Mac WiFi nie działa? Brak połączenia z internetem? Jeśli masz problemy z WiFi, zastosuj kilka poprawek, aby spróbować, w tym sposobów wzmocnienia sygnału WiFi.
Większość z nas przyznaje, że zawsze korzystamy z bezprzewodowego połączenia internetowego: jesteśmy przyzwyczajeni To po prostu tam, kiedy tego potrzebujemy. Normalna jest sytuacja, gdy nie jesteś szczególnie nieszczęśliwy i nękany przez problemy szerokopasmowe lub mieszka w odległej części kraju, szybki dostęp do internetu, umożliwiający przesyłanie strumieniowego wideo audio i wideo o wysokiej rozdzielczości.
Kiedy wszystko idzie w zwiĘ … zku z bezprzewodowym lub szerokopasmowym połĘ … czeniem, to nie tylko Twój adres e-mail, który bę dzie brakuje, ale także Twoje społeczność w sieci i rozrywka w porze wieczornej w formie sesji z tyłu sesji Netflix.
Zazwyczaj nie ma trzech powodów, dla których WiFi nie działa: czy jest jakiś problem z routerem, czy sieć dostawcy usług szerokopasmowych nie działa, czy nie ma problemu z własną siecią WiFi. Jest jedna inna możliwość – może wystąpić problem z używanym oprogramowaniem MacOS.
1. Sprawdź oprogramowanie firmy Apple
W przeszłości, gdy użytkownicy komputerów Mac zaktualizowali swoje komputery do nowej wersji systemu Mac OS X, napotkali problemy związane z WiFi. Był to duży problem z oryginalną wersją systemu Mac OS X El Capitan: po aktualizacji wielu użytkowników stwierdziło, że ich komputery Mac nie mogły już łączyć się z siecią WiFi.
Firma Apple wydała aktualizację oprogramowania, ale Nie było to łatwe rozwiązanie dla właścicieli komputerów MacBook Air, którzy mogli połączyć się z siecią za pośrednictwem sieci WiFi. Kiedy mieliśmy ten problem, musieliśmy zaktualizować nasz Mac do nowej wersji OS X, dzieląc się z naszym telefonem komórkowym. Musisz to zrobić dobrze, jeśli potrzebujesz aktualizacji oprogramowania, w której to przypadku uważaj na przejście przez dodatek danych! (Przeczytaj nasze wskazówki dotyczące trzymania się przydziału danych w telefonie iPhone tutaj).
2. Sprawdź zalecenia Wi-Fi firmy Apple
Jeśli komputer Mac próbuje połączyć się z siecią WiFi w macosie Sierra, sprawdza, czy nie ma problemów. Jeśli komputer Mac wykryje problem, zobaczysz Zalecenia WiFi w menu stanu WiFi, do którego można uzyskać dostęp, klikając logo WiFi w lewym górnym rogu ekranu (wygląda jak monochromatyczna tęcza).
Jeśli wystąpi problem z siecią, zobaczysz w tym menu opcję Rekomendacji Wi-Fi. Firma Apple zaleca przeczytanie tych informacji.
3. Skontaktuj się z dostawcą usług szerokopasmowych.
Jeśli problem leży u końcowego dostawcy usług szerokopasmowych, niewiele możesz zrobić, jeśli nie narzekasz – i to absolutnie.
Nawet jeśli Sieci dostawców usług szerokopasmowych nie jest w dół, może to być ich problem (lub problem BT). Na przykład czasami okablowanie do domu może być winy, jeśli połączenie sieciowe często cięte podczas złej pogody to może być, ponieważ woda dostaje się do kabli.
4. Ponowne uruchomienie routera
Aby ustalić, czy problem dotyczy routera, najpierw trzeba go wyłączyć i ponownie uruchomić. Aby zasilić router, odłącz go od zasilania przez około 30 sekund, a następnie podłącz go i włącz go ponownie.
5. Uruchom ponownie komputer Mac
Podobnie jak w przypadku routera dobrze jest włączać komputer Mac i ponownie.
Po ponownym uruchomieniu komputera, jeśli problem jest wciąż problematyczny Wyłączenie WiFi, a następnie poczekaj kilka sekund przed włączeniem go ponownie, aby zmusić go do ponownego skanowania dostępnych sieci.
Aby wyłączyć WiFi i ponownie kliknij tęczową ikonę WiFi w menu W prawym górnym rogu komputera Mac i wybierz Wyłącz WiFi.
6. Odłącz Bluetooth
Spróbuj odłączyć Bluetooth, jest to poprawka, która działa dla niektórych osób.
7. Zapomnij o sieci
Może się okazać, że zmuszanie urządzenia do zapominania o sieci może pomóc. Wyłącz lotnisko, przejdź do sekcji Preferencje systemowe> Sieć> Zaawansowane, a następnie wybierz sieć, którą chcesz zapomnieć, naciśnij przycisk (-) i zgadz się usuwać.
Po wykonaniu tego zadania komputer Mac i inne urządzenia Program iCloud Keychain nie połączy tej sieci.
Spróbuj ponownie połączyć się z siecią, dodając hasło na żądanie.
8. Trzymaj routera cool
Jeśli rzeczy nadal nie działają, sprawdź, czy router nie jest przegrzany. Nie zasłaniaj go ani nie ukryj, gdy nie ma wystarczającej wentylacji, ponieważ jeśli jest zbyt gorąca, to również nie działa.
9. Sprawdź lokalizację routera
Inną sprawą do sprawdzenia jest lokalizacja routera. Otrzymasz lepszy sygnał, jeśli nie znajduje się na lub w pobliżu jakichkolwiek dużych powierzchni metalowych – więc nie siedzieć na przykład na szafce na dokumenty i nie umieszczaj go tuż obok grzejnika.
Przesuń laptop bliżej routera i sprawdź, czy dostałeś sygnał z tego miejsca.Jeśli okaże się, że sygnał jest prawidłowy, gdy znajduje się tuż obok routera, prawdopodobnie coś w Twoim domu lub biurze powoduje zakłócenia.
10. Sprawdź, czy coś blokuje sygnał
Istnieje wiele powodów, dla których siła sygnału może być słabsza w niektórych miejscach, a nie innych. Na przykład grube ściany w starych domach mogą uniemożliwić uzyskanie sygnału WiFi w jednym rogu domu.
Jeśli w budynku znajduje się wiele metalów, które mogą powodować problemy z siecią WiFi, Warto sprawdzić, jakie materiały zostały użyte w budowie twojej nieruchomości.
Możesz użyć aplikacji o nazwie NetSpot (£ 8.99) [kupić ją tutaj], aby utworzyć mapę sygnału WiFi w budynku. Przenieś komputer dookoła komputera i wykres siły sygnału w różnych lokalizacjach, aby uzyskać informacje na temat tego, gdzie sygnał WiFi jest silniejszy i słabszy.
Jeśli problem został określony jako problem związany z określoną siłą sygnału Części budynku zalecamy użycie rozszerzenia WiFi, takiego jak jeden z tych adapterów Powerline. Podczas konfigurowania rozszerzenia WiFi upewnij się, że nazwa SSID (nazwa WiFi) i hasło nowego urządzenia są takie same, jak obecny bezprzewodowy router i modem, aby umożliwić komputerowi Mac wybranie jakiegokolwiek urządzenia zapewnia lepsze połączenie bez konieczności Przełącz się i wprowadź nowe hasło.
Alternatywnie problem może być inny sprzęt elektryczny, taki jak wentylatory elektryczne, silniki, kuchenki mikrofalowe i telefony bezprzewodowe. Urządzenia te mogą również powodować problemy z sieciami WiFi. Czy Twój WiFi spadnie w tym samym czasie, gdy używasz kuchenki mikrofalowej? Ze względu na to, że sieć WiFi i kuchenka mikrofalowa używają fal radiowych, mogą wystąpić zakłócenia podczas włączania kuchenki mikrofalowej.
Staraj się, aby router znajdował się z dala od tych urządzeń.
11 . Użyj bezprzewodowej diagnostyki firmy Apple
Możesz także dowiedzieć się, czy inne urządzenia powodują, że Twój sygnał spadnie, używając wbudowanego programu Wireless Diagnostics firmy OS X.
Aby wygenerować wykres podobny do pokazanego przy użyciu bezprzewodowej diagnostyki, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz bezprzewodową diagnostykę, albo wyszukaj ją używając Spotlight: cmd + spacja Lub kliknij ikonę AirPort (tęczę) na prawym boku górnego paska menu
- Przed kliknięciem przycisku Dalej w celu uruchomienia raportu przejdź do menu i kliknij polecenie Okno> Wydajność (lub kliknij Alt + Cmd + 5)
Spowoduje to wygenerowanie trzech wykresów, które informują o szybkości transmisji, jakości sygnału oraz poziomie sygnału i hałasu. Jeśli monitorujesz to przez kilka godzin, możesz zidentyfikować, czy ma jakiś problem.
Górny wykres przedstawia szybkość transmisji danych w Mb / s sieci bezprzewodowej. Poziom wykresu będzie podyktowany przez router bezprzewodowy i inne podłączone do niego urządzenia. Ważną rzeczą w rozwiązywaniu problemów jest to, że stawka jest racjonalnie spójna. Jeśli widzisz spadki w szybkości transmisji danych lub całkowite wyłączenie, oznacza to, że wystąpił problem.
Średni wykres oznaczony jako jakość wyświetla stosunek sygnału do szumu w czasie. Powinien być prostą linią z małymi kolcami. Jeśli zauważysz częste spadki w linii, prawdopodobnie coś zakłóci Twój sygnał WiFi.
Dolny wykres oznaczony sygnałem wyświetla zarówno siłę sygnału, jak i zmierzony hałas. Obie są wyświetlane jako dBM lub Decibel-milliwatty, powszechnie używaną jednostkę absolutnej mocy sygnałów radiowych. Wiarygodny sygnał powinien mieć moc sygnału między -60 a -10 dBm i poziom hałasu poniżej -75dBm. Im krótszy odstęp między dwiema liniami na wykresie, tym bardziej prawdopodobny jest sygnał.
Jeśli zauważysz nagły wzrost hałasu, najpierw trzeba spróbować określić, kiedy i dlaczego Występują. Czy to się dzieje na przykład podczas korzystania z bezprzewodowej słuchawki telefonicznej lub gdy włącza się kuchenka mikrofalowa?
Jeśli zidentyfikujesz, że określone urządzenie zakłóca sygnały w sieci WiFi, Router
Możesz także spróbować zmienić wysokość routera, a także jego poziomą pozycję, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na odbiór, gdy używany jest gadżet zakłócający .
12. Sprawdź konkurencję
Twoje połączenie WiFi może również być problemem ze względu na inne sieci WiFi w pobliżu. Jeśli znajdujesz się w specjalnie wybudowanym terenie, istnieje prawdopodobieństwo, że jest wiele innych sieci WiFI dzielących fale radiowe z Tobą.
Aby dowiedzieć się, jaki jest inny ruch w Twojej okolicy, możesz spróbować korzystać z WiFi Explorer (£ 19.99), pobierz ją tutaj.
WiFi Explorer pomoże Ci zobaczyć, jakie inne sieci WiFi są w Twoim obszarze i dadzą Ci dużo więcej informacji, które zwykle znajdziesz na liście dostępnych sieci Na komputerze Macintosh, aby zobaczyć, czy klikniesz na logo lotniska w kształcie tęczy w pasku menu.
13.Wybierz unikalną nazwę sieci
Teraz widzisz te różne sieci WiFi, upewnij się, że sieć Wi-Fi została skonfigurowana unikalną nazwą, aby nie była sprzeczna z nazwami innych pobliskich sieci.
14. Zmiana kanału WiFi
Aby zmienić konkurencję na innych sieciach WiFi, możesz zmierzyć się z konkurencją z 13 innych kanałów, a wszystkie z nich 1, 6 i 11 nachodzą na siebie. Jeśli to możliwe, należy wybrać kanał z dala od sąsiadów.
Routery wykonują dobrą robotę, wybierając kanały automatycznie, na podstawie tego, co jeszcze działa w pobliżu. Jeśli jednak otworzysz narzędzie Skanuj z menu Windows w programie Wireless Diagnostics i zauważysz, że router pracuje na tym samym kanale, co inny router, możesz rozważyć jego zmianę.
Kroki Musisz postępować, aby zmienić kanał na routerze zależy od oprogramowania routera. Aby uzyskać dostęp do oprogramowania routera, musisz znać adres IP routera. Większość routerów ma adres IP: http://192.168.0.1 lub http://192.168.1.1, chociaż routery BT zazwyczaj są http://192.168.1.254.
Otwórz przeglądarkę internetową i wpisz Adres IP na pasku adresu i naciśnij klawisz Enter. Spowoduje to wyświetlenie oprogramowania routera. Poszukaj informacji o kanale i zaloguj się do routera, aby ją zmienić.
Nie tylko przenosić go do następnego dostępnego kanału. Częstotliwości kanałów się pokrywają, co oznacza, że wąskopasmowe wykorzystanie pięciu kanałów jednocześnie i szerokopasmowych routerów korzysta z siedmiu. Jeśli ręcznie zmienisz kanały, upewnij się, że masz co najmniej pięć lub siedem kanałów poza zasięgiem aktualnie używanego routera.
Podczas wprowadzania zmian należy ciągle monitorować wykresy w programie Wireless Diagnostics, Można zobaczyć, które z nich mają znaczącą różnicę w jakości sygnału.
Alternatywnie można skonfigurować kanał sieci WiFi na Automatyczny, aby wybrać najlepszy kanał do użycia.
15. Użyj pasma 5GHz
Te kanały wspomniane powyżej odnoszą się do pasma 2.4GHz. Innym sposobem na poprawienie sygnału WiFi może być przejście na pasmo 5GHz. Jednak w Wielkiej Brytanii istnieją pewne ograniczenia prawne dla tego zespołu regulowane przez Ofcom. Zasadniczo oznacza to, że w Wielkiej Brytanii 5GHz WiFi są bardziej ograniczone niż te same sieci WiFi w Stanach Zjednoczonych. Z tego powodu przełączenie na 5GHz w Wielkiej Brytanii nie rozwiązało problemu w taki sam sposób jak w Stanach Zjednoczonych.
Jednak nadal można spróbować zmienić pasmo 5GHz. Pasmo 5GHz zapewnia większą przepustowość niż pasmo 2,4 GHz i jest mniej podatne na zakłócenia, ponieważ inne urządzenia domowe nie korzystają z tej częstotliwości.
Aby korzystać z pasma 5 GHz na routerze z dwoma pasmami, Aby najpierw oddzielić sieci 2,4 GHz i 5 GHz na routerze (sprawdź jego podręcznik, aby dowiedzieć się, jak to zrobić) i nadaj im różne nazwy. Jeśli masz kartę AirPort Extreme lub Time Capsule, opcja znajduje się na karcie Wireless programu AirPort Utility.
Kliknij przycisk Wireless Options (Opcje bezprzewodowe) u dołu okna i kliknij pole obok nazwy sieciowej 5GHz. ” Nadaj mu inną nazwę.
Po rozdzieleniu sieci 2.4GHz i 5GHz należy poinformować Macintosh i urządzenia z iOS, aby przystąpiły do częstotliwości 5GHz, a nie 2,4GHz. W systemie macOS przejdź do okienka Preferencje sieciowe w oknie Preferencje systemowe, kliknij WiFi, a następnie przycisk Zaawansowane i przeciągnij sieć 5GHz na początek listy. Na urządzeniu z iOS wybierz opcję Ustawienia, a następnie WiFi. Stuknij w ikonę „i” obok sieci 2.4GHz i zrzuć „Auto-Join”, aby wyłączyć.
16. Sprawdź ustawienia zabezpieczeń
Jedna rada nie ma na celu ukrycia sieci – może się to wydawać, że rzeczy są bardziej bezpieczne, ale w rzeczywistości nie chronią go i mogą powodować problemy z niezawodnością.
Zamiast tego, jeśli chcesz zabezpieczyć sieć, użyj zabezpieczenia osobistego WPA2.
17. Uruchom program diagnostyczny Apple
Jeśli nadal nie chcesz rozwiązać problemów związanych z WiFi, możesz użyć programu Apple Diagnostics w celu sprawdzenia problemów z siecią WiFi lub sieci.
Aby to zrobić, wykonaj następujące kroki:
Odłącz wszystkie urządzenia zewnętrzne (z wyjątkiem klawiatury i ekranu)18. Zresetuj swoje SMC, PRAM lub NVRAM
Jak zresetować pamięć PRAM na komputerze Macintosh i zresetować kontroler SMC (System Management Controller): Jak zresetować NVRAM, PRAM i SMC.>
19. Zmień ustawienia DNS dla swojej sieci
Zaleca się również zmianę ustawień DNS, ale np. Resetowanie SMC, PRAM i NVRAM nie jest dla początkujących.
Musisz zacząć od usunięcia plików preferencji WiFi (ale zalecamy ich ponowne tworzenie!)
- Znajdź preferencje WiFi, otwierając Finder i wybierając Go> Przejdź do folderu i wpisz: / Library / Preferences / SystemConfiguration /
- W tym oknie znajdź następujące pliki i przeciągnij je do wyraźnie oznaczonego folderu kopii zapasowej na pulpicie:
com.apple.airport .preferences.plist
com.apple.network.identification.plist
com.apple.wifi.message-tracer.plist
NetworkInterfaces.plist
prefer.plist - Uruchom ponownie komputer Mac
- Włącz WiFi i sprawdź, czy działa (miejmy nadzieję)
- Jeśli WiFi nie działa, musisz utworzyć nową lokalizację sieci Wi-Fi, dodając Niestandardowe informacje o koncie MTU i DNS
- Zanim to zrobisz, zamknij wszystkie aplikacje, które mogą używać WiFi lub sieci
- Przejdź do Preferencje systemowe> Sieć i wybierz opcję WiFi. Kliknij menu obok pozycji i wybierz Edytuj lokalizacje, kliknij +, aby utworzyć nową lokalizację i nadać jej nazwę niezapomniany. Kliknij przycisk Gotowe.
- Dołącz do sieci WiFi, używając zwykłego hasła routera.
- Kliknij opcję Zaawansowane i na karcie TCP / IP wybierz opcję Renew DHCP Lease. Przejdź na kartę DNS i dodaj 8.8.8.8 i 8.8.4.4 do listy serwerów DNS (są to najszersze dostępne opcje Google DNS, ale możesz je dodać).
- Wybierz sprzęt i skonfiguruj ręcznie
- Zmień MTU na wartość niestandardową i ustaw ją na 1453, kliknij OK i Zastosuj
Jeśli zdecydujesz, że probelm jest z routerem i nie może Naprawić, być może nadszedł czas na zakup nowego routera. Możesz tutaj sprawdzić na bieżąco najlepsze routery dla komputerów Mac.