Czy masz problemy z wysyłaniem lub odbieraniem wiadomości tekstowych na telefonie iPhone, iPadzie lub komputerze Mac? Czy Twoje zwykle niebieskie bąbelki mowy zmieniły kolor na zielony? Czy wiadomości nie wyświetlają się we właściwej kolejności? Czy iMessage mówi ci, że twój tekst nie został dostarczony? Zastanawiasz się, dlaczego iMessage nie działa?
W tej funkcji analizujemy przyczyny awarii iMessage i oferujemy proste wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, które pomogą Ci naprawić aplikację wiadomości na telefonie iPhone, iPadzie lub komputerze Mac. Dowiedz się, jak stwierdzić, czy iMessage nie działa, co zrobić, jeśli iMessage przestanie działać na iPhonie, i co zrobić, jeśli iMessage nie działa na komputerze Mac. Pomożemy Ci rozwiązać wszystkie problemy z iMessage.
Jeśli chcesz po prostu skonfigurować usługę, zobacz Jak włączyć iMessage na iPhonie.
Dlaczego iMessage nie działa?
Istnieje wiele powodów, dla których iMessage może przestać działać: może to być problem z serwerem Apple iMessage, problem z aplikacją Wiadomości lub ustawienia mogą wymagać dostosowania.
Zanim przejdziemy do konkretnych trudności, przejrzyjmy dziewięć prostych kroków rozwiązywania problemów, które rozwiążą najczęstsze problemy z iMessage.
1. Sprawdź, czy iMessage nie działa
Pierwszą możliwością jest to, że serwer, z którego uruchamiany jest iMessage, jest wyłączony – co może oznaczać, że iMessage nie działa dla nikogo. Jest to rzadkie, ale zdarza się czasami.
Możesz sprawdzić, czy którakolwiek z usług internetowych Apple ma awarie, sprawdzając stronę Stan systemu.
Na tej stronie Apple udostępnia informacje o wszelkich usługach z planowanymi pracami konserwacyjnymi, a także raport o wszelkich ostatnio rozwiązanych problemach z dowolnymi usługami. Jeśli jednak problem pojawił się dopiero teraz, pamiętaj, że częstotliwość aktualizacji witryny jest mierzona w minutach, a nie sekundach – być może nawet 30, czasami – więc problem mógł nie zostać jeszcze wykryty.
Nawet jeśli witryna Apple System Status sugeruje, że wszystko jest w porządku, może wystąpić awaria lokalna. Jako alternatywę dla strony Apple możesz wypróbować Down Detector, który zapewnia wykres przedstawiający raporty awarii z ostatnich 24 godzin, a nawet mapę awarii, aby sprawdzić, czy jesteś w obszarze, którego dotyczy problem.
Możesz także wyszukać słowo iMessage i powiązane terminy na Twitterze; jeśli wiele osób mówi o problemie, to oczywiście nie tylko ty.
Poprawka
Dobrą wiadomością jest to, że nawet jeśli iMessage nie działa, nadal powinieneś być w stanie komunikować się ze znajomymi za pomocą zwykłych wiadomości tekstowych.
Jeśli iMessage zawiedzie, twoja wiadomość powinna być automatycznie wypychana do tekstów z zieloną bańką zamiast z niebieskiej bańki iMessages. Kolor zielony oznacza, że wiadomość jest wysyłana jako tekst, a nie iMessage). (Oto jak odróżnić iMessage od standardowego SMS-a).
Jeśli to nie działa, przeczytaj nasz przewodnik dotyczący wysyłania SMS-ów, gdy odbiorca nie otrzymuje Twoich wiadomości iMessages. Jeśli iMessage nie wysyła wiadomości, jeśli mocno naciskasz na wiadomość, powinieneś zobaczyć opcję „Wyślij jako tekst”.
2. Upewnij się, że masz połączenie (i wystarczającą ilość danych)
iMessage potrzebuje połączenia danych do działania, więc musisz upewnić się, że masz dostęp do 3G lub 4G lub dobry sygnał WiFi. Bez Wi-Fi lub komórkowego połączenia danych Twoje iMessage nie wyśle.
Sprawdź, czy możesz uzyskać dostęp do Internetu, wykonując szybkie wyszukiwanie w Safari. Jeśli nie widzisz żadnych wyników, zidentyfikowałeś źródło problemu.
Jeśli nie masz dobrego połączenia 3G lub 4G, możesz spróbować włączyć lub wyłączyć tryb samolotowy, aby sprawdzić, czy możesz poprawić odbiór. W zależności od telefonu iPhone albo przesuń palcem od prawego górnego rogu lub przesuń palcem w górę od dołu ekranu iPhone’a lub iPada, a następnie zaznacz i odznacz Tryb samolotowy – ikona samolotu.
Nawet jeśli połączenie komórkowe jest świetne, możesz nie mieć wystarczającej ilości danych. Czy jest szansa, że wykorzystałeś wszystkie swoje dane za miesiąc? Czy jesteś nawet pewien, że dane są zawarte w umowie? Skontaktuj się z operatorem sieci, aby sprawdzić. (Przeczytaj o tym, jak zapisać dane na iPhonie.)
Poprawka
Jeśli nie masz danych lub połączenie 3G / 4G jest słabe, spróbuj wykonać jedną z następujących czynności:
- Oprócz włączania i wyłączania anten w trybie samolotowym, ponowne włączenie i wyłączenie iPhone’a może również pomóc mu znaleźć silniejszy sygnał.
- Zaloguj się do pobliskiej sieci Wi-Fi, aby wysłać iMessage. Aby znaleźć pobliską sieć, przejdź do Ustawienia> Wi-Fi i sprawdź, czy w pobliżu jest darmowa sieć Wi-Fi.
- Jeśli problem stanowi połączenie Wi-Fi, wyłącz Wi-Fi i użyj 3G / 4G.
- Jeśli żadna z tych wskazówek nie działa, może być konieczne zresetowanie ustawień sieciowych. Stuknij Ustawienia> Ogólne> Resetuj> Resetuj ustawienia sieciowe i sprawdź, czy to rozwiąże problem.
- Jeśli nadal nie możesz uzyskać połączenia danych, a WiFi nie jest dostępne, powinieneś być w stanie nacisnąć i przytrzymać niedostarczoną wiadomość i wybrać opcję „Wyślij jako wiadomość tekstową” z dostępnych opcji. Wiadomość tekstowa powinna dostać się nawet przez połączenie GPRS.
3. Upewnij się, że iMessage jest włączony i poprawnie skonfigurowany
Sprawdź, czy masz ustawione wysyłanie i odbieranie iMessage, przechodząc do Ustawienia> Wiadomości i sprawdzając, czy iMessage jest włączony.
Jeśli po przejściu na tę stronę zobaczysz komunikat sugerujący, że iMessage to „Oczekiwanie na aktywację” lub „Aktywacja nie powiodła się”, przeczytaj ten artykuł: Co zrobić, gdy iMessage nie aktywuje się na iPhonie.
Jeśli iMessage jest włączony i nie ma wiadomości o aktywacji, sprawdź, czy telefon jest poprawnie skonfigurowany do odbierania wiadomości iMessages: Wybierz Ustawienia> Wiadomości i sprawdź adresy i numer telefonu komórkowego podany w opcji Wyślij Otrzymać.
Poprawka
Zakładając, że nie jest to problem z aktywacją, wykonaj następujące czynności:
- Wyłącz swój numer telefonu komórkowego lub adres e-mail na liście miejsc, w których możesz wysłać Otrzymać od. Zalecamy wypróbowanie procesu eliminacji, aby sprawdzić, czy iMessage działa tylko z twoim numerem telefonu komórkowego czy tylko adresem e-mail.
- Sprawdź, czy obok twojego numeru telefonu jest zaznaczenie, jeśli korzystasz z iPhone’a.
4. Wyłącz i włącz ponownie, a następnie uruchom ponownie Wiadomości
Jak we wszystkich dobrych artykułach dotyczących rozwiązywania problemów, jedną istotną radą jest wyłączenie i ponowne włączenie. Możesz rozpocząć od dwukrotnego naciśnięcia przycisku Początek i przesunięcia palcem w górę w aplikacji Wiadomości przed jej ponownym uruchomieniem. Jeśli aplikacja się zawiesiła, może to rozwiązać problem.
Poprawka
Jeśli nadal nie działa, możesz spróbować:
- Uruchom ponownie iMessage, przechodząc do Ustawienia> Wiadomości i wyłączając iMessage, a następnie wyłącz iPhone’a, naciskając i przytrzymując wyłącznik, przesuń, aby wyłączyć, a następnie poczekaj, aż iPhone uruchomi się ponownie.
- Po ponownym uruchomieniu powróć do Ustawienia> Wiadomości i włącz ponownie iMessage.
- Wyloguj się ze swojego Apple ID, a następnie zaloguj się ponownie. Możesz to zrobić w Ustawienia> Wiadomości, a następnie stuknij Wyślij Odbierz i u góry strony dotknij swojego Apple ID i wybierz Wyloguj się.
- Następnie zaloguj się ponownie i sprawdź, czy to rozwiązało problem.
Aby uzyskać podobne porady, możesz także przeczytać Jak wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe na komputerze Mac oraz Jak korzystać z wiadomości na telefonie iPhone.
5. Usuń niektóre wiadomości
Jeśli aplikacja Wiadomości zawiera wiele zdjęć i filmów, może nieco zwolnić. Usunięcie niektórych iMessage – szczególnie tych z dużą ilością zdjęć może rozwiązać problem (ale pamiętaj, że obrazy wysłane przez iMessage nie pojawią się automatycznie w Twojej aplikacji Zdjęcia).
Poprawka
Istnieje kilka sposobów zmniejszenia rozmiaru biblioteki iMessage.
- Aby usunąć wiadomości, przeciągnij palcem od prawej do lewej na liście na liście Wiadomości i wybierz Usuń.
- Możesz też nacisnąć przycisk Edytuj w lewym górnym rogu Wiadomości i usunąć wiadomości w ten sposób.
- Istnieje również opcja „Zachowaj wiadomości” w Ustawienia> Wiadomości. Poszukaj Historii wiadomości i dotknij Zachowaj wiadomości – możesz wybrać Na zawsze, 1 rok lub 30 dni. Zanim zdecydujesz się usunąć wiadomości po 30 dniach, upewnij się, że nie masz zamiaru stracić niektórych ważnych wiadomości! (W celu uzyskania porady można skorzystać z funkcji odzyskiwania skasowanych wiadomości tekstowych).
- Gdy jesteś tutaj, możesz również zmienić ustawienia, aby wysyłać obrazy o niskiej rozdzielczości, które zajmują mniej miejsca. Przejdź do Ustawienia> Wiadomości i włącz tryb niskiej jakości obrazu. (Jest to ostatnia opcja na dole strony).
6. Sprawdź, czy iOS jest aktualny
Jeśli twoje oprogramowanie nie jest aktualne, może występować błąd uniemożliwiający jego prawidłowe działanie.
Poprawka
Aby sprawdzić, czy dostępna jest zaktualizowana wersja systemu iOS (a jeśli tak, pobierz ją i zainstaluj), wybierz Ustawienia> Ogólne> Aktualizacja oprogramowania.
Aby uzyskać więcej informacji na temat procesu aktualizacji i problemów z tym związanych, zobacz Jak zaktualizować iOS.
7. Sprawdź ustawienia sieci
Upewnij się, że nie ma problemu z ustawieniami sieci.
Poprawka
Oto jak zresetować ustawienia sieci, jeśli wiadomości nie są wysyłane.
- Przejdź do Ustawienia> Ogólne> Resetuj> Resetuj ustawienia sieciowe. Po wykonaniu tej czynności konieczne będzie ponowne wprowadzenie hasła.
- Możesz także spróbować wyłączyć Wi-Fi Assist. Funkcja Wi-Fi Assist przełączy się na sygnał komórkowy, gdy będzie silniejszy niż lokalna sieć Wi-Fi. Wyłączenie to działało u niektórych osób. Przejdź do Ustawienia> Dane mobilne i przewiń w dół do opcji WiFi Assist i wyłącz ją, jeśli jest włączona.
8. Sprawdź ustawienia strefy czasowej
Niektórzy użytkownicy stwierdzili, że mieli problemy z wysyłaniem wiadomości, gdy strefa czasowa nie była ustawiona na automatyczne aktualizowanie. Nie jest jasne, co było przyczyną problemu, być może ma to związek z ustawieniami operatora.
Poprawka
Oto jak zmienić ustawienia strefy czasowej:
- Przejdź do Ustawienia> Ogólne> Data Czas i upewnij się, że strefa czasowa jest ustawiana automatycznie.
- Ustaw automatycznie na WŁ.
9. Zresetuj wszystkie ustawienia
W ostateczności możesz wykonać pełny reset…
W Ustawieniach przejdź do Ogólne> Resetuj.
10. Zapytaj Apple
Jeśli nadal masz problemy, prawdopodobnie czas umówić się na spotkanie z geniuszem w Apple Store, oto jak to zrobić.
Specyficzne problemy z iMessage
Poniżej przedstawiamy niektóre konkretne problemy z iMessages – daj nam znać, jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy z usługą lub jeśli odkryjesz własne rozwiązanie.
Dlaczego mój przyjaciel nie otrzymuje wiadomości iMessages?
Jeśli wiesz, że twój przyjaciel ma iPhone’a, iPada lub Maca, powinien mieć możliwość otrzymywania iMessage – ale może nie mieć aktywowanej funkcji iMessage lub nie może być zarejestrowany.
Możliwe jest również, że ostatnio zmienili sieci i muszą aktywować iMessage.
Czy to możliwe, że Twój znajomy przełączył się na urządzenie z Androidem lub Windows? Nadal mogą odbierać wiadomości iMessages na iPadzie i komputerze Mac, ale nie będą ich otrzymywać na nowym telefonie. Jeśli nie chcą już otrzymywać iMessage, muszą się wyrejestrować z iMessage.
Poprawka
Jeśli wiesz, że twój przyjaciel ma iPhone’a, być może po prostu musi włączyć tę usługę. W takim przypadku powiedz im:
- Przejdź do Ustawienia> Wiadomości.
- Włącz iMessage.
Jednak może to nie być takie proste, dlatego mamy osobny samouczek na temat kroków, które należy podjąć, aby upewnić się, że iMessages się przedostanie.
Jeśli twój przyjaciel nie ma już iPhone’a, nadal możesz wysyłać iMessages – ale nie zostaną one dostarczone do nowego telefonu. Jeśli wolą wyłączyć iMessage, aby uniknąć pomijania tekstów, mogą wykonać następujące czynności:
- Jeśli nadal mają stary iPhone, mogą przejść do Ustawienia> Wiadomości.
- Wyłącz iMessage.
- Można także dezaktywować iMessage za pomocą narzędzia internetowego tutaj.
Po wyłączeniu iMessage wiadomości tekstowe wysyłane na iPhone’a będą zielone, a nie niebieskie.
Efekty wizualne iMessage nie działają
W systemie iOS 10 Apple wprowadziło kilka zabawnych animowanych efektów, które można wykorzystać do ulepszenia iMessage.
Na przykład możesz nacisnąć i przytrzymać dymek, aby dodać kciuk lub serce, możesz wysyłać szkice, a jeśli naciśniesz i przytrzymasz strzałkę, którą zwykle stykasz, aby wysłać wiadomość, uzyskasz dostęp do zabawnych efektów, takich jak Wysyłaj za pomocą echa, reflektorów, balonów, konfetti, miłości, laserów, fajerwerków, spadających gwiazd i uroczystości.
Poprawka
Jeśli problem polega na tym, że niektóre z tych efektów wizualnych nie są odbierane przez odbiorcę, spróbuj wykonać następujące czynności:
- Sprawdź, czy odbiorca zainstalował system iOS 10 lub iOS 11.
- Niektóre efekty również nie będą działać, jeśli Twój znajomy włączył funkcję ograniczonego ruchu na swoim iPhonie (być może zmienił ustawienie, aby oszczędzać energię baterii zgodnie z zaleceniami w tej funkcji). W takim przypadku muszą przejść do opcji Ogólne> Dostępność> Ogranicz ruch> Wyłącz.
Uwaga: efekty nie będą działać, jeśli nie zostaną wysłane jako iMessage; jeśli twój przyjaciel nie ma iPada lub Maca na iPhonie, nie zobaczy ich.
Nie można wysłać grupy iMessage
Jeśli masz problemy z wysyłaniem wiadomości do grup osób, jednym z powodów może być to, że jeden z twoich kontaktów nie ma już iPhone’a.
Gdy wyślesz wiadomość grupową w iMessage, wszystkie twoje kontakty będą wyświetlane na niebiesko, dopóki nie dodasz osoby, która nie ma iMessage, wtedy wszystkie zmienią kolor na zielony, ponieważ grupa iMessage nie będzie obsługiwana.
Jeśli masz grupowy iMessage, a jeden z twoich kontaktów przestaje używać swojego iPhone’a, spowoduje to uszkodzenie grupowego iMessage. Aby dowiedzieć się, czy tak jest, uruchom nową wiadomość grupową zamiast kontynuować ze starą.
Możliwe jest również, że nie możesz wysłać wiadomości grupowej do istniejącego wątku, ponieważ opuściłeś rozmowę.
Poprawka
Jeśli uważasz, że zamknąłeś się przed wiadomością grupową, jak opisano powyżej, musisz wykonać następujące czynności:
- Otwórz aplikację Wiadomości i dotknij wiadomości grupowej, na którą próbujesz odpowiedzieć.
- Jeśli opuściłeś rozmowę, pojawi się taka wiadomość.
- Nie możesz jednostronnie ponownie dołączyć do rozmowy: musisz dodać jednego z pozostałych uczestników.
- Alternatywnie możesz po prostu rozpocząć nową rozmowę z tymi samymi uczestnikami i stamtąd.
Co zrobić, jeśli chcesz grupowo wysyłać wiadomości do znajomych, a nie wszyscy mają iPhone’y? W takim przypadku najlepszą opcją jest użycie Whatsapp. Mamy tutaj samouczek na temat korzystania z Whatsapp.
Zgubione lub przypadkowo usunięte wiadomości
Jeśli przypadkowo usunąłeś ważne wiadomości lub zaktualizowałeś iPhone’a i zorientowałeś się, że niektóre wiadomości zniknęły, nie martw się: możesz je odzyskać.
Istnieje pięć głównych sposobów odzyskiwania utraconych lub usuniętych wiadomości iMessages:
- Pobierz z kopii zapasowej iCloud.
- Pobierz ze strony iCloud.
- Skontaktuj się z dostawcą telefonu.
- Pobierz z kopii zapasowej iTunes.
- Pobierz za pomocą aplikacji innej firmy.
Omówiliśmy je wszystkie w osobnym artykule: Jak odzyskać usunięte wiadomości tekstowe.
Wiadomości na iPhonie nie pojawiają się (lub są nieczynne) na Macu / iPadzie
Pasujące aplikacje Wiadomości na iOS i Mac powinny umożliwiać łatwe i wygodne prowadzenie rozmów iMessage na obu platformach. Ale czasami te dwie aplikacje nie synchronizują się prawidłowo, a wiadomości iMessage wysyłane z iPhone’a (lub odbierane na nim) nie pojawiają się na komputerze Mac lub odwrotnie.
Poprawka
Nie martw się. Jest to tak powszechna skarga, że Apple umożliwił przechowywanie wszystkich twoich w iCloud – co oznacza, że zawsze będą zsynchronizowane na wszystkich twoich urządzeniach. Aby uzyskać więcej informacji, mamy ten samouczek na temat korzystania z iMessages w iCloud.
Jeśli nie chcesz włączać iMessages w iCloud (może to mieć wpływ na dostępną przestrzeń dyskową), możesz spróbować:
- Przejdź do Ustawienia> Wiadomości> Wyślij Otrzymać. Upewnij się, że wszystkie adresy e-mail (nie tylko numery telefonów), które chcesz powiązać z tym kontem iMessage, zostały zaznaczone. (Może być konieczne stuknięcie opcji „Użyj swojego identyfikatora Apple ID dla iMessage” u góry, aby wyświetlić adresy).
- Teraz otwórz aplikację Wiadomości na komputerze Mac. Kliknij opcję Wiadomości na górnym pasku menu, a następnie Preferencje. Kliknij Konta, a następnie ponownie zaznacz odpowiednie adresy e-mail. W przypadku niektórych z nich może być konieczne wprowadzenie dodatkowych szczegółów.
- Na koniec ponownie uruchom Wiadomości na każdym urządzeniu i (mam nadzieję) przekonasz się, że problem został rozwiązany.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Jak synchronizować rozmowy iMessage na telefonie iPhone, iPadzie i komputerze Mac.