Czasami iPhone i iPad po prostu odmawiają w pobieraniu pąrdu. Jeśli tak się stało, szybkie spojrzenie na fora Apple pokaże, że ten problem dotyczy nie tylko Ciebie.
W tym artykule opisujemy, co można zrobić, jeśli iPhone lub iPad nie chce ładować baterii, w tym oficjalne porady firmy Apple, wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów z ładowaniem i kilka poprawek tymczasowych, które znaleźliśmy oraz porady dotyczące naprawy urządzenia, jeśli żadna z poprawek nie działa.
Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
- Oczywiste rzeczy: upewnij się, że kable i adaptery są prawidłowo podłączone do iPhona/iPada, a gniazdo sieciowe działa.
- Jeśli podłączasz się do komputera, upewnij się, że jest on włączony i port usb działa (i może ładować urządzenie).
- Odłącz iPhone (iPad) i sprawdź port lightning na przedmiot zanieczyszczeń. Daj szybki cios lub użyj dmuchawki sprężonego powietrza.
- Spróbuj użyć innego kabla, zasilacza i portu USB, aby sprawdzić, czy można wyodrębnić problem.
- Jeśli żadna z tych porad nie działa, podłącz ponownie urządzenie i odczekaj 30 minut. Jeśli urządzenie nadal nie ładuje się, spróbuj ponownie uruchomić iPhone lub iPad, gdy jest podłączony do zasilania. Jeśli nie można uruchomić ponownie, zresetuj urządzenie. Po włożeniu kabla do urządzenia może pojawić się alert, np. „Ten dodatkowy produkt nie jest obsługiwany przez to urządzenie”. W takim przypadku wiesz, że problem jest z urządzeniem do ładowania czyli z kablem.
- Następnym krokiem jest skontaktowanie się z pomocą serwisu iPhone.
Poprawki tymczasowe
Ale zanim dotrzemy do tego etapu – lub podczas oczekiwania na wsparcie serwisu Apple w celu zapewnienia długoterminowego rozwiązania – warto spróbować tych krótkich porad. Nie rozwiążą one przyczyn leżących u ich podstaw, ale okazało się, że mogą pomóc naładować iPhone lub iPad.
- Spróbuj delikatnie wyważyć telefon na łączniku podczas ładowania. Trzeba zachować ostrożność, ponieważ kabel ładowania jest podatny na zerwanie, gdy nałoży się na niego wiele nacisków. Ale przynajmniej wydaje się, że pomaga umieścić wystarczająco dużo nacisku na łącznik Lightning, tak aby był zmuszony do pracy w telefonie.
- Dziwne stwierdziliśmy, że przy użyciu starego 30-pinowego przewodu iPhone Z adapterem Lightning działa on lepiej niż standardowy kabel Lightning.
To nie jest oficjalna rada, tylko nasze doświadczenie. Podobnie jak w przypadku wszystkich problemów ze sprzętem, jest mało prawdopodobne, że poprawią się z upływem czasu. Naprawdę potrzebujesz, aby ten problem został rozwiązany. Czytaj dalej: Jak poprawić żywotność baterii iPhone i iPada
Zgłoś do Apple, aby naprawić port Lightning
Problem polega na tym, że większość początkowego wsparcia będzie zgodna z opisanymi powyżej krokami. Bardzo szybko, gdy wejdziesz do programu pomocy technicznej firmy Apple, zostaniesz poproszony o wysłanie telefonu iPhone lub iPad w celu uzyskania usługi. Wszystko to na dobre, ale poza gwarancją słyszeliśmy, że niektóre osoby zostały obciążąne o nawet 1200 zł za naprawę tego problemu.
Idealnie na tym etapie działa ubezpieczenie. Jeśli masz ubezpieczenie telefoniczne na zamówienie , a nawet wysoką jakości ubezpieczenie domowe i majątkowe, możesz ubiegać się o naprawę za pośrednictwem swojego ubezpieczenia. Nie jest dobra wiadomość, ale 1200 zł za naprawę to za dużo, prawdopodobnie lepiej kupić nową słuchawkę.