko jednego wkładki dousznej, więc możesz zostawić jeden w etui ładującym.
Dodatkowo możesz skonfigurować AirPods tak, aby używany był tylko jeden mikrofon AirPod.
- Przy otwartej obudowie AirPods przejdź do Ustawienia> Bluetooth na urządzeniu z iOS i wybierz AirPods.
- Stuknij i i wybierz Mikrofon z opcji.
- Domyślną opcją jest tutaj Automatyczny, przy czym oba AirPods zapewniają mikrofon. Ale możesz zmienić to na Zawsze w lewo lub Zawsze w prawo.
Krok 7: Wyłącz automatyczne wykrywanie ucha
Jest to kolejna funkcja, którą należy spróbować wyłączyć, aby sprawdzić, czy Twoje AirPods działają lepiej bez niej.
- Otwórz Ustawienia> Bluetooth na urządzeniu z systemem iOS.
- Stuknij i obok AirPods, a następnie wyłącz automatyczne wykrywanie ucha.
Ta funkcja powinna automatycznie przekierowywać dźwięk na Twoje słuchawki AirPods, gdy tylko wykryje, że są one w twoich uszach, ale warto sprawdzić, czy coś się nie odtwarza.
Krok 8: Usuń sparowanie zegarka
Problem może być związany z parowaniem zarówno zegarka Apple Watch, jak i AirPods, więc możesz spróbować sparować zegarek i sprawdzić, czy problem nadal występuje.
Jeśli masz inne gadżety Bluetooth, warto je również sparować, na wypadek, gdyby coś spowodowało konflikt.
Krok 9: Wyłącz Wi-Fi na swoim iPhonie
Nie wiemy, dlaczego miałoby to mieć znaczenie, ale niektórzy użytkownicy stwierdzili, że po wyłączeniu Wi-Fi na iPhonie błąd związany z dźwiękiem ustał. Może to być spowodowane źródłami zakłóceń Wi-Fi, które omówimy w następnym kroku.
Krok 10: Sprawdź źródła zakłóceń Wi-Fi lub Bluetooth
Istnieją różne urządzenia, które mogą powodować zakłócenia, więc możliwe, że jedno z nich jest odpowiedzialne za spadek jakości dźwięku. Oto kilka rzeczy, których możesz spróbować uniknąć.
- Zbliż się do urządzenia Bluetooth – na przykład telefonu iPhone – jeśli problem występuje podczas połączenia.
- Unikaj kuchenek mikrofalowych, lamp fluorescencyjnych, bezprzewodowych kamer wideo (takich jak nianie elektroniczne) i telefonów bezprzewodowych.
- Zmień urządzenia, które mogą go używać na pasmo 5 GHz, aby zwolnić pasmo 2,5 GHz dla Bluetooth. (oto jak przejść na pasmo 5 GHz).
Na komputerze Mac
Jeśli problem dotyczy używania AirPods na komputerze Mac, sprawdź ustawienia dźwięku w Preferencjach systemowych na komputerze Mac.
- Kliknij Preferencje systemowe> Dźwięk i pod zakładką Wyjście wybierz AirPods.
- Zrób to samo na karcie Wejście.
Jeśli zauważysz, że problem występuje podczas FaceTime lub połączeń audio wykonywanych na komputerze Mac, a dzwoniący zgłaszają, że Twój głos nie jest czysty lub że Cię nie słyszą, może to być związane z koniecznością wysyłania i odbierania dźwięku przez Bluetooth. Może to spowodować zmianę jakości dźwięku z wysokiej wierności na niską.
Osobno mamy porady, które urządzenia są kompatybilne z AirPods.