Czasami iPhone lub iPad odmawia ładowania baterii, nawet po podłączeniu do źródła zasilania, lub umieszczeniu na kompatybilnej podkładce do ładowania bezprzewodowego. Może się okazać, że urządzenie buczy i mówi, że ładuje, ale poziom mocy nigdy nie wzrasta; że ładuje się niepewnie, wymagając ciągłego bawiania się i równoważenia; że kabel Lightning (lub USB-C) jest luźny i nie może utrzymać prawidłowego połączenia; lub że nic się nie dzieje.
W tym artykule przedstawiamy, co możesz zrobić, aby naprawić iPhone’a lub iPada, który nie będzie ładowany, w tym oficjalne porady Apple, wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów i kilka tymczasowych poprawek, które znaleźliśmy, oraz porady, jak naprawić urządzenie jeśli żadne z rozwiązań nie działa.
(Jeśli urządzenie ładuje się, ale chcesz je przyspieszyć, zajrzyj do sekcji Jak szybko naładować iPhone’a. A jeśli bateria nie działa tak długo, jak chcesz, nawet gdy jest w pełni naładowana, spróbuj Jak poprawić żywotność baterii iPhone’a.)
Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
- Najpierw oczywiste rzeczy: upewnij się, że kable i adaptery są dobrze podłączone, a gniazdko elektryczne działa.
- Jeśli łączysz się z komputerem, upewnij się, że jest włączony (i że może ładować urządzenie). Spróbuj połączyć się z innym komputerem i sprawdź, czy to pomaga.
- Odłącz urządzenie i sprawdź, czy w porcie Lightning nie ma zanieczyszczeń. Daj mu szybki cios lub użyj dmuchawy sprężonego powietrza.
- Po kolei spróbuj użyć innego kabla, zasilacza i portu USB, aby sprawdzić, czy możesz wyizolować problem. (Mówimy o tym, jak przetestować każdy komponent systemu ładowania – i czy jesteś bezpieczniejszy po prostu kupując nowy – w oddzielnym artykule: Jak naprawić uszkodzoną ładowarkę do iPhone’a lub iPada).
- Jeśli wszystko działa, podłącz ponownie urządzenie i odczekaj 30 minut. Jeśli urządzenie nadal nie ładuje się, spróbuj uruchomić je ponownie, gdy jest podłączone do zasilania. Jeśli nie możesz ponownie uruchomić, zresetuj urządzenie. Po podłączeniu urządzenia może pojawić się alert, na przykład „To akcesorium nie jest obsługiwane przez to urządzenie”. W takim przypadku wiesz, że problemem jest sprzęt do ładowania.
Tymczasowe poprawki
Obejmuje to podstawy, a teraz przechodzimy do bardziej zaawansowanej diagnostyki. Zanim jednak przejdziemy do etapu napraw – lub gdy czekasz na wsparcie Apple, aby zapewnić długoterminowe rozwiązanie – możesz spróbować tych krótkoterminowych rozwiązań. Nie zajmą się przyczynami, ale odkryliśmy, że mogą pomóc w naładowaniu uszkodzonego iPhone’a.
- Spróbuj delikatnie wyważyć telefon na złączu podczas ładowania. Po prostu uważaj, ponieważ kabel ładujący jest podatny na oderwanie się, gdy zostanie na niego zbyt duży nacisk.
- Co dziwne, odkryliśmy również, że użycie starego 30-pinowego kabla iPhone z adapterem Lightning działa lepiej niż standardowy kabel Lightning.
To nie jest oficjalna rada, tylko nasze doświadczenie. I tak jak w przypadku wszystkich problemów ze sprzętem, z czasem nie ulegnie poprawie. Naprawdę musisz rozwiązać ten problem.
Problemy z ładowaniem iPhone XS i XS Max w systemie iOS 12
Jeśli masz iPhone’a XS lub XS Max, możesz cierpieć z powodu „Chargegate”, nazwy, którą The Sun starał się przyznać na pozornie związany z oprogramowaniem błąd, który dotknął te urządzenia wkrótce po ich uruchomieniu jesienią 2018 roku.
Problem omówiony szczegółowo w tym wątku dyskusji Apple najczęściej manifestuje się w następujący sposób. Użytkownik podłącza kabel Lightning do śpiącego XS lub XS Max, ale nie wydaje dźwięku ani nie rozpoczyna ładowania. Nawet gdy budzą urządzenie, nadal odmawiają współpracy.
Niektórzy użytkownicy odkryli, że mogą to obejść, usuwając kabel Lightning, upewniając się, że ekran został podświetlony, a następnie ponownie go włożył – w tym momencie rozpocznie się ładowanie. Odkryliśmy również, że ogólnie porty XS Lightning mogą być nieco temperamentne, a usunięcie i ponowne włożenie kabla kilka razy (najlepiej obracanie go między próbami) może czasami pomóc, aczkolwiek w irytująco nienaukowy sposób.
Rozumiemy, że problem był związany z konkretną wersją systemu iOS 12 i że Apple naprawił to przy aktualizacji systemu operacyjnego jakiś czas temu – spróbuj więc zaktualizować system iOS i sprawdź, czy to pomaga. Powinniśmy jednak dodać, że w momencie pisania (lipiec 2019 r.) Nadal widzimy podobny problem z naszą recenzją XS, a to uruchamia najnowszą wersję systemu iOS.
Odkryliśmy, że łatwiej jest po prostu ładować bezprzewodowo, co działa dobrze. (Używamy ładowarki samochodowej Mophie, schludnego biurka z wbudowaną ładowarką w pracy i podkładki Ted Baker w domu.)
Uzyskaj Apple, aby naprawić oświetlenie lub port USB-C
Obejmuje to większość diagnostyki domowej, którą możemy zaoferować, a następnym krokiem jest skontaktowanie się ze wsparciem Apple. Problem polega na tym, że większość początkowego wsparcia będzie przebiegać zgodnie z krokami opisanymi powyżej w sekcji rozwiązywania problemów.
Bardzo szybko, gdy wejdziesz w – pomocny – program pomocy technicznej Apple online, zostaniesz poproszony o wysłanie lub zabranie iPhone’a lub iPada na usługę. To wszystko jest dobre, ale z gwarancji słyszeliśmy, że ludzie są obciążani opłatą 200 funtów za naprawę tego problemu.
Najlepiej na tym etapie ubezpieczenie się uruchomi. Jeśli masz ubezpieczenie telefoniczne na zamówienie, a nawet dobre ubezpieczenie domu i zawartości, możesz ubiegać się o naprawę poprzez ubezpieczenie.
Jeśli korzystasz z umowy, może się zdarzyć, że Twój dostawca sieci poniesie koszty naprawy lub wymiany, nawet jeśli oznacza to rejestrację na dłuższy okres. Jeśli nie, musisz zrównoważyć koszty naprawy z kosztami nowego telefonu. To nie jest dobra wiadomość, ale przy 200 GBP za naprawę prawdopodobnie lepiej jest kupić nowy telefon.