Audi RS6 vs. Mercedes-AMG E63: Rozpoczęła się bitwa o szybki wagon

0
19

Ale który wagon będzie królował?

Po latach błagania i błagania w Audi North America, ostatecznie osiągnęliśmy zwycięstwo, gdy firma ogłosił 2020 RS6 Avant, które będą sprzedawane w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy. Europejczycy mogą cieszyć się RS6 – i jego mniejszym rodzeństwem, RS4 – od kilku lat, ale w końcu nadszedł czas, aby miłośnicy amerykańskich wagonów mogli wziąć udział w akcji.

Wagony nie są zbyt popularne w USA, ale RS6 nie idzie do bitwy całkowicie bez sprzeciwu. RS6 generuje teraz mnóstwo szumu, ale ludzie mogą zapominać o innym szybkim wagonie, który jest już w sprzedaży w USA, Mercedes-AMG E63 S.. E63 S jest nie tylko niesamowitym pojazdem, ale potencjalnie może być równie dobry (lub lepszy) niż nowy RS6.

Audi
Mercedes-Benz

Cena £

Ceny za 2019 kombi Mercedes-AMG E63 S. zaczynają się od 108 850 USD, choć może z łatwością podnieść się stamtąd z opcjami. CarBuzz przetestował sedan wersja E63 S. i nasz tester zadzwonił na 137 880 USD. Audi nie ogłosiło, ile RS6 będzie kosztować w USA, ale możemy jedynie założyć, że przekroczy on sześciocyfrowy znak. Audi potwierdziło jednak, że RS6 będzie specjalnie na zamówienie, co oznacza, że ​​uzyskanie go nie będzie łatwe. W tym przedziale cenowym specyfika nie ma tak naprawdę znaczenia, po prostu sprowadzi się do wyboru kupujących marki.

Audi
Audi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Wydajność

RS6 napędzany jest przez nowy 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i łagodnym napędem hybrydowym o mocy 591 koni mechanicznych i momencie obrotowym o wartości 590 funtów / stopę. Audi twierdzi, że 0-62 mil / h zajmuje tylko 3,6 sekundy, a maksymalna prędkość jest ograniczona do 155 mil / h. AMG jest również napędzany 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale ma moc 603 KM i 627 funtów / stopę. Na papierze AMG ma oznaczenie RS6, ale Audi ma w zwyczaju zaniżać osiągi. Będziemy musieli poczekać, aby zobaczyć, jak ci dwaj radzą sobie w prawdziwym wyścigu drag i na torze wyścigowym, aby ustalić, który z nich jest silniejszy.

Audi
Audi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Stylizacja

Styl Mercedesa jest po prostu piękny z eleganckimi liniami i ponadczasowym stylem projektowania. Z kolei Audi ma bardziej spokojny styl. Nawet A6, na którym zbudowano RS6, wygląda raczej nudno, ale Audi Sport podniosło agresję z RS6. Te masywnie rozszerzone nadkola i srebrne akcenty na zderzakach nadają klimat samochodowi wyścigowemu DTM i uwielbiamy to. Mercedes będzie latał pod radarem, a Audi będzie ogranicznikiem pokazu.

Audi
Audi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Wnętrze

Zarówno Mercedes, jak i Audi wprowadziły swoje gry A z tymi wnętrzami. Audi odróżnia RS6 od mniejszych modeli z czerwonymi akcentami, bardziej sportowym zestawem wskaźników i fotelami sportowymi. Podobnie Mercedes wyposażył kabinę swojego modelu AMG w opcjonalne wykończenie z włókna węglowego i opcjonalne kubełkowe fotele wyścigowe (choć zalecamy fotele podstawowe z opcjonalną funkcją masażu). Obie firmy dysponują technologią wnętrz najwyższej klasy, ale Klasa E nie została jeszcze zaktualizowana o najnowszy system multimedialny MBUX Mercedesa, co daje Audi niewielką przewagę w technologii kabin.

Audi
Audi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Ładunek

Ponieważ wiele osób będzie postrzegać wagon RS6 i E63 jako zamienniki SUV-a, pojemność ładunkowa ma ogromne znaczenie. Audi nie wydało specyfikacji ładunku dla RS6 w USA, ale A6 Avant w specyfikacji Euro ma ocenę 20 stóp sześciennych składowania lub 59,3 stóp sześciennych ze złożonymi siedzeniami (uwaga: są to wymiary europejskie, a nie SAE, co oznacza, że ​​mogłyby różnią się w USA). O dziwo, jest to mniej miejsca niż to, co jest cytowane w nowym A7 Sportback, więc będziemy musieli poczekać na dane z USA. E63 oferuje 35 stóp sześciennych, które składają się na masywne 64 stopy sześcienne z opuszczonymi tylnymi siedzeniami. Jeśli najważniejsza jest praktyczność, Klasa E wydaje się lepszą opcją, ale powinna być dość blisko.

Audi
Audi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Werdykt

Jeśli masz środki, wybór między tymi dwoma samochodami nie będzie łatwy. Nie mamy wątpliwości, że wagon RS6 i E63 będą nadal sprzedawać bardzo małe ilości w USA, ale cieszymy się, że widzimy konkurencję w tej przestrzeni. Być może w alternatywnym wszechświecie oba samochody zwrócą uwagę na wagony, a więcej samochodów zaoferuje je zamiast SUV-ów. Możemy marzyć, prawda??

Audi
Audi
Audi
Mercedes-Benz