4 sposoby rozwiązywania problemów z zakupami iTunes

0
668

Kupowanie utworu, aplikacji, książki lub filmu ze sklepu iTunes Store jest zazwyczaj proste i bezproblemowe.

Ale czasami pojawiają się problemy z zakupami iTunes.

Niektóre typowe problemy występujące w takich sytuacjach to:

  • Częściowo pobrany plik, który nie może być odtwarzany lub używany
  • Opłata za kartę kredytową, ale bez pobierania
  • Plik, który wydaje się być całkowicie pobrany, ale nie jest odtwarzany
  • Nieudany zakup.

Jeśli napotkasz jeden z tych problemów, oto 4 kroki, które możesz wykonać, aby uzyskać pożądaną zawartość z iTunes.

1. Jeśli zakup się nie wydarzył

Najprostszym z tych problemów do rozwiązania jest to, że zakup po prostu się nie wydarzył.

  1. Otwórz iTunes
  2. Kliknij menu Konto
  3. Kliknij Wyświetl moje konto
  4. Jeśli zostaniesz poproszony o zalogowanie się na konto Apple ID, zrób to i kliknij Wyświetl konto
  5. Przewiń w dół do sekcji Historia zakupów
  6. Kliknij Zobacz wszystkie
  7. Tutaj zobaczysz, kiedy był twój ostatni zakup i co to było.

Tę samą kontrolę można przeprowadzić za pomocą aplikacji iTunes Store lub App Store na urządzeniu z systemem iOS:

  1. Stuknij aplikację, aby sprawdzić rodzaj zakupu, który sprawdzasz
  2. Dotknij Więcej (iTunes) lub Aktualizacje (App Store)
  3. Wybierz Kupione
  4. Kliknij Nie na tym iPhonie u góry aplikacji.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Najlepsze oferty na iPhone'a 11 (i iPhone'a 11 Pro)

W obu przypadkach, jeśli przedmiot, który próbujesz kupić, nie jest wymieniony, nie naliczono za niego opłaty, a zakup nie nastąpił.

Wróć do iTunes lub App Store i kup go jak zwykle.

2. Sprawdź dostępne pobrane pliki w iTunes

W niektórych przypadkach możesz uruchomić pobieranie, które się zaczyna, a następnie gaśnie, zanim się zakończy.

  1. Otwórz iTunes
  2. Kliknij menu Konto
  3. Kliknij Sprawdź dostępne pobrane
  4. Jeśli pojawi się prośba o podanie identyfikatora Apple ID, zrób to
  5. Kliknij Sprawdź
  6. Jeśli masz zakup, który nie został pobrany lub został przerwany, powinien zacząć pobierać automatycznie.

3. Pobierz ponownie za pomocą iCloud

Jeśli twój zakup się powiedzie, a przedmiot, którego szukasz, nie pojawi się po sprawdzeniu dostępnych pobrań, istnieje proste rozwiązanie do uzyskania brakującej zawartości: iCloud.

Przeczytaj ten artykuł, aby uzyskać instrukcje krok po kroku dotyczące korzystania z usługi iCloud w celu ponownego pobrania zakupów w sklepie iTunes Store.

4. Uzyskaj wsparcie w iTunes

Pierwsze trzy opcje na tej liście powinny rozwiązać problem dla większości użytkowników.

  1. Uzyskaj wsparcie od zespołu wsparcia iTunes firmy Apple.
  2. Użyj strony pomocy online firmy Apple, aby określić najlepszy rodzaj wsparcia dla siebie.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:   Jak zatrzymać powiadomienia na iPhonie, iPadzie i Macu?

BONUS: Jak uzyskać zwrot pieniędzy z iTunes

Czasami problem z zakupem iTunes nie jest taki, że nie zadziałał.

Aby dowiedzieć się, jak to zrobić, przeczytaj artykuł Jak uzyskać zwrot pieniędzy z iTunes.