Co zrobić, jeśli Safari się zawiesza

0
10

Czy Safari nadal zawiesza się na komputerze Mac, iPhone lub iPad? Czy Safari działa tak wolno na komputerze Mac, że nie można go poprawnie używać? Czy Safari zamyka się na iPadzie bez ostrzeżenia?

W tej funkcji przyjrzymy się, co zrobić, gdy przeglądarka Apple Safari nie działa poprawnie.

Istnieje kilka powodów, dla których Safari może ulec awarii:

Może być coś, co dzieje się w tle odwiedzanej strony internetowej (lub jedna z nich otwiera inną kartę).

Być może używasz starszej wersji oprogramowania z problemem, który od tego czasu został naprawiony.

Strona internetowa może używać wtyczki, rozszerzenia lub innego oprogramowania, które ma problem.

W komputerze Mac może brakować pamięci lub miejsca na dysku.

Jest kilka innych rzeczy, które mogą powodować problemy. Przyjrzymy się każdemu z poniższych i wyjaśnimy, w jaki sposób można naprawić lub uniknąć problemu.

Zobacz też: Jak korzystać z przeglądarki Safari na komputerze Mac i Jak przyspieszyć przeglądarkę Safari

Zamknij karty

Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest liczba otwartych kart w Safari. W tym wszystkie witryny, które możesz mieć „Przypięte” w Safari na komputerze Mac.

Jeśli jesteś kimś takim jak my, otwierasz nowe karty w Safari (Command + T na Macu lub + na iOS) bez zamykania tego, którego przestałeś używać (w końcu może być konieczne powrót do niego). Jeśli zawartość jednej z tych kart będzie nadal działać w tle, może to powodować problem.

Każda karta lub okno Safari zajmuje trochę miejsca w pamięci. Otwórz zbyt wiele kart, a Safari zacznie walczyć o zasoby z innymi aplikacjami i kończy się znacznie wolniej niż powinno.

Jest bardziej prawdopodobne, że będzie to problem na Macu niż na iPadzie lub iPhonie, ale nadal warto stosować się do poniższych rad na urządzeniu z systemem iOS.

Jak zamknąć wiele kart w Safari na komputerze Mac

  1. Przytrzymaj klawisz Option / Alt i kliknij Plik.
  2. Wybierz: Zamknij inną kartę (jeśli nie naciśniesz Option / Alt, zobaczysz tylko Zamknij tę kartę.

Każda strona inna niż ta, na którą patrzysz, zostanie zamknięta.

Zamknij wiele okien Safari na komputerze Mac

Jeśli masz tendencję do otwierania wielu okien podczas korzystania z Safari:

  1. Kliknij Plik
  2. Zamknij wszystkie okna

Jak zamknąć wiele kart w Safari na iPadzie / iPhonie

Wiele kart otwiera się na Twoim iPhonie lub iPadzie? Chociaż nie powinno to powodować problemów w taki sam sposób, jak na Macu, ponieważ karty, których nie używasz, zostaną zawieszone (mogą nadal być aktywne na komputerze Mac, na przykład odtwarzając wideo), możesz nadal korzystać z zamykania wszystkie z nich w dół (a przynajmniej dlatego, że bardzo trudno jest znaleźć kartę, którą otworzyłeś wczoraj, jeśli nadal masz otwarte karty w tym roku w zeszłym roku).

  1. Aby zamknąć wszystkie karty, dotknij i przytrzymaj ikonę karty w prawym dolnym rogu.
  2. Zostanie otwarty arkusz z opcjami: Zamknij wszystkie [Liczba] Karty, Zamknij tę kartę, Nowa karta prywatna, Nowa karta.
  3. Stuknij w Zamknij wszystkie karty [Numer].

Sprawdź, co jest odpowiedzialne

Możesz również zajrzeć do Monitora aktywności, aby sprawdzić, czy konkretna witryna jest wyróżniana za zajmowanie dużej ilości zasobów.

  1. Otwórz Monitor aktywności.
  2. Kliknij Pamięć.
  3. Sortuj według pamięci, aby zobaczyć, co zużywa najwięcej pamięci RAM.
  4. Możesz wybrać tę witrynę w Activity Monitor, a następnie kliknąć X, aby zamknąć ten proces.

Zaletą tej metody jest zamknięcie strony powodującej problem i otwarcie innych stron.

Zaktualizować oprogramowanie

Apple regularnie aktualizuje przeglądarkę Safari, aby rozwiązać problemy związane z bezpieczeństwem, więc może to oznaczać, że występują problemy, które zostały naprawione przez aktualizację (lub problemy spowodowane aktualizacją oprogramowania).

Możesz zacząć od sprawdzenia, jakiej wersji Safari używasz.

  1. W menu Safari na komputerze Mac kliknij Safari.
  2. Kliknij Informacje o Safari.
  3. Pojawi się okno z informacją, że wersja Safari jest uruchomiona.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak uzyskać wiadomości tekstowe na komputerze Mac

Jednak komputer Mac powinien aktualizować Safari automatycznie, gdy Apple opublikuje aktualizację Safari, ponieważ Safari jest częścią systemu MacOS. Twoja wersja Safari powinna być aktualna, o ile twój MacOS jest …

Aby sprawdzić, czy istnieje aktualizacja systemu MacOS, musisz wykonać następujące kroki:

Jeśli używasz Mojave:

  1. Otwórz Preferencje systemowe.
  2. Kliknij Aktualizacja oprogramowania.
  3. Komputer Mac sprawdzi dostępność aktualizacji przed potwierdzeniem, czy komputer Mac jest aktualny, czy nie. Jeśli potrzebujesz uruchomić aktualizację, zrób to, ponieważ może to rozwiązać wszystkie napotkane problemy.

Jeśli używasz High Sierra lub starszego:

  1. Kliknij logo Apple w prawym rogu ekranu Mac.
  2. Wybierz Aktualizacja oprogramowania.

Tak samo jest na urządzeniu z systemem iOS. Aktualizacja Safari pojawi się jako część aktualizacji systemu operacyjnego.

Aby sprawdzić, czy należy zaktualizować system iOS:

  1. Stuknij w Ustawienia.
  2. Generał.
  3. Aktualizacja oprogramowania.

Pamiętaj, że czasami jest to aktualizacja oprogramowania, która powoduje problemy, z którymi się spotykasz.

Na przykład w styczniu 2016 r. Wielu użytkowników systemów iOS i Mac stwierdziło, że ich przeglądarka Safari ulegnie awarii za każdym razem, gdy spróbuje dotknąć paska adresu URL lub otworzyć nową kartę. Aplikacja Safari zamknie się, zmuszając ją do ponownego uruchomienia, tylko w celu ponownego wystąpienia problemu.

Problem został prawdopodobnie spowodowany przez sugestie Safari firmy Apple, która oferuje automatyczne wypełnianie adresów URL podczas wpisywania w pasku adresu URL.

Do końca stycznia 2016 r. Apple najwyraźniej rozwiązało problem z aktualizacją, ale wydaje się, że przez kilka miesięcy w tym roku problem ten był ciągle nękany przez Safari.

Wyczyść dane strony i pamięć podręczną

Gdy odwiedzasz stronę internetową w Safari, przechowuje ona jej kopię w pamięci podręcznej. Ta kopia umożliwia załadowanie strony internetowej przy następnej wizycie.

Czasami sieć zacznie się dziwnie zachowywać, jeśli coś pójdzie nie tak z pamięcią podręczną. Być może na przykład Facebook wydaje się utknąć na tym, co wyświetlał wczoraj wieczorem.

Potrzebujesz pomocy?
Dzwoń do nas śmiało 📞 22 60 22 191

Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest wyczyszczenie pamięci podręcznej.

Jak wyczyścić pamięć podręczną Safari na komputerze Mac

Możesz zacząć od pozbycia się wszystkich danych witryny, w tym historii przeglądania stron internetowych.

  1. Kliknij Safari w menu u góry ekranu.
  2. Wybierz Wyczyść historię. W starszych wersjach Safari wymienione są również dane strony internetowej, ale w nowych wersjach Dane strony internetowej są również automatycznie czyszczone (chyba że naciśniesz Option / Alt, w którym to przypadku zobaczysz opcję zachowania historii witryny).
  3. Spowoduje to usunięcie danych ze wszystkich urządzeń zalogowanych do tego samego konta iCloud, dzięki czemu komputer Mac, iPad i iPhone można wykonać jednocześnie. Wybierz jedną z ostatnich godzin, dziś, dziś i wczoraj oraz całą historię.
  4. Dokonaj wyboru (polecamy All History) i kliknij Clear History.

Czyści to historię, ale jeśli chcesz wyczyścić pamięć podręczną, wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij Safari> Preferencje.
  2. Kliknij na Prywatność.
  3. Kliknij Zarządzaj danymi witryny.
  4. Wybierz ikonę Prywatność i kliknij przycisk „Zarządzaj danymi witryny …”.
  5. Możesz usunąć wszystkie pliki cookie i pamięć podręczną, klikając przycisk Usuń wszystko.

Problem z tym polega na tym, że Twój Mac „zapomni” informacje o autouzupełnianiu, których prawdopodobnie użyłeś do wypełnienia, takie jak hasła i dane logowania.

Innym sposobem wyczyszczenia pamięci podręcznej jest użycie menu Safari Developer, aby wyczyścić pamięć podręczną, pozostawiając pliki cookie i inne informacje same. Mamy tutaj więcej informacji o tym, jak wyczyścić pamięć podręczną Safari.

Jak wyczyścić pamięć podręczną Safari na iPhonie / iPadzie

Możesz także wyczyścić pamięć podręczną Safari na iPhonie iPada. Podobnie jak w przypadku komputerów Mac, zaczniemy od wyczyszczenia historii i danych witryny – w tym pamięci podręcznej. Oto jak to zrobić:

  1. Stuknij w Ustawienia.
  2. Znajdź Safari (na liście z hasłami Konta na górze).
  3. Przewiń w dół do Wyczyść dane witryny i historii i dotknij tego.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak odzyskać niezapisane lub zgubione dokumenty Word Mac

Spowoduje to usunięcie całej historii, plików cookie i innych danych przeglądania. Na szczęście nie zmieni to informacji o autouzupełnianiu.

Nie można wyczyścić tylko pamięci podręcznej Safari na iPadzie lub iPhonie, tak jak na Macu.

Usuń Flash

Flash to oprogramowanie służące do odtwarzania wideo i innych treści interaktywnych. Wiele stron internetowych przełączało się na HTML 5 kilka lat temu, ponieważ jest mniej problematyczne. Uważamy, że będziesz szczęśliwszy, jeśli pozbędziesz się Flasha.

Oto sposób odinstalowania programu Flash Player.

Jeśli potrzebujesz Flasha z jakiegoś powodu – możesz zobaczyć alert Missing Plug-In, upewnij się, że masz aktualną wersję i upewnij się, że otrzymałeś go od Adobe. Jednym z ulubionych przebrań złośliwego oprogramowania jest aktualizacja Flash.

Wyłącz rozszerzenia

Rozszerzenia (często nazywane wtyczkami w innych przeglądarkach) zapewniają Safari dodatkową funkcjonalność, ale mogą powodować problemy.

  1. Wybierz Safari> Preferencje> Rozszerzenia, aby zobaczyć wszystkie rozszerzenia w systemie.
  2. Odznacz wszystkie rozszerzenia, których nie chcesz uruchamiać, lub nawet lepiej, odinstaluj je.

Starsze wersje Safari miały opcję wyłączania rozszerzeń. To ustawienie nie jest już dostępne w Safari.

Jeśli Safari działa lepiej przy wyłączonych wszystkich rozszerzeniach, możesz przechodzić przez rozszerzenia, aby dowiedzieć się, który z nich powoduje problemy. Użyj pola wyboru obok każdego rozszerzenia i wyłącz je wszystkie. Następnie włączaj je pojedynczo, aby zobaczyć, który z nich jest problematyczny, i pozostaw to ustawienie wyłączone do momentu dostarczenia aktualizacji.

Istnieją dziesiątki rozszerzeń dostępnych dla Safari. Przeczytaj więcej o nowych rozszerzeniach dla Safari tutaj.

Wyłącz skanery antywirusowe

Skanery antywirusowe zwracają szczególną uwagę na Safari, ponieważ jest to główny portal Maca do Internetu. Powinien pozwolić ci to na dobre, ale jeśli masz skaner antywirusowy, spróbuj go wyłączyć, aby to sprawdzić. Jeśli to pomoże, spróbuj przełączyć się na inny program antywirusowy.

Użyj trybu czytnika

Jeśli uważasz, że Safari nie działa tylko na jednej stronie, możesz spróbować wyświetlić ją w trybie Czytnika.

  1. Kliknij ikonę, która wygląda jak linie klastra po lewej stronie paska adresu / wyszukiwania.
  2. Spowoduje to otwarcie widoku strony internetowej w Czytniku, usuwając niektóre elementy, które mogą powodować problemy, takie jak reklamy.

Możesz wybrać, aby ta strona internetowa zawsze przekierowywała do widoku Czytnika.

Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Reader i wybierz opcję Use Reader Automatically na [website name].

Mamy więcej informacji na temat korzystania z widoku Czytnik tutaj.

Usuń preferencje

Jeśli wypróbowałeś wszystko inne, a Safari nadal nie działa, możesz usunąć preferencje z folderu Home / Library.

  1. Zamknij Safari i wybierz Plik> Idź do folderu w Finderze.
  2. Wejdź do ~ / Library / Safari / w oknie Go To Folder (nie przegap tyldy ‚~’ na początku) i kliknij Go. Spowoduje to otwarcie folderu preferencji.
  3. Przeciągnij wszystko w tym folderze do Kosza i uruchom ponownie Safari.

Po ponownym uruchomieniu Safari ponownie utworzy te pliki tak, jakbyś właśnie przeprowadził czystą instalację.

Jak korzystać z przeglądarki Safari na komputerze Mac

Użyj innej przeglądarki

Możesz też spróbować użyć innej przeglądarki. Niektóre witryny, zwłaszcza stare, zmagają się z obsługą różnych przeglądarek. Przeczytaj nasz artykuł, który ocenia najlepsze alternatywy dla Safari tutaj: najlepsze przeglądarki Mac i takie same dla iPhone’a.

Uzyskaj więcej pamięci RAM lub usuń trochę miejsca

To może nie być wina Safari. Jeśli w komputerze Mac (lub urządzeniu z systemem iOS) zabraknie miejsca na dysku lub brakuje pamięci RAM, może to powodować problemy z uruchomionymi aplikacjami.

Możesz poszukać więcej miejsca na swoim Macu – więcej informacji tutaj.

Możesz spróbować zwolnić trochę pamięci RAM. Lub Zainstaluj więcej pamięci RAM na komputerze Mac.

Mamy także sposób, aby wyczyścić pamięć podręczną i zwolnić pamięć RAM w telefonie iPhone.

Nadal potrzebujesz pomocy?
Zadzwoń 📞 22 60 22 191