Apple ogłosił, że iPad, jego pierwszy tablet, jest zarówno „magiczny ” i „rewolucyjny. ” Ten model pierwszej generacji nie był całkiem magiczny, ale był wspaniałym, luksusowym urządzeniem, które zrobiło pierwszy krok w kierunku spełnienia wymagań Apple’a
Apple iPad 1st Generation: The Good
- Piękny ekran
- Lekki
- Wspaniałe przeglądanie Internetu
- Niesamowita żywotność baterii
- Obsługa akcesoriów Bluetooth
- Wsparcie dla App Store
Apple iPad 1st Generation: The Bad
- Brak aparatu
- Bez wielozadaniowości
- Za mało aplikacji natywnych
Piękny sprzęt
Oryginalny iPad był fizycznie pięknym, bardzo użytecznym gadżetem udoskonalonym do stanu doskonałości.
Ekran o przekątnej 9,7 cala był radością z praktycznie wszystkiego, zwłaszcza gier, wideo i przeglądania sieci.
Wspaniale wyglądający ekran był magnesem dla odcisków palców i smug.
Solidne oprogramowanie
IPad został dostarczony ze zmodyfikowaną wersją systemu iPhone OS 3.2 (później zmieniono nazwę na iOS), który został zmodyfikowany na większy ekran iPada.
Jednak iPad miał również swoje słabości: brak wielozadaniowości, obsługa tetheringu, ujednolicona skrzynka odbiorcza poczty e-mail lub zaawansowane funkcje biznesowe.
Ponieważ uruchomił system operacyjny iPhone, iPad mógł uzyskać dostęp do App Store, aby spełnić jego największą obietnicę i potencjał.
Aplikacje, które zyskały największą uwagę podczas premiery iPada – odtwarzacze wideo Netflix i ABC, czytnik i sklep internetowy Marvel Comics, pakiet iWork i iBooks – wykazały wszechstronność i potencjał w App Store.
Platforma iPhone’a nabrała już znacznego impetu jako platforma do gier;
Świetny czytnik książek elektronicznych
IPad szybko stał się silnym i, jak sądzę, lepszym konkurentem dla dedykowanych czytników książek elektronicznych, takich jak Kindle i Barnes oraz kącik Noble’s.
Cechą iBooków, która zwróciła na siebie największą uwagę, była dobrze wykonana animacja obracania stron, ale w większości była to eye candy.
Jeśli chodzi o funkcje-bookmarking, integracja słownika i linki-iBooks działały dobrze i podobnie jak inne aplikacje eBook, ale na początku było trochę powolne, zwłaszcza przy przewracaniu stron.
Ten problem rozwiązano w późniejszej aktualizacji.
Sklep iBooks był początkowo trochę skąpy, ale tak się rozwinęło, że biblioteka muzyczna iTunes Store rosła – początkowo równomiernie, a następnie wykładniczo, dzięki czemu niemal wszystko, co tylko chcesz, stało się dostępne.
Dzięki App Store iPad nie był ograniczony do iBooków do czytania.
Przeglądanie w łóżku
IPAD oferował najlepszą jakość przeglądania Internetu, jakiej kiedykolwiek doświadczyli – w łóżku lub na kanapie – i szybko zdominował działy mobilnej gry i rozrywki.
Niezupełnie mobilne biuro
Chociaż iPad wyglądał, jakby mógł funkcjonować jako mobilne narzędzie biurowe – mimo że dysponował pocztą, łącznością internetową, edytorem tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i wieloma aplikacjami produkcyjnymi – nie był do tego wystarczająco rozwinięty.
Klawiatura ekranowa była ulepszeniem w stosunku do iPhone’a, dzięki większemu rozmiarowi, ale pisanie było wyborem pomiędzy chodzeniem powoli lub ponoszeniem wielu błędów.
Pisanie na wielu palcach było wyzwaniem nawet dla doświadczonych maszynistek, a lokalizowanie znaków interpunkcyjnych na oddzielnych ekranach powodowało rozpisywanie się i myślenie.
IPad wspierał klawiaturę zewnętrzną za pośrednictwem akcesoriów do doku na klawiaturę i przez Bluetooth, ale przenoszenie kolejnego elementu wraz z iPadem nie było atrakcyjne dla początkujących użytkowników.
Zaskakujące życie baterii
Produkty iPhone firmy Apple nie były znane jako baterie, ale iPad przełamał ten trend.
Nie bez problemów
Wszystko, co powiedzieliśmy, produkt pierwszej generacji miał problemy pierwszego pokolenia.
Kto to jest?
Pomimo wszystkich dobrych rzeczy na temat oryginalnego iPada, jego wartość dla użytkowników nie była od razu jasna.
IPad był zabawny w użyciu, ale był kosztowny i niepotrzebny w domu wyposażonym już w komputer i iPhone’a.
Dopóki model drugiej generacji iPad nie zawierał aspektów tradycyjnego komputera, pozostawiono ograniczenia.
Większość użytkowników komputerów ma dość ograniczony i podstawowy zestaw potrzeb: email, internet, muzyka, wideo, gry.
Czy to się udało?
Tak, tak.
IPad mini pojawił się, aby dać użytkownikom mniejszy wybór tabletu, a iPad Air przejął pełnowymiarowy rynek.
Zaledwie rok po wprowadzeniu na rynek oryginalnego iPada, Apple sprzedał 4,69 miliona iPadów w jednym kwartale fiskalnym.