To jest strona trzecia w naszym artykule Preferencje systemowe.
Strona 1: Co to są Preferencje systemowe, Ogólne, Wygaszacz ekranu, Doki, Kontrola misji, Języki, Bezpieczeństwo, Spotlight i powiadomienia
Strona 2: Monitory, Oszczędzanie energii, klawiatura, mysz, gładzik, drukarki i dźwięk
Strona 3: iCloud, konta internetowe, rozszerzenia, Bluetooth i udostępnianie, ustawienia sieciowe, Touch ID, użytkownicy i grupy, kontrola rodzicielska, dyktowanie i mowa, data i czas, narzędzie dyskowe, Time Machine, dostępność
Opcje iCloud
Za pomocą panelu iCloud możesz zarządzać swoimi danymi dotyczącymi usługi iCloud firmy Apple, a także składników aktywowanych na komputerze Mac.
Po zalogowaniu się zobaczysz swój awatar, nazwę użytkownika i adres e-mail iCloud po lewej stronie okienka, a także Szczegóły konta i Konfiguruj rodzinę / Zarządzaj rodziną.
Kliknij opcję Szczegóły konta i wpisz hasło, aby uzyskać dostęp do arkusza, który umożliwia edytowanie: Twojego imienia i nazwiska (w zakładce Ogólne);
Skonfiguruj rodzinę / Zarządzaj rodziną, odpowiednio, umożliwia skonfigurowanie podziału rodziny lub zarządzanie nim.
Aby usunąć członka z udostępniania, zaznacz je i kliknij przycisk -.
Karta Moje aplikacje i usługi jest nowa w systemie MacOS High Sierra i umożliwia precyzyjne dostosowanie sposobu udostępniania aplikacji i usług.
Cztery kategorie to kupowanie, Apple Music, iCloud Storage i udostępnianie lokalizacji.
Większy obszar w prawym obszarze umożliwia aktywację lub dezaktywację różnych usług i typów danych, które iCloud może współdzielić między urządzeniami: iCloud Drive (kliknij Opcje, aby wyświetlić listę aplikacji);
Pod spodem pasek zawiera informacje o statusie twojego magazynu iCloud, dla którego Apple zapewnia bezpłatnie 5 GB (i, jak sądzimy, może być trochę bardziej hojny).
Możesz także kliknąć Kup więcej miejsca i wybrać opcję zmiany planu magazynowania w usłudze iCloud.
Jeśli zdecydujesz, że nie chcesz w ogóle korzystać z usługi iCloud na swoim komputerze, kliknij opcję Wyloguj się.
Opcje kont internetowych
Panel Konta internetowe definiuje konta internetowe na poziomie systemowym, umożliwiając dostęp do usług i aplikacji za ich zgodą, co potencjalnie umożliwia zapisywanie wpisywania tych samych nazw użytkowników i haseł.
Aby dodać nowe konto, kliknij logo, a arkusz poprosi o informacje, które są istotne dla danej usługi (zazwyczaj nazwa użytkownika i hasło, ale czasami również inne szczegóły).
Po utworzeniu kont można je wybrać na wyżej wymienionym pasku bocznym.
Każde skonfigurowane konto e-mail zawiera ustawienia umożliwiające aktualizację nazwy, opisu i hasła oraz aplikacji, z których korzysta;
Aby całkowicie usunąć jedno z kont, wybierz je na pasku bocznym i kliknij przycisk ’- ’.
Rozszerzenia
Rozszerzenia umożliwiają kontrolowanie i włączanie / wyłączanie zainstalowanych rozszerzeń Apple i firm zewnętrznych, które można wykorzystać do dostosowania komputera Mac.
Dostępne kategorie i rozszerzenia zależą całkowicie od aplikacji zainstalowanych na komputerze Mac.
Kategorie przedmiotów są proste.
We wszystkich przypadkach wyłączenie rozszerzenia w Preferencjach systemowych natychmiast powoduje jego niedostępność dla całego systemu.
Bluetooth
Panel Bluetooth służy do sterowania dowolnymi urządzeniami Bluetooth, z którymi jest sparowany komputer Mac.
Główna część panelu zawiera listę urządzeń sparowanych z komputerem i ich aktualny status.
W dolnej części panelu znajduje się pole wyboru, które umożliwia wyświetlanie Bluetooth na pasku menu.
Przycisk Zaawansowane oferuje kilka dodatkowych opcji: otwarcie Asystenta ustawień Bluetooth, jeśli przy uruchamianiu nie zostanie wykryta żadna klawiatura;
Dzielenie się
Panel Udostępnianie otwiera różne aspekty komputera Mac na inne komputery w sieci.
Udostępnianie DVD lub CD umożliwia współużytkowanie wbudowanego lub podłączonego napędu optycznego w sieci.
Funkcja udostępniania ekranu umożliwia udostępnianie ekranu komputera Mac.
Oto jak zarządzać komputerami Mac w sieci opartej na systemie Windows.
Udostępnianie plików aktywuje Publiczny Folder Maca, w którym znajduje się Skrzynka domyślna, do której każdy użytkownik sieci może upuszczać pliki.
Udostępnianie drukarki udostępnia sposób udostępniania podłączonej drukarki przez sieć.
Zdalne logowanie umożliwia zalogowanie się na komputerze Mac z innego komputera w sieci przy użyciu SSH i SFTP.
Remote Management współpracuje z Remote Desktop firmy Apple i jest przeznaczony dla osób, które muszą zarządzać siecią komputerów Mac.
Zdalne zdarzenia Apple, po aktywacji na komputerze Mac, umożliwiają aplikacjom na innych komputerach Mac wysyłanie do nich zdarzeń Apple.
Udostępnianie Internetu umożliwia udostępnienie połączenia internetowego komputera Mac z źródła wybranego w menu na inny port komputera Mac, typ określony w 'Do komputerów używających ’.
Po aktywowaniu funkcji udostępniania Bluetooth komputer Mac może współużytkować pliki z innymi urządzeniami obsługującymi technologię Bluetooth.
Przechowywanie zawartości jest nowością w systemie MacOS High Sierra.
Aby włączyć buforowanie zawartości, kliknij jego pole wyboru na pasku bocznym Udostępnianie.
Kliknij przycisk Opcje, aby określić, jak duży może być rozmiar pamięci podręcznej (domyślnie Unlimited, który możesz zmniejszyć, jeśli Twój komputer Mac nie ma dużo wolnego miejsca).
Ustawienia sieciowe w systemie MacOS Sierra
Panel Sieć służy do definiowania ustawień sieciowych, umożliwiając łączenie się z takimi, jak routery bezprzewodowe lub firmowe sieci Ethernet.
Panel jest zasadniczo podzielony na trzy części.
Jeśli używasz Maca tylko w jednym miejscu, z jednym typem połączenia, nie musisz używać lokalizacji.
Aby to zrobić, wybierz menu, a następnie 'Edytuj lokalizacje … ’.
Jak wspomniano, w lewym panelu wymieniono dostępne usługi, takie jak Wi-Fi, Ethernet i FireWire.
W dolnej części panelu znajdują się przyciski + i – odpowiednio do tworzenia i usuwania usług.
Za każdym razem, gdy wybrana jest jedna z usług, jej status i odpowiednie menu konfiguracji są wymienione w dużym okienku po prawej stronie listy usług.
Poniżej znajduje się menu wyboru sieci, pole wyboru, które określa, czy komputer Mac chce automatycznie łączyć się z nowymi sieciami, zamiast automatycznie łączyć się ze znanymi, pole wyboru do pokazywania stanu Wi-Fi na pasku menu i
Przycisk Zaawansowane otwiera arkusz z wieloma zakładkami, który pozwala na drążenie szczegółów szczegółów połączeń sieciowych.
Karta Wi-Fi jest tą, której użytkownicy najprawdopodobniej będą potrzebować w pewnym momencie.
Możesz wybrać i usunąć wszystkie, których już nie potrzebujesz (takie jak tymczasowe połączenia z lotniskami, kawiarniami i hotelami, których ponowne użycie jest mało prawdopodobne).
TCP / IP to protokół używany do łączenia komputera Mac z Internetem.
Szczegóły serwera DNS są generalnie dostarczane automatycznie.
WINS może być wymagany, jeśli łączysz się ze zdalnymi sieciami, które używają nazw NetBIOS;
Po wprowadzeniu zmian kliknij przycisk Zastosuj, aby je zatwierdzić.
Jeśli jednak coś pójdzie nie tak, kliknięcie przycisku „Pomóż mi … ” może pomóc.
Konfigurowanie Touch ID w Preferencjach systemowych
Jeśli komputer Mac ma czujnik Touch ID (znajdujący się po prawej stronie paska dotykowego MacBooka Pro 2016), w ostatnim wierszu Preferencji systemowych pojawi się panel Touch ID.
W górnej części okienka znajdują się przechowywane odciski palców – i już możesz je mieć podczas konfigurowania komputera Mac.
Można zapisać do trzech odcisków palców.
Pod wydrukami znajdują się pola wyboru, które określają, kiedy Touch ID może być używany na komputerze Mac;
Użytkownicy i grupy w Preferencjach systemowych
Panel Użytkownicy i grupy służy do tworzenia i modyfikowania kont dla bieżącego komputera Mac.
W dolnej części znajduje się kłódka.
Konta są wymienione na pasku bocznym po lewej stronie.
Wybierz bieżące konto użytkownika;
Kliknij przycisk „Zmień hasło … „, jeśli chcesz zaktualizować hasło do konta.
U dołu tej karty znajduje się przycisk do otwierania karty Kontakty dla rachunku bieżącego, a także niektóre pola wyboru;
Na karcie Pozycje logowania znajdziesz pozycje, które będą automatycznie otwierane po zalogowaniu się na konto. Dość często można znaleźć narzędzia działające w tle.
Zbyt wiele pozycji na liście może spowodować wolniejsze uruchamianie komputera Mac, a nawet potencjalne konflikty systemowe.
Gdy administrator jest zalogowany, ma on pewną kontrolę nad innymi kontami.
Administratorzy mają również dostęp do kontrolek u dołu paska bocznego, które służą do definiowania opcji logowania oraz do tworzenia / usuwania kont.
Poniżej znajduje się ustawienie sposobu wyświetlania okna logowania.
Pięć tickboxów zapewnia zakres dalszych ustawień okna logowania i zarządzania kontem.
Pokaż przyciski trybu uśpienia, restartu i wyłączenia wyświetlają te przyciski na ekranie logowania;
Przycisk pod polami wyboru zapewnia środki do wprowadzania adresu Open Directory Server lub domeny Active Directory podczas logowania.
Tworzenie i usuwanie kont
Poniżej opcje logowania znajdują się przyciski '+ ’ i ’- ’, które służą odpowiednio do tworzenia i usuwania kont.
We wszystkich przypadkach należy podać pełną nazwę konta, nazwa konta (MacOS będzie zautomatyzować ten – toczenie pokroju NAZWISKO do „namesurname ” – ale można to zmienić; wynik będzie nazwa
Zauważ, że w menu 'Nowe konto ’ jest także opcja Grupa, która wymaga tylko podania nazwy.
Aby usunąć grupę, wybierz ją, kliknij przycisk ’- ’, a następnie potwierdź swój wybór.
Pamiętaj, że jeśli tworzysz kopię zapasową komputera Mac, usunięcie folderu domowego może usunąć go z kopii zapasowej, a więc wybierz tylko opcję „Usuń folder macierzysty”, jeśli jesteś pewien (i / lub
Ostatecznie ikona koła zębatego po kliknięciu umożliwia ustawienie hasła głównego dla FileVault, które można aktywować w panelu Preferencje systemowe Bezpieczeństwo i prywatność.
Kontrola rodzicielska
Ten panel Preferencje systemowe służy do ograniczania kont.
Będziesz musiał kliknąć blokadę i wprowadzić szczegóły administracyjne, aby wprowadzić zmiany w Kontroli rodzicielskiej.
Jeśli nie masz konta do zarządzania, możesz utworzyć nowe konto użytkownika z kontrolą rodzicielską lub konwertować bieżące konto.
Teoretycznie, okno powinno wychwycić istniejące konta, którymi można zarządzać, ale jeśli nie, wybierz konto w okienku Użytkownicy i grupy, zaznacz „Włącz kontrolę rodzicielską „, a następnie kliknij 'Otwórz kontrolę rodzicielską
Z paska bocznego możesz wybrać konto użytkownika gościa lub dowolne standardowe konto na komputerze Mac.
Używając przycisków ’+ ’ i ’- ’ u dołu paska bocznego, możesz dodać nowe konto lub usunąć istniejące, tak jak w przypadku użytkowników i grup.
Po wybraniu konta zobaczysz sześć kart: Aplikacje, Sklepy, Internet, Czas, Prywatność i Inne.
Pierwsza opcja na karcie Aplikacje to Zezwalaj na korzystanie z kamery.
Następne dwa pola, które są wstępnie sprawdzane, pozwalają użytkownikowi dołączyć do gier wieloosobowych Game Center i dodać znajomych Game Center.
Opcjonalnie możesz zaznaczyć opcję Wyślij żądania do, a następnie wpisz swój adres e-mail w sąsiednim polu.
Ogranicz aplikacje na tym komputerze Mac, gdy jest aktywny, zapewnia środki ograniczające dostęp wybranych kont do aplikacji.
Internet polega na definiowaniu ograniczeń dostępu do strony internetowej.
Sklepy umożliwiają indywidualne wyłączanie sklepu iTunes Store, iTunes U i iBooks Store.
Czas jest na określenie dostępu do komputera Mac jako całości.
Prywatność ogranicza dostęp do danych użytkownika.
Inny to zestaw funkcji i funkcji, które można włączać i wyłączać, w zależności od użytkownika i jego własnych preferencji.
Ograniczenie jawnego języka w Słowniku jest jednym z purystów, blokując tak zwaną „nieodpowiednią ” zawartość w aplikacji Słownik i źródłach pokrewnych, z których może korzystać OS X, takich jak Wikipedia.
I Użyj Simple Finder daje użytkownikowi uproszczony pulpit, skierowany do młodych lub niedoświadczonych. Uruchom pełny Finder po uzbrojeniu w szczegóły administracyjne.
Na koniec przycisk 'Dzienniki … ’ otwiera arkusz zawierający szczegółowe informacje o aplikacji i aktywności w Internecie.
Siri
Siri została wprowadzona na Maca z systemem MACOS Sierra.
Po prawej stronie istnieją opcje umożliwiające precyzyjne dostosowanie działania Siri i interakcji z nią.
Pod 'Language ’ możesz przełączyć się na inny język.
Po wybraniu języka menu Siri Voice aktualizuje się automatycznie w celu wyświetlenia listy odpowiednich opcji.
Ostateczne dwie opcje określają, czy Siri oferuje komunikaty głosowe (jak w odpowiedziach mówionych – z tą wyłączoną, otrzymujesz pisemne odpowiedzi) i czy ikona Siri jest wyświetlana na pasku menu.
Możesz także wybrać aplikacje, z których Siri może się uczyć, klikając 'Siri Suggestions & Privacy ’.
Sklep z aplikacjami
Ten panel określa zachowanie aplikacji zainstalowanych w Mac App Store.
Wewnątrz panelu znajduje się sześć pól wyboru.
Drugie pole wyboru służy do automatycznego pobierania aplikacji kupionych na innych komputerach Mac.
U podnóża okna zobaczysz, kiedy dokonano najnowszego sprawdzenia aktualizacji, oraz przycisk „Sprawdź teraz „.
Pamiętaj, że jeśli subskrybujesz program beta macOS, zobaczysz wiersz informujący, że twój komputer jest ustawiony na odbieranie aktualizacji.
Data i czas
Panel Data i godzina umożliwia dostosowanie zegara, daty i strefy czasowej.
Pod zakładką Data i czas zobaczysz kalendarz i zegar, nad którym znajduje się pole wyboru.
W strefie czasowej otrzymujesz mapę świata i zarys aktualnie wybranej strefy czasowej.
Większość elementów znajdujących się na karcie Zegar służy do dodawania daty i godziny do paska menu.
Zegar cyfrowy ma więcej ustawień, co pozwala opcjonalnie wyświetlać sekundy, migać separatory czasu i korzystać z 24- lub 12-godzinnego zegara.
Możesz również dodać dzień i datę do zegara cyfrowego, używając pól wyboru po prawej stronie opcji daty.
Używanie dysku startowego na komputerze Mac
Korzystając z dysku startowego, można określić dysk używany do uruchamiania komputera Mac.
Po otwarciu panelu komputer Mac zlokalizuje i wyświetli dyski, które potencjalnie będą mogły zostać ponownie uruchomione.
Na wyświetlanym obrazie komputer Mac ma dysk wewnętrzny i podłączony jest stary zewnętrzny dysk rezerwowy z archiwum, na którym jest starszy system operacyjny Maca (poprzednia wersja systemu MacOS lub OS X).
Po uruchomieniu z innego dysku pamiętaj, że to zupełnie inny komputer Mac.
Jeśli zajdzie taka potrzeba, można również zmienić dysk startowy podczas procesu uruchamiania komputera Mac, zamiast korzystać z panelu Dysk startowy w Preferencjach systemowych.
Inną opcją w panelu jest kliknięcie przycisku Target Disk Mode.
Używanie Time Machine do tworzenia kopii zapasowych komputerów Mac
System Time Machine firmy Apple został zaprojektowany w celu ochrony danych komputera Mac poprzez utworzenie kopii zapasowej na dysku zewnętrznym.
Włącz urządzenie Time Machine i wyświetli listę odpowiednich dysków do użycia.
Aby uzyskać wiele powiązanych porad, przeczytaj artykuł Jak wykonać kopię zapasową komputera Mac za pomocą Time Machine i jak przenieść kopię zapasową Time Machine na nowy komputer Mac.
Pamiętaj, że jeśli dysk jest podzielony na partycje i chcesz utworzyć tylko jedną partycję, zewnętrzny dysk musi być większy niż cały dysk.
Po wybraniu dysku możesz zdecydować, czy szyfrować kopie zapasowe za pomocą pola wyboru;
Gdy trwa tworzenie kopii zapasowej, zobaczysz, ile danych jest archiwizowanych, ile zostało do zrobienia i ile czasu to zajmie.
Używając Select Disk, możesz zaktualizować dysk używany do tworzenia kopii zapasowych, a nawet korzystać z wielu dysków.
Zasadniczo nie ma sensu pomijać niczego z kopii zapasowych, ponieważ dane te nie będą dostępne, jeśli później trzeba będzie przywrócić.
Ostatnim ustawieniem jest pole wyboru pokazujące Time Machine na pasku menu.
Menu umożliwia także pominięcie bieżącej kopii zapasowej i wprowadzenie Time Machine.
Jeśli na Macu spadnie znacznie większa katastrofa, możesz przywrócić cały Mac z kopii zapasowej Time Machine.
Ustawienia dostępności
Wielu użytkowników komputerów Mac nigdy nie zapuszcza się w okienko Ułatwienia dostępu w Preferencjach systemowych, ale mimo, że jest zaprojektowany przede wszystkim w celu wspomagania osób o określonych wymaganiach dotyczących wzroku, słuchu i silnika, wiele dostępnych opcji może być korzystnych dla znacznie szerszej grupy użytkowników.
Panel jest podzielony na dwie części.
Ogólne szczegóły skrótu dostępności (Command + Option + F5), który wyświetla systemowe okno do włączania i wyłączania funkcji dostępności.
Okno zapewnia dostęp do: włączania powiększania;
Cztery sekcje w Vision to VoiceOver, Zoom, Display i Speech.
VoiceOver zapewnia ustne / brajlowskie opisy pozycji na ekranie.
Zoom to narzędzie do powiększania i pomniejszania wyświetlacza, pomagając tym osobom z pewnymi problemami ze wzrokiem.
Zoom podąża za ostrością klawiatury, która zapewnia, że zoom podąża za tym, co robisz z klawiaturą.
Nowością w systemie MacOS High Sierra jest wypowiadanie pozycji pod wskaźnikiem.
Jeśli zdecydujesz się na powiększanie, powinieneś poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z Stylem Zoomu, który zapewnia wybór pomiędzy powiększaniem i pomniejszaniem całego ekranu ( 'Pełny ekran ’) lub po prostu powiększaniem sekcji w oknie podążającym za wskaźnikiem, jak
Przycisk Więcej opcji … otwiera arkusz z ustawieniami dla wybranego stylu powiększania.
W opcji Obraz w obrazie uzyskujesz suwak powiększenia, opcje dla pozycji okna – nieruchomy, podążający za kursorem lub kafelkowany wzdłuż krawędzi.
Styl kursora umożliwia przełączanie standardowego wskaźnika na celownik.
Wyświetlanie zaczyna się od sześciu pól wyboru: 'Odwróć kolory ’ (odwraca wszystkie kolory ekranu);
Te dwie ostatnie opcje będą szczególnie interesujące, jeśli masz problemy z odświeżeniem wizualnym Yosemite.
Jeśli ten efekt jest dla ciebie trochę zbyt ostry, zamiast tego po prostu sprawdź Ogranicz przejrzystość.
Reduce Motion przybył z systemem macOS Sierra i jest, podobnie jak i iOS, zaprojektowany, aby zredukować potencjalnie oszałamiające animacje zasiane w całym systemie operacyjnym.
Dwa suwaki znajdują się pod polami wyboru.
Nowość w systemie MacOS Sekcja Mowa jest zasadniczo uproszczonym podejściem do zakładki Tekst na mowę w obecnie zawieszonym panelu preferencji Dictation & Speech System Preferences.
Tutaj wybierasz ustawienia, aby Twój Mac czytał ci tekst z powrotem.
Zauważ, że macOS ma wiele wariantów dla niektórych języków.
Wróć do głównego panelu, użyj suwaka „Głośność „, aby określić szybkość mowy i kliknij przycisk „Odtwórz „, aby wyświetlić podgląd.
Poniżej zaznacz Włącz powiadomienia, jeśli chcesz, aby Mac komunikował się z alertami, i kliknij Opcje, aby dostroić.
Następne pole wyboru, Czytaj wybrany tekst po naciśnięciu klawisza … umożliwia utworzenie skrótu do wypowiadania wybranego tekstu, który, ogólnie mówiąc, może być używany w całym macOS.
W większości aplikacji naciśnięcie skrótu spowoduje, że twój Mac mówi od początku bieżącego pola tekstowego / dokumentu, jeśli nic nie jest już zaznaczone.
(Zauważ, że niektóre aplikacje używają niestandardowych okien i mogą jedynie czytać tytuł okna, a nie tekst. Jest to rzadkie, a jedynym rozwiązaniem jest skopiowanie tekstu do dobrze zachowanej aplikacji, przeczytanie go, wprowadzenie zmian,
W kategorii Media są dwie sekcje: Opisy i Podpisy.
Dzięki opisom dostajesz pojedyncze pole wyboru, które odtwarza opisy filmów, gdy są one dostępne.
Kategoria Hearing ma jedną sekcję: Audio.
Kategoria interakcji obejmuje pięć sekcji: dyktowanie, klawiatura, mysz i gładzik, sterowanie przełączaniem i kontrola czasu oczekiwania.
Dyktowanie zapewnia dodatkowe środki do dostrajania ustawień dyktowania dla komputera Mac.
U dołu arkusza znajduje się pole wyboru Włącz zaawansowane polecenia.
W macOS High Sierra jest teraz sekcja Siri.
Sekcja Klawiatura dotyczy pomocy każdemu, kto może mieć problemy z pisaniem na klawiaturze.
Przycisk Opcje … zapewnia dalsze ustawienia.
Włącz Slow Keys polega na skorygowaniu czasu pomiędzy naciśnięciem klawisza a jego aktywacją.
Mysz i gładzik zaczynają się od włączenia klawiszy myszy.
Kliknij Opcje … i możesz wybrać opcję pięć razy, aby przełączyć klawisze myszy, zignorować wbudowany gładzik, gdy aktywne są klawisze myszy, i zdefiniować opóźnienie i maksymalną prędkość.
Reszta panelu dotyczy dostosowania zachowania myszy lub gładzika.
W dolnej części panelu znajdują się dwa przyciski, zapewniające szybki dostęp do opcji gładzika i myszy.
Sterowanie przełącznikiem jest objaśnione bardziej szczegółowo na stronie internetowej firmy Apple, ale zasadniczo chodzi o wykonywanie działań po prostu przez kliknięcie przełącznika.
Opcje sterowania przełączaniem są podzielone na trzy zakładki.
W zależności od wybranej opcji, kolejne wybory będą również dokonywane przez naciśnięcie przełącznika.
Inne opcje w ramach ogólnej obejmują środki do ukrycia panelu po okresie bezczynności i dostępu do edytora paneli, zaprojektowanego do zaprogramowania nowego przełącznika lub urządzenia w systemie.
W zakładce Przełączniki można definiować i przypisywać wejścia przełączników za pomocą klawiszy '+ ’, ’- ’ i cog i dostosowywać czas użycia przełącznika.
Kontrola Dwell pojawiła się z systemem macOS Sierra, ale pojawia się nieobecny w High Sierra i pozwala kontrolować wskaźnik myszy za pomocą technologii śledzenia głowy lub oczu.
Podobnie jak w przypadku sterowania przełącznikami, funkcja kontroli czasu, gdy jest aktywna, oferuje panel na ekranie, ułatwiający dostęp do kluczowych działań.
Jako ostatnia uwaga dotycząca dostępności na Macu, niektóre ustawienia, do których prawdopodobnie będziesz chciał mieć szybki dostęp, są dostępne w oknie nakładki.
Również w tej funkcji:
Strona 1: Co to są Preferencje systemowe, Ogólne, Wygaszacz ekranu, Doki, Kontrola misji, Języki, Bezpieczeństwo, Spotlight i powiadomienia
Strona 2: Monitory, Oszczędzanie energii, klawiatura, mysz, gładzik, drukarki i dźwięk
Strona 3: iCloud, konta internetowe, rozszerzenia, Bluetooth i udostępnianie, ustawienia sieciowe, użytkownicy i grupy, kontrola rodzicielska, dyktowanie i mowa, data i godzina, narzędzie dyskowe, Time Machine, dostępność